Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ГІГІЄНА ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ ЯК НАУКА

У зв’язку із необхідністю поглибленої розробки окремих проблем гігієни як науки сформувався ряд профільних гігієнічних дисциплін: соціальна гігієна, комунальна гігієна , гігієна праці, гігієна харчування, гігієна дітей та підлітків та ін. Однією з них є гігієна фізичної культури і спорту, що вивчає вплив різних факторів оточуючого середовища і соціальних умов на організм фізкультурників і спортсменів. Мета такого вивчення – розробка гігієнічних нормативів, вимог і міроприємств, спрямованих на зміцнення здоров’я тих, що займаються, підвищення їхньої працездатності і досягнення високих спортивних результатів.

Основні завдання гігієни фізичної культури і спорту полягає в тому, щоби:

- вивчати вплив різних факторів зовнішнього середовища і соціальних умов на стан здоров’я і працездатність фізкультурників і спортсменів;

- науково обгрунтовувати і розробляти гігієнічні нормативи, правила і міроприємства по створенню оптимальних умов для фізичного вихованя та спортивного тренування;

- науково обгрунтовувати і розробляти нормативи, правила і міроприємства по використанню гігієнічних засобів і природніх факторів для зміцнення здоров’я, підвищення працездатності і ріст спортивних досягнень.

При вирішенні вказаних завдань гігієна фізичної культури і спорту спирається на дані загальної гігієни та профільних гігієнічних дисциплін, широко використовує теорію фізичного виховання, спортивну медицину, фізіологію спорту та інші науки.

В гігієні фізичної культури і спорту поряд із загальногігієнічними широко застосовуються спеціальні засоби і методи досліджень.

У процесі довготривалих спостережень і експериментальних досліджень, під час тренувальних занять і змагань виявляється вплив різних факторів на стан здоров’я і працездатність фізкультурників і спортсменів.

В останній час проводиться все більше комплексних гігієнічних досліджень. Вони дозволяють здійснювати диференційовану гігієнічну оцінку різних факторів, що впливають в процесі тренувальних занять і на різних етапах відновлення на організм фізкультурників і спортсменів, у тому числі на різні психофізіологічні функції, найбільш важливі для спортивної діяльності.

Гігієнічні дослідження широко проводяться в ході фізкультурно-оздоровчих занять і навчально-тренувального процесу з урахуванням специфічних особливостей того чи іншого виду спорта.

При цьому поряд з гігієнічними часто застосовуються фізіологічні, психологічні, біохімічні та інші методи досліджень.

На основі результатів досліджень розробляються гігієнічні рекомендації, норми, правила і міроприємства оздоровчої та фізкультурно-масової роботи і спортивного тренування. Ці розробки знаходять своє відображеня в таких документах, як санітарні норми і правила, будівельні норми і правила та ін.

Гігієна фізичної культури і спорту як навчальна дисципліна відноситься до числа провідних предметів у фізкультурних навчальних закладах. Курс гігієни фізичної культури і спорту озброює студентів гігієнічними знаннями і практичними навичками для формування здорового способу життя, застосування різних гігієнічних засобів і природних факторів у процесі фізичного виховання, фізкультурно-масової роботи і спортивного вдосконалювання.

Знання та практичні навички в області гігієни фізичної культури і спорту дозволяють фізкультурним кадрам включитися в рішення важливих завдань по формуванню здорового способу життя.

Значення гігієни фізичної культури і спорту як наукової дисципліни в останній час ще більше зростає в зв’язку з широким розвитком масової фізичної культури і спорту.

З метою комплексного рішення проблем фізкультурно-оздоровчої роботи розробляється система гігієнічного забезпечення масової фізичної культури і спорту. Це дозволяє більш цілеспрямовано і комплексно використовувати різні гігієнічні засоби для зміцнення здоров’я і підвищення працездатності фізкультурників.

Актуальними є дослідження з гігієнічного забезпечення різних видів туризму, який стає все більше популярним. Спеціалістами розробляються гігієнічні рекомендації по режиму туристів, особливостях особистої гігієни, харчування і питного режиму, туристському спорядженню, одягу та ін.

Розширюється вивчення найбільш важливих гігієнічних аспектів будівництва та експлуатації спортивних споруд, обладнання та інвентаря. Це дозволяє в значній мірі посилити оздоровчий ефект занять масовою фізичною культурою і спортом.

Особлива увага приділяється подальшій розробці проблеми загартовування. Вона грає важливу роль у профілактиці застудних захворювань, які ще мають широке розповсюдження, а також має загальнозміцнюючу дію на організм. При цьому розробляються більш ефективні методики загартовуючих процедур для різних груп фізкультурників і спортсменів.

Актуальними є дослідження в області гігієни спортивного одягу, взуття і спорядження. Розробляються гігієнічні рекомендації по пристосуванню сучасних тканин і матеріалів, а також крою одягу і конструкції взуття для занять масовою фізичною культурою і спортом в різних кліматичних зонах.

Спеціалістами розроблена і внесена в практику система гігієнічного забезпечення підготовки спортсменів. Вона має визначену структуру і складається з наступних основних елементів: добового режиму, особистої гігієни, загартовування, раціонального збалансованого харчування; засобів відновлення; спеціалізованих комплексів гігієнічних засобів при підготовці спортсменів в складних кліматичних та інших умовах.

Вказана система дозволяє більш ефективно застосовувати різні гігієнічні засоби в тренувальному процесі в залежності від специфіки окремих видів спорту, віково-статевих особливостей спортсменів, етапів тренувального процесу, умов тренування та ін. Практика показує, що гігієнічні фактори, надаючи глибоку і різнобічну дію на організм спортсмена, можуть в значній мірі оптимізувати весь процес спортивного вдосконалення.

Особлива увага приділяється вивченню засобів відновлення і підвищення працездатності спортсменів. На сьогоднішній момент запропоновані такі гігієнічні засоби підвищення працездатності і прискореного відновлення спортсменів, як іонізоване повітря та ультрафіолетове опромінення за допомогою еритемних ламп та ін.

 


Читайте також:

  1. L2.T4. Транспортування рідких, твердих та газоподібних речовин.
  2. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  3. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. Адміністративне право як наука.
  6. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ
  7. АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ У ГАЛУЗІ СПОРТУ
  8. Аксіологія як наука про цінності. Філософські концепції цінностей.
  9. Амстердам, Дельфт — осередки культури Нідерландів
  10. Аналітична хімія, як фундаментальна наука.
  11. Антична наука
  12. АНТИЧНА НАУКА І ТЕХНІКА




Переглядів: 1276

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ГІГІЄНИ | МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕНЬ У ГІГІЄНІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.