МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ВИЙМАЛЬНО-ТРАНСПОРТУЮЧІ МАШИНИДо виймально-транспортуючих машин (ВТМ) відносять: бульдозери, розпушувачі, бульдозери-розпушувачі, одноковшові фронтальні навантажувачі, скрепери, автогрейдери. За конструкцією робочого органа ВТМ можуть бути ножовими (бульдозери, розпушувачі, грейдери) і ковшовими (скрепери, фронтальні навантажувачі), а за способом агрегатування з базовою машиною — навісними на тракторах (бульдозери, розпушувачі, фронтальні навантажувачі), причіпними (скреперний ковш із двома опорними осями), самохідними — тягач (або багатовісний) і агрегатована частина на одній опорній осі (скреперний ковш, грейдер). В якості базових машин застосовують: трактори на гусеничному і пневмоколісному ходовому обладнанні, тягачі і самохідні шасі в основному на пневмоколісному обладнанні. Трактори характеризуються тяговим класом (кН), тобто максимальною вільною силою тяги на гаку без установленого навісного обладнання, і призначені для тривалої роботи в тяговому (силовому) режимі. Тягачі призначені для тривалої роботи в транспортному режимі, а самохідні шасі в залежності від установленого на них обладнання можуть працювати в режимі трактора або тягача. Тягачі і шасі підрозділяють по потужності (кВт) двигунів. Бульдозери (рис. 3, а) призначені для пошарової розробки слабких порід без попереднього розпушування і переміщення їх на відстань до 150 м.
Рисунок 3 - Виймально-транспортуючі машини: а — бульдозер; б —розпушувач; в — скрепер; г — одноковшовий фронтальний навантажувач
У бульдозерів, що застосовуються на гірничих роботах, найбільш розповсюджений неповоротний відвал 1, встановлений під кутом 90° до подовжньої осі трактора. Бульдозери з поворотним відвалом застосовують для планувальних робіт. Найбільш потужними з неповоротним гідравлічним керованим відвалом є бульдозери на базі тракторів Т-500 і Т-800 тягових класів 350 і 750 кН. Бульдозер ДЗ-60ХЛ із поворотним відвалом виконаний на базі трактора Т-330 тягового класу 250 кН і призначений для роботи в умовах температур до —60 °С. Розпушувачі 2 (рис. 3, б) призначені для руйнування порід з межею міцності до 90 МПа і мерзлих ґрунтів, які не можуть бути ефективно і економічно зруйновані екскаваторами. Поширення на кар'єрах отримали бульдозерно-розпушувальні агрегати (бульдозери-розпушувачі) з гідравлічним керуванням ДЗ-126А, ДЗ-95С, ДЗ-129ХЛ, Т-500, Т-800 тягових класів 250, 350 і 750 кн. Головним параметром бульдозерів, розпушувачів і бульдозерів-розпушувачів є номінальне тягове зусилля (кН) базового трактора або тягача: Тном.т = k1·Gб.м. · φ, (1) де k1 — коефіцієнт врахування ваги навісного обладнання (k1 = 1,18…1,23 для розпушувачів; k1 = 1,35...1,45 для бульдозерно-розпушувальних агрегатів); Gб.м. — зчіпна вага базового трактора (тягача), кН; φ — коефіцієнт використання ваги машини по зчепленню (для гусеничних машин φ = 0,9, для колісних φ = 0,6). Скрепери — виймально-транспортуючі машини, які призначені для пошарового зрізання слабких порід і транспортування їх на відстань до 3-6 км (самохідні колісні скрепери) або в межах 0,3-0,9 км (скрепери з гусеничними тягачами) з наступним пошаровим укладанням у місці вивантаження. Скрепер являє собою самохідний (рис. 3, в) або ковш 3(який буксирується), з ножем по всій ширині передньої крайки днища ковша. Після заповнення ковш переводиться в транспортне положення. Порода зі скрепера вивантажується примусовим способом. Головний параметр скрепера — геометрична місткість ковша Е (м3). Маса mс (т) скрепера і потужність базового тягача N (квт) знаходяться зі співвідношень mc = k·E (2) і N=(21…32) ·E, (3)
де k— коефіцієнт пропорційності, що складає 2,26…2,96 для самохідних скреперів і 1,25…1,33 для скрепера без базового тягача. Одноковшеві фронтальні навантажувачі (рис. 3, г) застосовують на навантаженні розпушених скельних порід і вугілля головним чином в автосамоскиди при транспортуванні їх на відстань до 500 м. Вантажопідйомність навантажувачів на пневмо-колісному ходу типів ТЕ-25, ТЕ-11, ТЕ-21-1 складає 3; 4 і 15 т при місткості ковша 4 відповідно 1,5; 2 і 7,5 м3.
Читайте також:
|
||||||||
|