Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Аудит готової продукції та продажу товарів, робіт та послуг

 

Відповідно до П(С)БО 9 до запасів відноситься готова продукція. Аудит готової продукції здійснюється в такій же послідовності, що й аудит ви­робничих запасів, тобто перевіряється повнота та своєчасність проведен­ня інвентаризації готової продукції й контролюється виконання угод з по­купцями і замовниками готової продукції.

Методологічні основи формування в бухгалтерському обліку інфор­мації про готову продукцію та її реалізацію визначаються П(С)БО 9 «За­паси», П(С)БО 16 «Витрати», П(С)БО 15 «Дохід».

Завдання аудиту готової продукції полягає в перевірці:

– можливих ви­падків перевитрат сировини і матеріалів;

– відповідності виробленої гото­вої продукції вимогам стандартів та технічних умов;

– випуску неврахованої продукції;

– правильності визначення різниці між фактичною виробленою собівартістю і плановою собівартістю або обліковими цінами та відобра­женню цих відхилень у бухгалтерському обліку;

– повноти відображення виручки, одержаної від реалізації продукції;

– встановлення правильності формування витрат, пов'язаних з реалізацією продукції, та їх розподілу між реалізованою та нереалізованою продукцією;

– правильності нарахування та сплати податку на додану вартість;

– правильності відображення валового доходу під час здійснення товарообмінних операцій;

– правильності визначення фінансового результату в реєстрах синтетичного обліку та повноти його відображення у звітності.

Джерелами інформації при аудиті готової продукції виступають: Закон України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» під 16.07.1999 р. №996-ХІУ (зі змінами і доповненнями), Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 22.05.1997 р. №283/97-ВР (зі змінами і доповненнями), типове положення з планування, обліку та калькулювання собівартості продукції №186, 334, 452, 473, кошториси, прибуткові накладні, накладні-вимоги на відпуск матеріалів, калькуляційні картки, картки складського обліку, акти про брак виробництва, товарно-транспортні накладні, рахунки-фактури, прибуткові касові ордери, журнал обліку надходження продукції з виробництва, журнал обліку реалізованої готової продукції, журнал складського обліку залишків готової продукції, реєстри виданих податкових накладних, відомість аналітичного обліку та журнал за рахунком 26 «Готова продукція», журнали за рахунками 23, 70, 79, 90, накопичувальні відомості за рахунками витрат, Головна книга, фінансова звітність.

Послідовність аудиту готової продукції:

1. Перевірка надходження з виробництва на склад готової продукції.

2. Інвентаризація готової про­дукції на складі.

3. Перевірка та аналіз первинних документів на оприбут­кування й реалізацію готової продукції.

4. Аудит реєстрів аналітичного обліку.

5. Аудит реєстрів синтетичного обліку.

6. Аудит Головної книги (за відповідними рахунками обліку).

7. Аудит відвантаження та реалізації го­тової продукції покупцям і замовникам.

8. Перевірка надходження коштів від реалізації продукції.

9. Аудит розрахунків з покупцями і замовниками ії обміном, на підставі бартерних угод.

10. Аналіз браку готових виробів та відповідне їх списання з обліку.

11. Аналіз бухгалтерської звітності.

До типових порушень при аудиті готової продукції необхідно віднести такі: перевитрати сировини і матеріалів; невідповідність повноти відображення виручки, одержаної від покупців за реалізовану готову продукцію; неправильне визначення фінансового результату від продажу продукції (співставлення отриманих доходів та понесених протягом звітного періоду витрат); неправильне відображення в бухгалтерському обліку різниці між фактичною і плановою собівартістю; неправильне нарахування та сплата податку на додану вартість (операції з відвантаження продукції); Неправильне списання витрат на виробництво продукції; невідповідність виробленої готової продукції стандартам і технічним умовам та ін.


Читайте також:

  1. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  2. VII. За видами товарів і послуг
  3. Автомати для продажу гарячих напоїв
  4. Автомати для продажу гарячих страв
  5. Автомати для продажу штучних товарів
  6. Автоматизація проектних робіт
  7. Автоматизація туристичних послуг
  8. Адреса аудитора.
  9. Алгоритм проведення внутрішнього аудиту.
  10. Аналіз асортименту й структури випуску продукції.
  11. АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ
  12. Аналіз витрат на 1 грн. вартості продукції




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аудит дебіторської заборгованості | Аудит витрат на виробництво продукції, виконання робіт, надання послуг

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.