МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 3. Управління фінансами і фінансовий контроль.Фінансова політика України на сучасному етапі.
Фінансова політика України має ряд недоліків, до яких належать: 1. Нездатність фінансової політики швидко реагувати на умови розвитку держави, що постійно змінюються, невміння знаходити потрібні способи вирішення нагальних проблем; 2. Відсутність стратегічних концептуальних розробок; 3. Проведення часткових недостатньо обґрунтованих тактичних заходів, орієнтованих на миттєву вигоду; 4. Відрив фінансової політики від фактичного стану справ у народному господарстві країни; 5. Порушення важливої вимоги правильного ведення фінансового господарства – жити відповідно до можливостей та ін.
1. Суть і методи управління фінансами. 2. фінансове планування і прогнозування в умовах ринкової економіки. 3. Необхідність і суть фінансового контролю. 4. Види, методи і форми фінансового контролю.
1. Суть і методи управління фінансами.
Управління притаманне всім сферам людської діяльності, в тому числі й фінансовій. Під управлінням розуміють свідомий цілеспрямований вплив на об’єкт за допомогою сукупності прийомів та методів для досягнення певного результату. Управління ґрунтується на знанні об’єктивних закономірностей розвитку суспільства. Разом з тим на управління суттєво впливає держава в особі відповідних управлінських структур. Важливою сферою управлінської діяльності є управління фінансами. Його здійснює спеціальний апарат за допомогою особливих прийомів і методів, в тому числі різних стимулів і санкцій. В управлінні фінансами, як і в будь-якій іншій системі виділяють об’єкти і суб’єкти управління. В якості об’єктів управління виступають різноманітні види фінансових відносин, пов’язані з формуванням грошових доходів, нагромаджень та їх використанням суб’єктами господарювання та державою. Суб’єктами управління є ті організаційні структури, які здійснюють управління. Сукупність всіх організаційних структур, що здійснюють управління фінансами, називають фінансовим апаратом. Суб’єкти управління використовують в кожній сфері і кожній ланці фінансових відносин специфічні методи цілеспрямованого впливу на фінанси. В той же час їм притаманні і єдині прийоми і способи управління. В управління фінансами можні виділити такі важливі функціональні елементи, як: планування, оперативні управління й контроль. Планування займає одне з найважливіших місць в системі управління фінансами. При плануванні будь-який суб’єкт господарювання всебічно оцінює стан фінансів, оцінює можливості збільшення фінансових ресурсів, визначає напрямки їх більш ефективного використання. Планові рішення приймаються на основі аналізу фінансової інформації, яка базується на бухгалтерській, статистичній та оперативній звітності. Оперативне управління представляє собою комплекс заходів, що розробляються на основі оперативного аналізу поточної фінансової ситуації і мають на меті отримання максимального ефекту за мінімумі затрат за допомогою перерозподілу фінансових ресурсів. Суть оперативного управління полягає в раціональному використанні фінансових ресурсів з метою покращення господарської діяльності. Контроль як елемент управління здійснюється як в процесі планування, так і в процесі оперативного управління. Він дозволяє співставляти фактичні результати по використанню фінансових ресурсів з плановими, виявляти резерви зростання фінансових ресурсів і більш ефективного їх використання. Розрізняють стратегічне та оперативне управління фінансами. Стратегічне управління виражається у встановленні обсягів фінансових ресурсів через прогнозування на перспективу для реалізації цільових програм, пов’язаних з піднесенням економіки, вирішенні соціальних проблем тощо. Його здійснюють Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Президент. Оперативне управління фінансами здійснюють Міністерство фінансів України; дирекції позабюджетних фондів, страхових організацій; фінансові служби міністерств, місцевих органів влади, підприємств та організацій. Розподіл функцій в управлінні фінансами між державними органами є наступним. Верховна Рада України як найвищий орган законодавчої влади приймає закони, в тому числі з фінансових питань, затверджує Державний бюджет України та здійснює контроль за його виконанням в особі Рахункової палати, визначає засади внутрішньої і зовнішньої політики в сфері фінансів. Президент України як глава держави створює у межах коштів, передбачених Державним бюджетом для здійснення своїх повноважень, консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи і служби, підписує закони, прийняті Верховною Радою, має право вето щодо цих законів із наступним поверненням їх верховній Раді на повторний розгляд. Кабінет Міністрів України як найвищий орган виконавчої влади забезпечує проведення фінансової, інвестиційної та податкової політики, політики у сферах праці й зайнятості населення, соціального захисту, освіти, науки, культури, охорони природи, екологічної безпеки і природокористування, організовує розробку проекту закону про Державний бюджет і забезпечує його виконання. Міністерство фінансів України як центральний орган виконавчої влади, підвідомчий Кабінету Міністрів: ü реалізує державну фінансову політику; ü складає проект Державного бюджету; ü організовує виконання Державного бюджету; ü контролює виконання Державного бюджету та складає звіт про його виконання; ü забезпечує захист фінансових інтересів держави, здійснює контроль за дотриманням фінансового законодавства; ü проводить методичну роботу з питань фінансового та бюджетного планування; ü здійснює управління державним внутрішнім і зовнішнім боргом; ü розробляє пропозиції по удосконаленню податкової політики; ü здійснює контроль за випуском і обігом цінних паперів, бере участь в роботі керівних органів фондових бірж; ü вивчає валютно-фінансові проблеми в сфері міжнародного економічного співробітництва, готує і подає до Кабінету Міністрів пропозиції щодо вступу України до міжнародних фінансових організацій тощо. При Міністерстві фінансів України діють Державна контрольно-ревізійна служба та Державне казначейство. Головними завданнями Державної контрольно-ревізійної служби є: ü здійснення державного контролю за витрачанням коштів і матеріальних цінностей в міністерствах, відомствах, державних комітетах, державних фондах, бюджетних установах, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують кошти з бюджетів усіх рівнів; ü здійснення контролю за станом і достовірністю бухгалтерського обліку та звітності в цих установах; ü розробка пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому. Державне казначейство України було створене у 1995 році з метою ефективного управління коштами Державного бюджету. Основними завданнями казначейства є: ü організація виконання Державного бюджету та здійснення контролю за цим процесом; ü фінансування видатків Державного бюджету; ü ведення обліку касового виконання Державного бюджету, складання звіту про виконання Державного бюджету; ü здійснення управління державним внутрішнім та зовнішнім боргом тощо. До 1996 року в складі Міністерства фінансів знаходилася Державна податкова служба України. Але пізніше вона була відокремлена від Міністерства фінансів (що було аргументовано метою посилення контролю за справлянням податків) і набула статусу окремого міністерства. Головними завданнями Державної податкової адміністрації є: ü здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати податків і зборів; ü розробка пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства, прийняття нормативних актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування; ü формування та ведення державного реєстру фізичних осіб – платників податків та єдиного банку даних про платників - юридичних осіб; ü проведення роз’яснювальної роботи серед платників податків з питань оподаткування; ü попередження та розкриття злочинів та інших правопорушень у сфері оподаткування. У 1997 році було прийнято Закон „Про Рахункову палату Верховної Ради України”. Основними завданнями Рахункової палати є: ü контроль за своєчасним виконанням Державного бюджету, фінансуванням загальнодержавних програм, укладанням угод про державні позики і кредити; ü контроль за використання золотого запасу, дорогоцінних металів та каменів; ü надання кредитів та здійснення операцій з розміщення золотого резерву та резерву в іноземній валюті. Органи місцевого самоврядування у сфері фінансів мають такі повноваження: ü самостійно розробляють, затверджують і виконують відповідні місцеві бюджети; ü використовують вільні бюджетні кошти, додатково отримані в процесі виконання місцевих бюджетів; ü мають право встановлювати розміри ставок місцевих податків і зборів, перелік яких затверджується Верховною Радою України; ü мають повноваження в галузі ціноутворення; ü мають право здійснювати місцеві позики, випускати цінні папери та організовувати грошово-речові лотереї; ü можуть виступати гарантами під надання кредитів підприємствам і установам, що належать до комунальної власності тощо. Управлінські рішення в сфері фінансів оформляються в юридичних законах, фінансових прогнозах і планах, постановах та інших формах.
Читайте також:
|
||||||||
|