Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контроль державної пробірної служби

Державна пробірна служба здійснює свою діяльність відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Питання утворення Державної пробірної служби та казенних підприємств пробірного контролю» від 28.04.2000 р. Державна пробірна служба є урядовим органом державного управління, що діє у складі Мінфіну та йому підпорядковується.

Державна пробірна служба:

бере участь у межах своєї компетенції в реалізації державної політики у сфері державного пробірного контролю за якістю дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, виробів з них та матеріалів, що містять дорогоцінні метали, і за здійсненням операцій із зазначеними цінностями;

здійснює в установленому порядку управління сферою державного пробірного контролю, зокрема в межах, визначених Мінфіном, управління майном підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінфіну;

виконує контрольно-наглядові функції у сфері державного пробірного контролю, а також регулятивні та дозвільно-реєстраційні функції щодо фізичних та юридичних осіб, а саме:

проводить у межах своїх повноважень перевірки додержання суб'єктами підприємницької діяльності та іншими суб'єктами господарювання вимог законодавства у процесі здійснення операцій з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням, виробами з них та матеріалами, що містять дорогоцінні метали;

готує і подає на розгляд Мінфіну пропозиції щодо зупинення дії або анулювання виданих суб'єктам підприємницької діяльності ліцензій на здійснення операцій з металобрухтом дорогоцінних металів і дорогоцінним камінням (крім їх видобутку), виготовлення і реалізацію виробів з їх використанням у разі порушення суб'єктами підприємницької діяльності законодавства та ліцензійних умов;

проводить щорічну реєстрацію відбитка спеціального знака - іменника, який засвідчує виготовлювача ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, видає дозволи на використання іменників на території України;

розробляє форми державних пробірних клейм з описом і подає Мінфіну відповідні матеріали для їх затвердження, забезпечує виготовлення зазначених клейм, проводить їх реєстрацію та експертизу відбитків цих клейм;

організовує роботу арбітражного лабораторного центру, забезпечує його акредитацію відповідно до вимог міжнародних стандартів;

здійснює організаційно-методичне керівництво діяльністю навчально-методичного центру з підготовки фахівців з питань державного пробірного контролю;

забезпечує у межах своїх повноважень співробітництво з Європейською асоціацією пробірних палат і Постійним комітетом Міжнародної конвенції з контролю та клеймування виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;

узагальнює практику застосування законодавства у сфері державного пробірного контролю, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення і вносить їх на розгляд Міністра фінансів;

розробляє нормативно-методичні та інструктивні документи з питань державного пробірного контролю;

виконує інші функції, що випливають з покладених на неї завдань.

Державна пробірна служба має право:

залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до її компетенції;

проводити в установленому законодавством порядку з метою забезпечення виконання вимог щодо одержання, використання, обліку та зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння перевірки та обстеження суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють операції із дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням, виробами з них та матеріалами, що містять дорогоцінні метали, а також скуповують, приймають у заставу і на комісію ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, здійснюють торгівлю ними або надають посередницькі послуги в торгівлі, зберігають та експонують різноманітні предмети, що містять зазначені цінності, збирають і переробляють відходи та брухт дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння;

здійснювати контроль за виконанням вимог щодо одержання, використання, обліку та зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння у військових частинах, підрозділах, установах та організаціях Міноборони, МВС, СБУ, а також в установах та організаціях, що належать до сфери інших центральних органів виконавчої влади, у разі, якщо вони здійснюють операції з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням;

вимагати у межах своїх повноважень від суб'єктів підприємницької діяльності та інших суб'єктів господарювання усунення виявлених перевірками порушень;

проводити в установленому законодавством порядку у суб'єктів підприємницької діяльності та інших суб'єктів господарювання, які перевіряються, відбір проб продукції з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, зразків виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння для перевірки і проведення аналізів у лабораторіях органів, які здійснюють державний пробірний контроль;

надавати на платній основі послуги з проведення щорічної реєстрації відбитка спеціального знака-іменника, експертизи відбитків державних пробірних клейм, контрольних та арбітражних аналізів матеріалів, що містять дорогоцінні метали, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, підготовки фахівців з питань державного пробірного контролю;

одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів суду і прокуратури, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;

скликати в установленому порядку наради з питань, які належать до її компетенції.

Пробірною службою установлюються: споживачі дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, наявність та належне оформлення договорів постачання і купівлі-продажу; порядок і повнота збирання та здавання до переробних підприємств брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння; облік дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та звітність; порядок зберігання і забезпечення зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння відповідно до вимог нормативно-технічної документації, нормативно-правових актів, стан відомчого контролю та ін.

Якщо при перевірці виявлено порушення, яке може бути прихованим, або за виявленими фактами порушень необхідно вжити термінових заходів для їх усунення чи притягнути до відповідальності винних осіб, то контролер зобов'язаний, не чекаючи закінчення перевірки, скласти проміжний акт (у трьох примірниках) і отримати письмові пояснення посадових осіб. Один примірник проміжного акта передається керівнику об'єкта, що перевіряється, для вжиття заходів. Виявлені порушення включаються в загальний акт перевірки.

У разі потреби проміжний акт передається голові Державної пробірної служби для прийняття рішення про передачу його до правоохоронних органів.

Проміжний акт складається як двосторонній документ спільно з відповідними посадовими особами об'єкта. Факти, викладені в проміжному акті, включаються до загального акта перевірки. У проміжний акт записуються порушення на даній дільниці, окремому складі чи в коморі, а саме: незадовільний стан обладнання, ваговимірювальних засобів, охоронної сигналізації, складського приміщення, неналежне ведення книг обліку, карток складського обліку, зберігання тощо.

Державна пробірна служба може видавати накази організаційно-розпорядчого характеру.

Уповноважені посадові особи Державної пробірної служби (далі - контролери) мають право:

- безперешкодного доступу на всі об'єкти, які виконують операції з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням, при пред'явленні службового посвідчення і розпорядження голови Державної пробірної служби;

- оглядати робочі місця, робочі та допоміжні приміщення, місця постійного або тимчасового зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, виробів з них, відходів і брухту, що їх містять, та в разі виявлення порушень опечатувати вказані приміщення і місця. Вимагати від керівника об'єкта, що перевіряється, проведення повної або вибіркової інвентаризації залишків дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння та виробів з них, відходів і брухту, що їх містять;

- вимагати та безперешкодно отримувати від посадових та інших працівників об'єкта відповідні документи, необхідні довідки та письмові пояснення з питань, що виникають у ході перевірок;

- перевіряти бухгалтерську, супровідну, обліково-технічну, нормативно-технічну, статистичну документацію з питань обігу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, вилучати документи в разі можливої їх утрати, виявлення фіктивних документів, підробок чи фальсифікації документів - до завершення перевірки або прийняття рішення про вилучення вказаних документів;

- відбирати зразки виробів, проб продукції, матеріалів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, проби брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння на об'єктах, що перевіряються, для перевірки та проведення аналізів у лабораторіях органів державного пробірного контролю згідно з порядком відбирання проб сировини, матеріалів, брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння і вилучення зразків ювелірних та побутових виробів на об'єктах, що перевіряються;

- відбирати для перевірки, аналізу та експертизи проби брухту ювелірних виробів, напівфабрикати і готові ювелірні та інші побутові вироби, виготовлені з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, що підлягають клеймуванню, але не мають відбитків державних пробірних клейм України, та з відбитками пробірних клейм, нанесених з порушенням правил клеймування, або які мають відбитки пробірних клейм, що викликають сумнів щодо справжності через нечіткий рельєф, потертість, можливість підробки пробірного клейма, а також які мають ознаки впаяного відбитка пробірного клейма, і вироби, у яких міститься недорогоцінний метал з метою штучного збільшення маси виробу, та в інших умотивованих випадках;

- одержувати у визначеному порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів суду і прокуратури, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань;

- вимагати від керівника об'єкта, що перевіряється, усунення виявлених перевіркою порушень щодо отримання, витрачання, обліку та зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, виробів з них, відходів і брухту, що їх містять;

- відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення складати протоколи про адміністративні правопорушення на посадових осіб у разі порушень визначених правил отримання, витрачання, обліку і зберігання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та виробів, що їх містять, а також збирання і здавання їхнього брухту та відходів.

Про виявлені перевіркою порушення чинного законодавства України контролер складає акт.

Не допускається включення до акта перевірки не підтверджених документами даних і висновків про діяльність об'єкта.

Якщо під час перевірки порушень не виявлено, то замість акта перевірки складається довідка.

З актом перевірки контролер зобов'язаний ознайомити керівника і головного бухгалтера об'єкта, що перевіряється, факт ознайомлення вони засвідчують відповідним записом та особистими підписами в акті. Пояснення або заперечення щодо перевірки додаються до акта в письмовій формі або надсилаються на адресу, указану контролером не пізніше ніж у триденний термін.

Якщо керівник або інші посадові особи об'єкта, що перевіряється, у своїх поясненнях заперечують факти, наведені в акті, то контролер зобов'язаний додатково перевірити достовірність таких фактів. Отримані в результаті додаткової перевірки документи додаються до акта перевірки. Якщо керівник об'єкта відмовляється засвідчити факт ознайомлення з актом своїм підписом, то контролер повинен зробити про це відповідний запис в кінці акта. У такому випадку один примірник акта вручається канцелярії об'єкта, що перевіряється, під підпис або надсилається на адресу цього об'єкта поштою із супровідним листом за підписом голови Державної пробірної служби.

До акта перевірки контролер додає доповідну записку про виконання плану перевірки з викладенням причин, з яких окремі пункти плану не відображені в акті. У доповідній записці відображаються позитивні сторони в роботі об'єкта, основні порушення і недоліки, подаються пропозиції щодо реалізації матеріалів перевірки та планування контрольної роботи на майбутнє, зазначається затрачений час на перевірку, у т. ч. окремо на дорогу та реалізацію матеріалів, адреса й номери телефонів перевіреного об'єкта, прізвища та ініціали його керівника і головного бухгалтера об'єкта.

Акт перевірки складається у двох примірниках, перший з яких передається до Державної пробірної служби, другий - вручається під особистий підпис керівнику перевіреного об'єкта. За необхідності копія акта надсилається до організації, якій підпорядковано об'єкт, до правоохоронних органів або до інших організацій.

Під час обстеження встановлюється спроможність суб'єкта господарювання щодо провадження господарської діяльності у сфері виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння відповідно до вимог Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, з виготовлення виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, торгівлі виробами з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, зі збирання, первинної обробки відходів і брухту дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, затверджених спільним наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва та Міністерства фінансів України від 26 грудня 2000 р. N 82/350, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16 січня 2001 р. за N 25/5216.

За наявності звернення суб'єкта господарювання та згідно з письмовим розпорядженням за підписом голови Державної пробірної служби проводиться встановлення спроможності провадити операції із зазначеними цінностями.

Акт обстеження затверджується головою Державної пробірної служби, після чого подається Міністерству фінансів України.

Положення про здійснення державного пробірного контролю за якістю ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, призначених для реалізації суб'єктами господарської діяльності (далі - Положення), розроблено на підставі Закону України "Про державне регулювання видобутку, виробництва і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та контроль за операціями з ними" і Положення про Державну пробірну службу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2000 р. N 732, та інших нормативно-правових актів.

Пробірний контроль за якістю виробу з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння - перевірка відповідності виробу вимогам чинних нормативно-правових актів (державних стандартів, технічних умов, положень, правил) у частині вмісту основного дорогоцінного металу у сплаві (сплавах), з якого (яких) виготовлено виріб, наявності на виробі відбитка (відбитків) державного пробірного клейма України, спеціального знака (іменника) та їхньої відповідності встановленим вимогам і правилам, а також відповідності вставки (вставок) з дорогоцінного каміння найменуванню та ваготехнічним характеристикам, зазначеним на етикетці (бирці) виробу.

Експертно-пробірний контроль - контроль за якістю ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінних металів, матеріалів, що містять дорогоцінні метали, відповідності їх державним стандартам, а також відповідності вставок із дорогоцінного каміння (природного та штучного) найменуванню та ваготехнічним характеристикам, зазначеним на етикетці (бирці) виробу, експертиза відбитків пробірних клейм та іменників виготовлювачів ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів.

Контроль за якістю ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння здійснюється органами, які здійснюють державний пробірний контроль, під час проведення перевірок.

Посадові особи органів, які здійснюють державний пробірний контроль, здійснюють пробірний контроль за якістю виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння за наявності письмового розпорядження за підписом голови Державної пробірної служби.

Контроль здійснюється у присутності матеріально відповідальної особи.

Пробірний контроль за якістю виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння здійснюється із застосуванням неруйнівних методів перевірки. Для встановлення вмісту основного дорогоцінного металу (проби) використовуються експрес-тестери, випробування на пробірному камені тощо; контроль наявності на виробі відбитків державних пробірних клейм, спеціального знака (іменника) і контроль вставки (вставок) з дорогоцінного каміння здійснюється візуально із застосуванням збільшувальних засобів; контроль кольору вставки (вставок) здійснюється на білому папері в приміщенні, в яке не потрапляє пряме сонячне світло. Дозволяється використовувати пристрої для неруйнівного експрес-аналізу дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.

На відібрані для експертно-пробірного контролю вироби складається акт відбору у двох примірниках, перший з яких залишається у посадових осіб органів державного пробірного контролю, другий - вручається суб'єкту господарської діяльності, що перевіряється.

Відібрані для експертно-пробірного контролю вироби упаковуються матеріально відповідальною особою у присутності посадової особи органу державного пробірного контролю, опечатуються печаткою органу державного пробірного контролю і передаються на відповідальне зберігання посадовій особі суб'єкта господарської діяльності.


Читайте також:

  1. III. Контроль знань
  2. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  3. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  4. VII Контроль постачальника
  5. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  6. Аварійно-рятувальні служби
  7. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  8. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  9. Адміністративно-правове регулювання проходження державної служби
  10. Акустичний контроль приміщень через засоби телефонного зв'язку
  11. Арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду, шляхом звернення органу державної податкової служби до суду.
  12. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.




Переглядів: 993

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Контроль державної пробірної служби | ІІ. Експертно – аналітична

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.