Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Суспільні функції держави та їх еволюція.

Таким чином, можна зробити висновок, що на сьогоднішній день у світі є досить широка палітра форм і типів державного будівництва, що формувалась протягом тисячоліть і яка відображає національну культуру, історичні особливості та менталітет того чи іншого народу, що зумів у гострій конкурентній боротьбі вистояти і ствердитись як держава, тим самим сьогодні з гідністю і з гордістю представляючи себе в співдружності країн світу.

Форма держави, яка сформувалася у країні, проходячи через часові перешкоди, видозмінюється, розширюється, скорочується, відчуваючи на собі характер менталітету нації, її моралі, впливу на нього зовнішніх чинників, таких як міжнародні організації, але, маючи у своїй основі той же принцип збереження прав людини.

Вищевикладені типи держав зрозуміти принцип демократизму та гуманізму в правовій діяльності держави, тобто усвідомити вагомість волі суспільства, силу держави, направлену на здійснення, охорону та захист основних прав людини; принцип національної рівноправності - визнання і рівною мірою сприяння здійсненню, охороні та захисту основних прав “титульної” (корінної) нації та всіх інших націй, що живуть в даній державі; принцип законності - свою організацію і діяльність спрямовує на виконання законів, здійснює на підставі законів і у порядку, передбаченому законом; принцип суверенності державної влади базується на основі єдності й незалежності державної влади як єдиного носія її виразника суверенітету народу, його права на самовизначення; принцип “розподілу влади” - розподіляє основні функціональні напрямки діяльності державного апарату (законодавство, законовиконання, судочинство, нагляд і контроль) між відповідно спеціалізованими системами органів; принцип “громадянськості” - свої функції виконує із залученням муніципальних органів та різноманітних громадських об’єднань, співпрацюючи з ним.

Суспільна сутність держави полягає в тому, що відображаючи в цілому загальну волю всіх громадян, вона таким чином визначає загальний напрям розвитку суспільства. Ствердження загального напряму відбувається не автоматично, а в досить важкій і складній боротьбі, через систему державного управління суспільтсвом в цілому, та національною економікою зокрема. Тому важливо назвати три аспекти, які визначають ступінь реалізації державою своїх суспільних функцій. Один - показник того, наскільки держава визначає загальні потреби, інтереси, цілі і волю громадян, другий – як вона враховує особливі інтереси кожного громадянина, громади чи інтереси окремих груп людей, які не вписуються в русло загальних суспільних інтересів. І третій аспект, яким чином держава забезпечує розвиток суспільства в цілому та поєднання суспільних та особистих інстересів. Абстрактна постановка таких проблем здається на перший погляд досить простою, а в реальній же практиції реалізація тих чи інших інтересів призводить до збурень в політиці і суспільстві в цілому, а інколи навіть до революцій чи до радикальних реформ.

Суспільні функції держави характеризуються наступними деякими загальними рисами. По-перше, зміст кожної функції держави складається із сукупності однорідних аспектів державної діяльності. Подібні сторони державної діяльності поєднуються в одну функцію виходячи зі специфіки і характеру тих суспільних відносин, на які вони впливають.

По-друге, на відміну від функцій численних державних органів, спеціально призначе­них для визначеної діяльності, функції держави охоплюють її діяльність у цілому, що не можна ототожнювати з виконанням функцій окремих державних органів. Суспільні функції держави є більш ширшим поняттям, які відпо­відають основним, суспільно значимим напрямкам її діяльності, тоді як у функціях окремих виконавчих органів держави не завжди можна простежити соціальне призначення і сутність держави.

По-третє, суспільні функції держави носять комплексний, систематизуючий і мобілізуючий характер, в яких знаходить своє вираження зусиль держави на вирішальних, життєво важливих напрямках її внутрішньої чи зовнішньої діяльності. Таким чином можна зробити висновок, що конкретна суспільна функція держави являє собою єдність змісту, форм і методів здійснення державної влади, нерозрив­но зв'язаних з даним напрямком діяльності держави.

У функціях держави виражається її сутність, та реальна роль, яку держава відіграє в рішенні основних питань суспільного розвитку і насамперед у задо­воленні різноманітних інтересів населення країни. Функції держави встанов­люються в залежності від основних задач, що стоять перед державою на тім чи іншому етапі її розвитку, і являють собою засіб реалізації цих задач, Зміст задач держави визначається різними внутрішніми і зовнішніми факторами. Так, кри­зові явища в економічному житті країни вимагають концентрації зусиль держа­ви, усіх її органів на рішенні економічних задач. Ріст злочинності змушує дер­жаву своєчасно вживати серйозні практичні дії по посиленню боротьби з нею, виявленню й усуненню причин і умов, що її породжують. Погроза зовнішньої агресії мобілізує державний механізм на підготовку населення країни до її від­січі.

Політична –визначення політичного устрою, забезпечення політичної стабільності та відносин між політичними партіями, професійними союзами іншими суспільними інститутами. Правова– здійснює право творення, встановлюючи правові норми і приймаючи закони, що регулюють поведінку громадян. Організаторська – полягає у використанні організаційних важелів для здійснення владних повноважень, виконання рішень. Економічна – є найголовнішою і направлена на виробленні та застосування економічних важелів впливу держави на підприємницьку діяльність.


Читайте також:

  1. IV-й період Римської держави ( ІІІ – V ст. н. е. ) – пізня Римська імперія
  2. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  3. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  6. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  7. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції
  8. Але відмінні від значення функції в точці або значення не існує, то точка називається точкою усувного розриву функції .
  9. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  10. Антиінфляційна політика держави
  11. Антимонопольна діяльність держави
  12. Антимонопольна діяльність держави.




Переглядів: 2448

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Суб'єктам конфедерації належить право відмови у визнанні або в застосуванні актів союзної влади та ін. | Економічні функції сучасної держави

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.