МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||
Пробій газівПовітря є найпоширенішим ізоляційним середовищем, що використову-ється в різних електротехнічних системах. Пробій повітря та інших газів слід розглядати як наслідок розвитку процесів ударної іонізації і фотоіонізації. При впливі поля позитивні й негативні іони й електрони, що містяться в газі та знаходяться в безладному тепловому русі, починають переміщуватися в напрямку поля. При цьому вони одержують додаткову енергію W = q U, де q – заряд, U-різниця потенціалів на довжині вільного пробігу. При однорідному полі можна вважати, що U= Е l, де Е - напруженість поля, l – довжина вільного пробігу зарядженої частки. Тоді W = q E l . (4.1) Ця енергія віддається атомам чи молекулам газу в момент зіткнення. Якщо ця енергія досить велика, то при зіткненні відбувається збудження атомів або молекул і навіть іонізація молекул. Енергію іонізації звичайно характеризують іонізаційним потенціалом Uи =Wи / q. Іонізаційний потенціал різних газів знаходиться в межах від 4 до 25В, що відповідає енергії іонізації від 4 до 25еВ.(табл.4.1) Таблиця 4.1. Іонізаційний потенціал деяких газів
Швидкість і відповідно енергія електронів, яку вони здобувають при русі в електричному полі, визначаються в основному характером їхніх зіткнень з мо-лекулами й атомами даного газу. Якщо електрони в газі при зіткненні з молеку-лами чи атомами випробують відносно велике число непружних зіткнень, що характерно для складних молекул газу, то для досягнення ними енергії, необ-хідної для іонізації, потрібна велика напруженість електричного поля. Елек-трична міцність такого газу буде високою. Тому часто газу з малим іонізацій-ним потенціалом відповідає велика електрична міцність і навпаки. Так, одно-атомні гази Ne, He, хоча і володіють високим іонізаційним потенціалом, але мають низьку електричну міцність. Зіткнення позитивних і негативних іонів з частками газу навіть при енергіях порядку тисячі електрон-вольт не приводить до іонізації газу. Пояснюється це тим, що: -електрони мають у 100-1000 разів більшу рухливість, ніж іони; -електрони мають на порядок більшу довжину вільного пробігу, ніж іони; -енергія, передана іоном периферичному електрону нейтральної частки мала, тому умови для відщеплення електрона несприятливі. У той же час, позитивні іони можуть вивільняти електрони з металу, бом-бардуючи поверхню катода. У ряді випадків електрон, розігнаний електричним полем, не іонізує моле-кулу, а переводить її в збуджений стан. При переході в урівноважений стан ця молекула віддає свою надлишкову енергію у вигляді випромінювання – випус-кає фотон. Якщо цей фотон буде поглинутий якою-небудь молекулою, то це може привести до її іонізації. Швидкість руху фотона більша, ніж швидкість руху електронної лавини. Вона складає 3 *108 м/с. Фотони обганяють елек-тронну лавину й іонізують частки газу попереду основної лавини. Звільнені при цьому електрони породжують нові лавини далеко перед першою. У наступних стадіях окремі лавини, наганяючи одна одну, утворюють суцільний канал іоні-зованого газу з підвищеною провідністю, який називається стрімером. Одночасно з ростом стрімера, спрямованого від катода до анода, почина-ється утворення зустрічного лавинного потоку позитивно заряджених часток, спрямованого до катода. Утворюється розрядний канал у вигляді плазми з над-лишковим позитивним зарядом. Під впливом ударів позитивних іонів на катоді утворюється катодна пляма, що випромінює електрони. У результаті зазначених процесів і виникає пробій газу. Чим більше при-кладена напруга до газового проміжку, тим швидше відбувається пробій. Якщо напруга подається у вигляді імпульсу, то чим менше тривалість ім-пульсу, тим більше пробивна напруга. Ця зміна пробивної напруги характе-ризується коефіцієнтом імпульсу , де - напруга пробою при імпульсній напрузі, - напруга пробою при постійній напрузі чи змінній напрузі з частотою 50 Гц. Регламентуються дві форми випробувальних імпульсів: 1) грозовий ім-пульс з тривалістю переднього фронту 1,2 мкс і тривалістю імпульсу 50 мкс; 2) комутаційний імпульс з тривалістю переднього фронту імпульсу 250 мкс і тривалістю імпульсу 2500 мкс. Грозовий імпульс умовно позначають символом 1,2/50, а комутаційний – 250/2500. Для газових проміжків з однорідним чи слабко неоднорідним полями коефіцієнт імпульсу для стандартних імпульсів практично дорівнює одиниці. У випадку сильно неоднорідного поля в газовому проміжку коефіцієнт імпульсу залежить від полярності імпульсу, ступеня неоднорідності, довжини проміжку і для грозового імпульсу може істотно перевищувати одиницю. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||
|