МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Репутація людини, якій можна довірити таємницю, значить набагато більше, ніж популярність, що добувається передачею пліток.Рис. Співвідношення кількості даних про конкурентів, отриманих за допомогою найбільш часто застосованих шляхів Підкуп, переманювання і шантаж співробітників – 43%. Таким чином, перелік найбільш ефективних і розповсюджених методів і способів збору інформації про конкурентіввиглядає так: - збір відкритих інформаційних матеріалів; - ознайомлення з матеріалами, документами, зразками продукції; - візуальне і технічне спостереження; - бесіди зі співробітниками досліджуваної організації при особистих зустрічах; - нав'язування дискусій з проблем, що цікавлять, у ході нарад, конференцій, переговорів; - розсилання на адресу організацій і їхніх провідних співробітників різного роду опитувальників і анкет; - фальшиві пропозиції роботи на привабливих умовах фахівцям фірми, якою цікавляться; - зманювання робітників та службовців конкурента для одержання інформації; - підкуп співробітників, що володіють потрібною інформацією; - приватне переписування вчених, наукових і дослідницьких центрів із провідними спеціалістами організації - прослуховування телефонних розмов; - викрадення документів і інших джерел інформації; - вивчення безлічі різних джерел інформації, що містять фрагменти необхідних відомостей. Заходи щодо запобігання витоку важливої і цінної інформації. З наведених вище даних видно, що найважливішою ланкою в забезпеченні схоронності комерційної таємниці є співробітники організації. Встановлено, що збереження комерційної таємниці організації на 80% залежить від правильного добору, розміщення і виховання кадрів, а основним напрямком діяльності по збереженню комерційної таємниці є стабільність персоналу організації. М.Корд Оберігати інформацію від витоку повинні всі співробітники організації, починаючи з самого вищого керівництва і закінчуючи рядовими співробітниками. Японські фірми, наприклад, розробляють кодекси (правила службової поведінки), де містяться статті, що забороняють їх співробітникам: - передавати стороннім особам відомості, які містять комерційну таємницю; - укладати угоди, що можуть підірвати довіру до фірми з боку клієнтів; - давати і брати хабара; - навмисно завдавати економічної шкоди; - влаштовуватися без санкції керівництва на роботу за сумісництвом. Інформація - важлива складова фінансової безпеки. Служба безпеки повинна допомагати підрозділам фірми в отриманні інформації, необхідної для аналізу кон'юнктури ринку, надійності партнерів, можливостей конкурентів тощо. На сьогодні український підприємець може використати такі джерела інформації: - ділова періодика: - теле-, радіопрограми ділового характеру; - публікації інформаційних агентств; - ряд довідкових видавництв та каталогів; - банки інформаційних компаній. Суттєві недоліки: · відсутність електронних версій більшості друкованих видань; · старіння змісту довідників та каталогів, внаслідок змін адрес та видів діяльності фірм; · невиправдана інформаційна закритість окремих фірм; · ускладнений доступ до інформації (яка не відноситься до державної або комерційної таємниці), яка знаходиться в певних державних установах. На сьогодні діяльність служби безпеки орієнтована на забезпечення технічної та економічної безпеки. Головна проблема полягає в тому, що отримання інформації (яка є значимою для забезпечення економічної безпеки) справа складна та коштовна. Для служб безпеки доступною є лише інформація про власних клієнтів та партнерів. Що це означає? Наведемо приклад, банк, кредитуючи свого клієнта, нічого не може знати про надійність його майбутнього партнера, якому будуть перераховані кошти, взяті у банка. Тому сьогодні питанням вивчення клієнтів чи партнерів (не організацію, а саме інформаційне забезпечення) займаються виключно спеціалізовані інформаційні компанії (звісно, за запитами служб безпеки). Наприклад, Міжбанківська служба безпеки "СКІФ", діяльність якої спрямована на забезпечення інформацією банків, страхових та фінансових компаній, підприємств різного профілю, з метою видачі клієнтам бізнес-довідок, накопичує у своїх базах даних відомості такого характеру: ¨ загальна інформація (адреса, телефон, факс, історія фірми, прізвища корівників, форма власності, обіг капітал у, філії та відділення); ¨ перелік банків, клієнтом яких є фірма; ¨ окремі події, факти, які характеризують фірму (участь її в арбітражних процесах, офіційних заходах, а також відомості, що характеризують ділову репутацію); ¨ остання фінансова інформація (баланс, звіт про прибутки, збитки); ¨ рейтинг, який відображає фінансовий стан фірми,ступіньризику під час ведення справи з цією фірмою; ¨ співставлення фінансових показників фірми та галузі в цілому, а також зміни у порівнянні з минулим роком; ¨ інформація про практику та терміни виконання фірмою платежів за останні два роки. Останній пункт дуже важливий, оскільки він дозволяє прогнозувати терміни виконання платежів та регулювати кредитні відносини з фірмою. Служба накопичує статистику затримання платежів у різних країнах, що дає змогу (разом з відсотком банкрутств) врахувати страхові ризики. Збір інформації здійснюється тільки легальними способами - через реєстраційні палати, податкові ліцензійні служби, арбітражі та суди, торгівельно-промислові палати, безпосередньо через контакт з фірмами. Самі фірми подають інформацію про себе, оскільки розуміють, що діє правило: відсутність інформації - теж інформація, але негативна. Інформаційна закритість насторожує потенційних партнерів. Оперативність оновлення масиву інформації гарантує відповідність дійсному стану справ на 97%. Попит на послуги інформаційних фірм постійно зростає з розвитком міжнародних відносин, але кількість замовлень, що виконує "СКІФ" для закордонних бізнесменів, перевищує запити українських в десятки разів. ¨ "СКІФ" веде автоматизований банк даних про суб'єктів підприємницької діяльності - формування масивів ¨ забезпечення безпеки фінансово-економічної діяльності від економічних злочинів, афер, шахрайства, зловживань з боку власного персоналу, партнерів, акціонерів, сторонніх організацій; ¨ режимно-адміністративні заходи із забезпечення таємності і конфіденційності внутрішньої і іншої комерційної інформації; ¨ фізичний, технічний, і "електронний" захист будівель і приміщень комерційних структур і їх співробітників, розроблення і забезпечення контрольно-пропускних режимів, виконання охоронно-постових і патрульно-сторожових функцій; ¨ охорона керівних співробітників комерційних структур, а також осіб, що прибули для зустрічей і переговорів з інших районів, в тому числі і з-за кордону; ¨ відпрацювання і реалізація антикризових планів діяльності комерційних структур, що передбачають вихід з рівних типових надзвичайних ситуацій; кадрово-адміністративні, режимно-нормативні і спеціальні заходи під час добору, перевірки, підготовки, перепідготовки, розміщення, звільнення персоналу. Отже, у сукупності всі вищеозначені заходи можуть дати гарантію економічної безпеки, забезпечити процес керування ризиками щодо фінансової безпеки та незалежності будь-якої комерційної структури. започатковано з 1992 року. "СКІФ" надає фізичним та юридичним особам інформацію про вітчизняні та закордонні підприємства, здійснює експертизу ризиків майбутньої угоди, надає послуги з кваліфікованого правового досудового вимагання боргу з вітчизняних та закордонних боржників. Під забезпеченням економічної безпеки розуміємо реалізацію комплексу заходів з виявлення, попередження та припинення протиправних дій, що могли б негативно відобразитися на економічному стані комерційних структур (банки, фірми, акціонерні товариства), їх клієнтів і акціонерів, а в деяких випадках і партнерів. До цих заходів відносяться такі: ¨ інформаційно-аналітична розвідувальна діяльність з виявлення і прогнозування можливих збитків комерційних структур; ¨ контррозвідувальні заходи з боротьби з економічним шпіонажем, запобігання збиранню конфіденційної інформації технічними засобами, а також через персонал в оточенні комерційних структур; Читайте також:
|
||||||||
|