Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Громадський контроль за дотриманням законодавства про охорону праці.

Вищий нагляд за додержанням і правильним застосуванням законодавства про охорону праці здійснюється Генеральною прокуратурою та підпорядкованими їй прокурорами

Державний нагляд

Відповідно до Закону України про охорону праці (ст 38) державний нагляд за додержанням законодавчих та інших нормативних актів про охорону праці здійснюють.

· Державний департамент промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду (Держгірпромнагляд) при МНС як спеціально уповноважений орган виконавчої влади з нагляду за ОП)

· Державний комітет України з ядерної та радіаційної безпеки

· Органи державного пожежного нагляду управління пожежної охорони Міністерства надзвичайних ситуацій (МНС)

· Органи та заклади санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров’я

 

Посадові особи органів державного нагляду за охороною праці (інспектори) мають право:

· Безперешкодно відвідувати підконтрольні підприємства (об’єкти), виробництва з найманою працею, та проводити в присутності роботодавця або його представника перевірку додержання законодавства з питань ОП

· Одержувати від роботодавця, посадових осіб письмові та усні пояснення, матеріали, інформацію, експертні висновки, аудити, звіти про стан профілактичної роботи, причини порушень законодавства і т.п.

· Видавати в установленому порядку роботодавцям, керівникам підприємств і установ, посадовим особам обов’язкові до виконання приписи про усунення порушень і недоліків у галузі охорони праці

· Забороняти, зупиняти, обмежувати експлуатацію виробництв, цехів, дільниць, робо­чих місць, виконання окремих робіт до усунення порушень і недоліків, які створюють загрозу життю і здоров’ю працівників, скасовувати і припиняти дію виданих дозволів та ліцензій

· Притягати до адміністративної відповідальності працівників, винних у порушенні законодавства з ОП

· Притягати до сплати штрафу юридичних чи фізичних осіб за порушення законодавства з ОП в частині безпечного ведення робіт та за невиконання розпоряджень посадових осіб Держгірпромнагляду

· Надсилати роботодавцям та керівникам підприємств і установ подання про невідповідність посадових осіб займаній посаді, передавати органам прокуратури матеріали про притягнення цих осіб до відповідальності

В системі контролю за охороною праці, крім державного нагляду важливу роль відіграє громадський контроль

Відповідно до ЗУ про ОП (ст 41) громадський контроль здійснюють:

· Трудові колективи через обраних ними уповноважених

· Профспілки в особі своїх виборних органів і представників (центральний, обласні, місцеві та цехові комітети профспілки)

· Громадський (суспільний ) інспектор з охорони праці, який, як правило, обирається профспілкою

 

Діяльність уповноваженого від трудового колективу з питань охорони праці здійснюється на основі типового положення, яке затверджується загальними зборами трудового колективу. Уповноважені обираються на загальних зборах з числа досвідчених і компетентних працівників на термін дії виборного органу зборів трудового колективу. Кількість їх визначається залежно від конкретних умов виробництва.

Свої обов’язки уповноважені виконують без відриву від основної роботи, звітують про роботу не рідше 1 разу в рік на загальних зборах колективу.

Уповноважені здійснюють контроль за:

- виконанням вимог законодавства з ОП

- забезпеченням працівників інструкціями, положеннями з ОП

- забезпеченням працівників спецодягом та ЗІЗ

- своєчасним і правильним розслідуванням і документальним оформленням нещасних випадків і профзахворювань

- використанням фонду ОП за призначенням

Уповноважені залучаються до розробки положень розділу «Охорона праці» колективного договору

Уповноважені (контролери) повинні пройти навчання з питань охорони праці і трудового законодавства. На час навчання і здійснення контролю вони звільняються від своїх безпосередніх трудових обов'язків зі збереженням середньої заробітної плати, що зазначається в колективному договорі.

Уповноважені трудового колективу мають право:

- безперешкодно перевіряти стан ТБ і гігієни праці, додержання працівниками НПАОП

- вносити у спеціальний журнал обов’язкові до розгляду роботодавцем пропозиції щодо усунення порушень

- вимагати від посадових осіб усунення загрози та припинення роботи працюючих у випадку загрози життю чи здоров’ю

- вносити пропозиції щодо притягнення винних у порушенні законодавства з ОП осіб до відповідальності

 

В зв’язку із особливим характером обов’язків уповноваженого з питань ОП, гарантії для нього з питань щодо звільнення з роботи, притягнення до відповідальності повинні передбачатися у колективному договорі.


Читайте також:

  1. III. Контроль знань
  2. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  3. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  4. VII Контроль постачальника
  5. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  6. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  7. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  8. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  9. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  10. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.
  11. Адміністративна відповідальність осіб, винних в порушенні податкового законодавства
  12. Акти Конституційного Суду України в системі національного законодавства.




Переглядів: 1522

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нормативні акти про охорону праці, що діють у межах підприємства. | Повноваження і права профспілок у здійсненні контролю за додержанням законодавства про охорону праці.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.