Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Спеціальні органи фінансового контролю в США, Великобританії, Франції, Німеччині.

Парламентський фінансовий контроль в зарубіжних країнах.

Органи фінансового контролю в зарубіжних країнах

 

 

У правовій демократичній державі особливе значення має си­стема парламентського контролю. Парламентський контроль найбільш ефективний тоді, коли пар­ламент має доступ до різноманітних джерел інформації та аналізу.

У більшості держав існують комітети, які часто називаються бюд­жетними. Серед функцій, які вони виконують, необхідно виділити перевірку законності, правильності і повноти передбачених у бюджеті доходів і витрат, а також правильності звіту про виконання бюджету. Парламент періодично отримує інформацію від комітетів про вико­нання бюджету. Такі комітети є у Франції, Великобританії, Росії, Україні та деяких інших країнах. Вони створені для перевірки певних напрямів фінан­сової діяльності окремих ланок фінансової системи.

Парламентський контроль у Франції (фінансові комітети), Швеції (комітет з фінансових питань), Великобританії (спеціальний постійний комітет Палати громад у справах державної скарбниці та державної цивільної служби), Німеччині (бюджетний комітет).

Так, парламентський контроль у Франції над видатками різних відомств здійснюють спеціальні працівники фінансових комітетів обох палат. Подані урядом Франції бюджетні документи перш ніж потра­пити до галузевих комітетів аналізуються фінансовими комітетами обох палат парламенту (Національних зборів та Сенату). Фінансові комітети наділені правами вимагати проведення спеціальних розслідувань, результати яких можуть призвести до необхідності при­тягти до Суду з питань бюджетної та фінансової дисципліни того чи іншого чиновника.

У Великобританії щорічну збірку офіційних документів про дер­жавні видатки, так звану Білу книгу, і бюджет вивчає спеціальний постійний комітет Палати громад у справах державної скарбниці та державної цивільної служби, доповідає про них перед дебатами, під час яких парламент висловлює свої зауваження.

У США законодавча стадія розгляду бюджету починається після того, як президент подає бюджет до обох палат Конгресу (Сенату та Палати представників). Фінансові законопроекти розглядаються у 13 підкомітетах Палати представників і Сенату.

У Німеччині провідну роль у складанні бюджету відіграє бюд­ередн комітет, який має особливий статус, оскільки його ревізійний підкомітет відповідає як за парламентський контроль, так і за управ­ління бюджетно-фінансовою діяльністю.

У Російській Федерації, відповідно до Конституції, Державна Дума розглядає і затверджує звіт про виконання федерального бюджету, який подається їй урядом. А контрольні функції у сфері фінансів вико­нують також комітети і комісії, що утворюються Радою Федерації і Дер­жавною Думою. Особлива роль належить Комітету Державної Думи з бюджету, податків, банків і фінансів та Комітету Ради Федерації з бюджету, фінансового, валютного і кредитного регулювання, що здій­снюють контроль у цій сфері в цілому. Фінансовий контроль Ради Фе­дерації і Державної Думи проводиться також у процесі слухань від­повідних питань на їх засіданнях.

Верховна Рада України відповідно до статті 85 Конституції може безпосередньо здійснювати функцію парла­ментського контролю. Законодавчий орган здійснює парламентський контроль самостійно на пленарних засіданнях, а також через постійні комітети. В Україні діє комітет з питань бюджету; комітет з питань фінансів та банківської діяльності.

Крім органів фінансового контролю, які здійснюють свої повно­важення від імені парламенту, велике значення в розвинених країнах належить спеціальним, або, так званим, спеціалізованим органам фінан­сового контролю.

В США до спеціальних органів фінансового контролю можна віднести Міністерство фінансів (Казначейство), Головну контрольну службу, Адміністративно-бюджетне управління при Президентові, Бюджетну Службу Конгресу, Службу генеральних інспекторів, головних працівників з фінансових питань.

Міністерство фінансів США (Казначейство) розробляє фінансову і податкову політику, здійснює грошовий обіг, емісію грошових знаків та управління державним боргом, займається питаннями внутрішніх займів, контролює виконання фінансового законодавства, здійснює збір внутрішніх доходів, несе основну відповідальність за збирання доходів і виплати, публікує місячні і річні звіти про фінансове становище федерального уряду.

Важливе значення в управлінні фінансами в США належить Головній контрольній службі, що є найважливішою контрольно-ревізійною службою Конгресу, якій підзвітні фінансові операції федеральних міністерств та агентств. В її обов’язки входить здійснення перевірки урядових рахунків, контролю облікових систем міністерств і відомств, дача юридичного тлумачення законів про асигнування і проведення розслідування на запит комітетів законодавчого органу. Річний звіт і результати ревізійних перевірок Головної контрольної служби Генеральний контролер подає Конгресові.

Адміністративно-бюджетне управління при Президенті до функцій якого відносяться: підготовка проекту бюджету, розподіл асигнувань та інших бюджетних ресурсів для забезпечення ефективного їх використання, контроль за його виконанням, розробка та контроль фінансових програм, підготовка рекомендацій по законопроектам, огляд та аналіз законодавства.

Бюджетна Служба Конгресу є відомством у складі Конгресу і відповідає за поточний контроль за фактичними загальними видатками і порівняння їх з видатками передбаченими у бюджеті. Вона забезпечує Конгрес аналізом, який є необхідним у його бюджетній діяльності, готує щорічний звіт, в якому розглядаються економічні та бюджетні перспективи на найближчі 10 років, оцінює вплив на бюджет законопроектів, про які повідомляють комітети, що впливають на видатки або надходження; розробляє підрахунок вартості практично кожного законопроекту, вказує, як він відобразиться на видатках чи доходах протягом наступних п’яти чи більше років, готує підрахунки, які використовуються для складання законопроектів, а також готує підрахунки для комітетів Конгресу з асигнувань.

Генеральні інспектори діють приблизно у 20 основних федеральних ередньо т і міністерствах. Ці служби є незалежними, мають широкі повноваження і проводять розслідування та аудиторські перевірки у своїх ередньо т, інформуючи Конгрес про діяльність та проблеми, що існують у федеральних відомств.

Органом державного управління фінансами у Великобританії є Казначейство, яке керує розробкою, складанням і виконанням державного бюджету, визначає податкову політику, здійснює фінансово-економічне прогнозування, міжнародні фінансові відносини, контроль за витрачанням коштів державними підприємствами.

Міністрові фінансів підпорядковані Управління податкових зборів, Управління митних і акцизних зборів (організовує виконання бюджету у частині збору мита і акцизів), а також Управління національних заощаджень, що керує великою кількістю програм акумуляції особистих заощаджень, якими фінансується значна частина державного сектора в позичкових коштах. Справами, пов’язаними з державними видатками, керує Головний секретар Міністерства фінансів, який є членом Кабінету.

Національне контрольно-ревізійне управління (Державне ревізійне управління): здійснення і покращення процесу фінансового контролю у міністерствах, відомствах і інших державних органах; сприяння ефективності використання фінансових і інших матеріальних ресурсів, що витрачаються безпосередньо за рішенням парламенту; покращення техніки і якості перевірок і ревізій, які проводяться в державному секторі, надання парламенту підтвердження того, що державні фінанси і інші ресурси витрачені на цілі, ним встановлені.

Національна рахункова палата (National Audit Office), або інша назва Національне управління аудиту, метою якої є підготовка надійного звіту, який забезпечив би об’єктивний погляд на важливі проблеми і запропонував би можливі шляхи покращення ведення державних справ.

У Франції управління фінансами здійснює Міністерство економіки, фінансів і бюджету, яке має такі функції: розробка державного бюджету і контроль за його виконанням, касове обслуговування бюджету; збір податків, мита і інших надходжень у казну; контроль за фінансовими операціями; здійснення зв’язку держави з підприємствами як акціонера, кредитора чи гаранта; забезпечення обліку і контролю. Міністерство складається з: управління прогнозів, яке опікується макроекономічними перспективними оцінками; податкового управління, сферою діяльності якого є податкове законодавство; управління рахунків державних установ, що контролює виконання бюджету в частині руху платежів і перевірки річних фінансових звітів; управління державної скарбниці, яке несе відповідальність за державні підприємства і програму обслуговування боргів; бюджетного управління. В свою чергу, бюджетне управління складається з підрозділів, які здійснюють фінансовий контроль і нагляд за відповідними галузями, а окремий підрозділ координує та складає бюджет як на стадії підготовки, так і на стадії його виконання, а також розробляє загальні напрями видаткової політики.

Рахункова палата Франції, яка являє собою судовий орган – особливий судовий орган, що розглядав справи порушені саме проти державних бухгалтерів, оскільки вони на той час відігравали важливу роль, бо виконували фінансові операції держави і державних установ, відповідали за збір доходів, сплату коштів. Вона перевіряє належне виконання кредитів, фондів і цінностей, управління якими доручено державним службам і іншим офіційним юридичним особам, здійснює контроль за різними установами в сфері соціального забезпечення, рахунками державних підприємств і їх філіалами, а також, в деяких випадках, за приватними юридичними особами, що користуються фінансовою допомогою держави.

Генеральна інспекція фінансів, яка виконує функції контролю на місцях за діяльністю служб Міністерства економіки і фінансів та контролює діяльність всіх призначених державою бухгалтерів та адміністративної бухгалтерії, вторинних розпорядників кредитів, державних підприємств, а також тих недержавних органів і підприємств, що перебувають під фінансовим контролем держави, організовує та здійснює дослідження економічних і фінансових проблем.

Органом державного управління фінансами уНімеччині є Міністерство фінансів, яке розробляє основи фінансової, податкової, валютної і кредитної політики. Воно складає проект бюджету і ередньо термінового фінансового плану, здійснює касове обслуговування бюджету, контроль за його виконанням і розробку основ розподілу фінансових ресурсів між ланками бюджетної системи. Крім Міністерства фінансів, в управлінні фінансами беруть участь Федеральне відомство з фінансів, яке займається податковою перевіркою підприємств, оподаткуванням іноземних капіталовкладень, проблемами усунення подвійного оподаткування та Федеральне управління державним боргом, яке здійснює операції з випуску і погашення позик та займається фінансуванням бюджетного дефіциту. Федеральне відомство з фінансів і Федеральне управління державним боргом підпорядковані федеральному Міністерству фінансів.

Поточний контроль за бюджетом здійснює Федеральна контрольно-ревізійна служба Німеччини, яка оцінює характер і хід виконання окремих проектів бюджетів. Ця служба тісно співпрацює з ревізійним підкомітетом бюджетного комітету, що відповідає за парламентський контроль.

Вищим органом фінансового контролю в Німеччині є Федеральна Рахункова палата, яка контролює бюджетне фінансування і господарську діяльність Федерації, юридичних осіб федерального рівня в рамках публічного права; федеральні і земельні організації соціального страхування, якщо вони отримують державні дотації або захищені гарантійними зобов’язаннями Федерації, діяльність федерації на підприємствах з приватноправовим статусом, в яких держава має дольову участь; а за певних умов – також інших юридичних осіб з приватним статусом.

Вищою ревізійною установою Італії є Рахункова палата (інша назва Ревізійна палата), яка дає попередню експертну оцінку законам і основним урядовим нормативним актам, в тому числі і не фінансовим проектам, перевіряє як контролюється державний бюджет. Вона відповідає лише за загальний нагляд за правильністю й безперервністю збирання дохо­дів, перевіряє ефективність, результативність та економічність діяль­ності відомств.

Органом державного управління у Швеції є Міністерство фі­нансів, яке несе основну відповідальність за політику у сфері витра­чання коштів і оподаткування, за бюджетно-фінансову та економічну політику. Міністерство фінансів складається з юридичного управління, управління економічної політики та бюджетного управління, в якому працюють п’ять відділів, кожен з яких виконує контрольні функції у різних галузях.

Головним центральним відомством у справах державного контролю та обліку у Швеції є Державне ревізійне управління, у складі якого є чотири відділи: відділ фінансового контролю (здійснює щорічний аналіз фінансової діяльності урядових відомств, комунальних підприємств та служб, фондів та певних урядових організацій), відділ аналізу господарської діяльності (перевіряє ефективність діяльності державних відомств, підприємств та фондів, а також надає допомогу щодо звітності про виконання фінансових планів), відділ фінансового менеджменту та обліку (розробляє і визначає нормативи бухгалтерського обліку та контролю для державних відомств, а також допомагає їм у розробці систем фінансового обліку, проводить навчання та надає консультації); операційний відділ (виконує адміністративні та супровідні функції).

У Швейцарії створено Відомство фінансового контролю, що являє собою “вищий спеціальний орган фінансового нагляду союзу”, яке здійснює контроль у сфері фінансів, а також Верховний нагляд за діяльністю федеральної адміністрації і здійсненням правосуддя та нагляду за функ­ціонуванням федеральних органів управління.

Систему органів фінансового контролю в Саудівській Аравії складають: Міністерство фінансів і національної економіки (збір державних доходів і фінансу­вання державних витрат), Головне контрольне управління (проведення наступного фінансового контролю), Головне управління цивільної служби (раз у півроку зо­бов’язана направляти звіт у Раду по цивільній службі, в якому міс­титься інформація про всі випадки порушення особами, що знаходяться на цивільній службі приписів фінансового законодавства), Управ­ління контролю і розслідувань (створено для притягнення до відповідальності державних службовців, що порушили адміністративне і фінансове законодавство).

У структурі Міністерство фінансів і національної економіки створена Генеральна дирекція фінансового контролю, яка здійснює попередній фінансовий контроль та проводить ефективну кадрову політику.

 


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  3. IV. Питання самоконтролю.
  4. Автоматизація контролю та діагностування вузлів РЕА
  5. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  6. Аграрне право та законодавство США, Німеччини, Франції, Великої Британії, Ізраїлю, Польщі, Росії
  7. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  8. Аналіз ризикованості підприємства на основі показників фінансового стану.
  9. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  10. Аналіз фінансового стану
  11. Аналіз фінансового стану торгових підприємств
  12. АНАЛІЗ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ




Переглядів: 4946

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Відповідальність посадових осіб органів державного фінансового контролю. | КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.