Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правовий аспект

Політичні наслідки

1. Відбувається зміщення цілей політики від загальнонаціонального розвитку до забезпечення владарювання олігархічних угрупувань.

2. Зменшується довіру до влади, зростає її відчуження від суспільства. Тим самим ставиться під загрозу будь-які благі починання влади.

3. Падає престиж країни на міжнародній арені, зростає загроза її економічної та політичної ізоляції.

4. Знижується політична конкуренція. Громадяни розчаровуються у цінностях демократії. Виникає загроза розкладання демократичних інститутів.

5. Збільшується ризик краху народжуваної демократії по поширеній сценарієм приходу диктатури на хвилі боротьби з корупцією.

6. Корумповані суб'єкти, що ховають свій капітал за кордоном, перетворюються на «п'яту колону» і сприяють зраді інтересів національної безпеки країни.

 

Правовий аспект небезпеки корупції полягає у прийнятті правових актів з наданням широких можливостей їх довільного тлумачення, що дозволяє припустити вплив лобі і корумпованість посадових осіб, до компетенції яких входить підготовка проектів відповідних правових актів.

Сутність корупції як соціально-правового явища двоєдиний. Вона виражається, з одного боку, у використанні особою, що здійснює ті чи інші державні функції, свого офіційного статусу в цілях отримання незаконних переваг (продажність), а з іншого - у наданні цій особі таких переваг зацікавленим суб'єктом (підкуп) [20]

Правовий аспект небезпеки корупції полягає, зокрема, у неприйнятті потрібних антикорупційних законів.

Правовий аспект небезпеки корупції полягає також у прийнятті законів, вигідних і зручних кримінальним структурам, в тому числі з наданням широких можливостей їх довільного тлумачення, що дозволяє припустити вплив лобі і корумпованість посадових осіб, до компетенції яких входить підготовка проектів законів, їх розгляд і прийняття; в ухваленні свідомо не працюють норм внаслідок ускладненості, неточності або неясності їх формулювань або недовідності передбачених у них ознак; в прогалинах правового регулювання суспільних відносин; в навмисному спотворенні змісту законів правопріменітелямі з метою вимагання хабарів.

Під корупційною злочинністю розуміється «сукупність злочинів корупційного характеру». Корупція, її злочинне прояв, найбільш небезпечна в органах державної влади. Корумпований службовець починає служити не державі, або іншому суб'єкту, у якого він перебуває на службі (суспільної, комерційної організації), а тому, хто платить більше або додатково.

Феномен використання державної машини організованою злочинністю пов'язаний переважно з корупцією. Вона - один зі способів перетворення державних повноважень у приватну власність. Гегель писав: «Та частка державної влади, яку придбав для себе окремий індивідуум, втрачена для влади загального» [22] Мало того: спираючись на придбану частину влади, відповідні індивіди і кримінальні формування ведуть наступ на державу, інститути громадянського суспільства, його цінності.

Відмітною ознакою корупції є її величезна латентність (прихованість). І значною мірою це пов'язано з тим, що вона проявляється саме як двостороння «конфіденційна угода», у викритті якій не зацікавлена ​​жодна зі сторін.
Корупційна злочинність є наслідком як загальних процесів детермінації і причинності злочинності, так і специфічних. Останні переважно пов'язані з державною або іншою службою. При розгляді даного питання необхідно виділяти три його істотні сторони: 1) характеристики службової середовища; 2) характеристики службовців; 3) умови і процеси їх взаємодії, стан соціального контролю у сфері служби.

 


Читайте також:

  1. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  2. Адміністративно-правовий захист права інтелектуальної власності
  3. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  4. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  5. Адміністративно-правовий статус іноземців та осіб без громадянства.
  6. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  7. Адміністративно-правовий статус об'єднань громадян
  8. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  9. Антропічний аспект
  10. Антропічні аспекти
  11. Антропічні аспекти
  12. Антропічні аспекти. Забруднення та самоочищення геосистем




Переглядів: 550

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціальні наслідки | Бюрократизм як елемент корупції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.