Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема № 7. МЕВ у сфері послуг

ЛК 4

1. Світовий ринок послуг: сутність та особливості.

2. Характеристика основних секторів світового ринку послуг.

3. Міжнародні транспортні відносини.

4. Регулювання МЕВ у сфері послуг.

5. Участь України в міжнародній торгівлі послугами (самост).

Світовий ринок послуг являє собою сферу обміну послуг між країнами. Поряд зі світовими товарними ринками він є невід'ємною частиною міжнародних економічних відносин.

Міжнародний ринок послуг займає значне місце в світовій економіці. Так, частка послуг у ВВП розвинутих країн становить зараз близько 70 %, а країн, що розвиваються, — 55 %. У сфері послуг розвинутих країн світу зайнято понад 60 % працюючих.

Предметом обмінуна цьому ринку є послуги.

Послуга - це виконання, згідно з договором однією стороною (виконавцем) за завданням другої сторони (замовника) певних дій або здійснення певної діяльності, що споживаються в процесі їхньої реалізації.

Особливості послуг як товару:

· невидимість;

· нерозривність процесу виробництва й реалізації;

· розрив у часі між фактом купівлі-продажу та фактом їхнього споживання;

· здебільшого, неможливість накопичення, зберігання і транспортування;

· невідчутність на дотик;

· високий ступінь індивідуалізації (залежно від вимог споживача);

· територіальна розрізненість їхнього виробника і споживача.

Причини зростання сфери послуг:

– досягнення високого ступеня зрілості економіки й високого рівня життя населення у промислово розвинених країнах;

– утворення нових видів діяльності, насамперед у сфері послуг унаслідок поглиблення МПП.

За класифікацією СОТ (Світова організація торгівлі) послуги поділяються на:

· комунальні та будівництво;

· оптова та роздрібна торгівля;

· ресторанні та готельні послуги;

· транспортування, зберігання та зв'язок;

· фінансове посередництво;

· оборона, охорона здоров’я та громадські роботи;

· особисті, культурні та рекреаційні послуги.

За класифікацією Світового банку послуги поділяються на:

– факторні послуги – платежі, що виникають у зв'язку з міжнародним рухом факторів виробництва, насамперед капіталу й робочої сили (доходи на інвестиції, роялті й ліцензійні платежі, зарплата, виплачена нерезидентам);

– нефакторні послуги – інші види послуг (транспорт, подорожі й інші нефінансові послуги).

Класифікація послуг, яка прийнята МВФ, містить 11 секторів:

I. Транспортні послуги:

А) пасажирські перевезення (Міжнародні перевезення пасажирів всіма видами транспорту і надання супутніх послуг);

Б) вантажні перевезення (Міжнародні перевезення вантажів всіма видами транспорту і надання супутніх послуг).

II. Послуги, пов'язані з поїздками:

А) послуги пов'язані з діловими поїздками (Товари і послуги, придбані нерезидентами, які подорожують у справах (відрядження);

Б) послуги пов'язані з особистими поїздками (Товари і послуги, придбані нерезидентами, які подорожують в особистих справах (туризм).

III. Послуги зв'язку (Послуги поштового, кур'єрського, телефонного та ін. зв'язку між резидентами і нерезидентами).

IV. Будівництво (Будівництво об'єктів за рубежем, здійснюваного на тимчасовій основі резидентами).

V. Страхування (Страхування нерезидентів страховими компаніями - резидентами).

VI. Фінансові послуги (Фінансове посередництво між резидентами і нерезидентами (комісія за відкриття акредитивів, за обмін валюти, брокерські послуги тощо).

VII. Комп'ютерні та інформаційні послуги (Консультації в галузі комп'ютерних програм, інформаційні послуги, обслуговування комп'ютерів).

VII. Роялті і ліцензійні платежі (Користування правами власності (торговельна марка, патент тощо) та використання оригіналів або прототипів (фільмів, рукописів) на основі ліцензії).

IX. Інші бізнес-послуги:

A) посередницькі послуги (Комісія з посередництва);

Б) лізинг (Лізинг і фрахт суден, літаків без екіпажів та іншого транспортного устаткування);

B) інші ділові, професійні та технічні послуги (Правові, бухгалтерські, управлінські, рекламні та інші послуги, а також послуги з проектування, картографії, нагляду за будівництвом, захистом врожаю)

X. Особисті, культурні та рекреаційні послуги

А) аудіовізуальні послуги (Виробництво фільмів, радіо та телевізійних програм, компакт-дисків, гонорари артистів)

Б) інші послуги (Показ виставок, проведення спортивних та інших заходів)

XI. Урядові послуги (Поставка товарів до посольств, консульств, представництв міжнародних організацій, операції ООН по підтримці миру).

Відповідно до способів доставки послуг споживачеві послуги поділяються на:

• послуги, пов’язані з інвестиціями (investment-related services), – банківські, готельні та професійні послуги;

• послуги, пов’язані з торгівлею – транспорт, страхування;

• послуги, пов’язані одночасно з інвестиціями та торгівлею – зв'язок, будівництво, комп'ютерні й інформаційні послуги, особисті, культурні й рекреаційні послуги.

Залежно від зв’язку з матеріальним продуктом виділяють наступні послуги:

Виробничі (матеріальні), пов’язані з матеріальним продуктом.

Невиробничі (нематеріальні) – спрямовуються безпосередньо на людину та її оточення.


Читайте також:

  1. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  2. VII. За видами товарів і послуг
  3. Автоматизація туристичних послуг
  4. Аналіз обсягу пропозиції і реалізації послуг туристського підприємства
  5. Аналіз, звітність і аудит у сфері праці
  6. Аудит витрат на виробництво продукції, виконання робіт, надання послуг
  7. Аудит готової продукції та продажу товарів, робіт та послуг
  8. Аудит у сфері праці
  9. Аудиторської фірми/аудитора про виконані роботи/надані послуги за 200_р.
  10. Аутсорсинг у сфері інформаційних технологій
  11. Баланс послуг
  12. Банківська діяльність у сфері надання фінансових послуг




Переглядів: 1212

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТНК та внутрішньофірмове міжнародне виробництво | Загальні особливості міжнародної торгівлі послугами

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.