МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПОЗИТИВНА КРОС-КУЛЬТУРНА ПСИХОТЕРАПІЯ
Позитивна психотерапія - це новітній гуманістичний напрямок сучасної психотерапії, заснований у 1968 році, офіційно визнаний Європейською Асоціацією Психотерапії (EAP) у 1996 році, Світовою радою психотерапії(WCP) у 2008 році. Назва напрямку походить від лат. «positum», що означає «даний», «фактичний», «дійсний», «той, що є насправді». Метод пропонує транскультуральний підхід - гармонійно поєднує у собі раціональну технологічність Заходу та інтуїтивну мудрість Сходу. Яка зводиться до двох запитань: що спільного є у всіх людей? Чим вони відрізняються? У Позитивній психотерапії дотримуються погляду на природу людини як на цілісну триєдність: тілесного, душевного та духовного (східне бачення). При цьому науково розглядаються питання про взаємовплив соматичних, психічних та духовних феноменів (західне бачення). Засновником «Позитивної психотерапії» є професор Носсрат Пезешкіан – доктор медичних наук, спеціаліст у галузі психотерапії, психіатрії та неврології. У Позитивній психотерапії зазначається, що хвороби, конфлікти, стреси, життєві негаразди є даністю життя кожної людини, і це треба визнавати. І, водночас, корисно визнавати, що людина наділена здібностями, завдяки яким здатна знаходити рішення найскладніших проблем та втілювати їх у життя. Це також даність життя кожної людини. Інакше кажучи, «якщо існує проблема, то й існує і її вирішення». Позитивна психотерапія наголошує на цілісному баченні життя людини (холістичний підхід) та оптимістичному сприйнятті її природи (позитивна концепція людини), з врахуванням всіх дійсних її складових. Уявлення, що Позитивна психотерапія - це психотерапія «лише про хороше», або уявлення, що своїм існуванням Позитивна психотерапія демонструє «негативність» інших напрямків психотерапії, є помилковими. Позитивна психотерапія – це «терапія реальністю», «здоровим глуздом». Позитивна крос-культурна психотерапія є ресурсо-фокусованим методом, узагальненим інтегрованим підходом, що системно поєднує у собі психодинамічний, когнітивний та поведінковий елементи. Це забезпечує короткотерміновість та водночас ефективність психологічної допомоги у руслі Позитивної психотерапії. Позитивна крос-культурна психотерапія - це мета-підхід, який спрямований як на психологічну допомогу (психотерапевтичний аспект), так і на виховання (педагогічний аспект), навчання дорослих (андрагогічний аспект), соціальну роботу (соціальний аспект), розвиток між-культурної свідомості (крос-культурний аспект), взаємодію та інтеграцію різних психотерапевтичних напрямків (інтер-дисциплінарний аспект). Досвід застосування техніки «Метафори» у психотерапевтичній практиці є особливим надбанням Позитивної крос-культурної психології, який виконує функцію зміни життєвих диспозицій, а, отже, виховного і терапевтичного впливу. Ефективність використання метафоричних образів у мовленні виражається у наданні кожним індивідом власного сенсу почутому відповідно до набутого досвіду та психоемоційного стану, а також у переконанні в істинності, чи, навпаки, розумінні відносності певних норм і ціннісних орієнтирів. Таким чином, казки, приказки, легенди, притчі у позитивній психології поділяються на дві групи: історії, які стверджують існуючі норми та історії, які піддають сумніву непорушність існуючих норм. Техніка «Метафори» є універсальним механізмом набуття соціального досвіду, який практикується не лише в межах позитивної психології. Образність, символічність та зміст метафори відкривають людині доступ до осягнення незнаних глибин духовного світу, розуміння якого відбувається за принципом: зайве пояснювати, коли прагнеш розуміння. Карикатури, афоризми, історії, притчі, прислів'я й приклади з інших культур. Сприяють розширенню кругозору й зміні звичних уявлень полегшити інтелектуальні й емоційні зміни життєвої позиції. Їхня образна мова впливає не тільки на логічне мислення, але й на фантазію, інтуїцію й творчі здібності людини. Крім того, представляючи собою модель, зразок, історії дозволяють слухачеві легко ідентифікувати себе з «Героєм» і спробувати у своїй уяві знайти нові можливості вирішення проблем. У рамках історії й афоризму учасник (клієнт) знайомиться з іншими точками зору, з альтернативною поведінкою, що допомагають уникати конфліктів. Історії допомагають розхитувати внутрішній опір пацієнта й полегшують оволодіння прийомами самодопомоги, що доповнюють психотерапевтичні заходи. Крос-культурний підхід у концепції Н. Пезешкіана має принципове значення, оскільки червоною ниткою проходить через всю позитивну крос-культурну психологію і являє собою «імпульс до апробування альтернативного способу мислення». Транскультурне бачення і сприйняття дійсності дає змогу повноцінно розуміти і безоцінково сприймати вчинки і реакції партнера по спілкуванню, а також сприяє розширенню меж власного арсеналу способів дій. Читайте також:
|
||||||||
|