Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ВИЙМАЛЬНО-ТРАНСПОРТУЮЧІ МАШИНИ

До виймально-транспортуючих машин (ВТМ) відносять: бульдозери, розпушувачі, бульдозери-розпушувачі, одноковшові фронтальні навантажувачі, скрепери, автогрейдери.

За конструкцією робочого органа ВТМ можуть бути ножовими (бульдозери, розпушувачі, грейдери) і ковшовими (скрепери, фронтальні навантажувачі), а за способом агрегатування з базовою машиною — навісними на тракторах (бульдозери, розпушувачі, фронтальні навантажувачі), причіпними (скреперний ковш із двома опорними осями), самохідними — тягач (або багатовісний) і агрегатована частина на одній опорній осі (скреперний ковш, грейдер).

В якості базових машин застосовують: трактори на гусеничному і пневмоколісному ходовому обладнанні, тягачі і самохідні шасі в основному на пневмоколісному обладнанні.

Трактори характеризуються тяговим класом (кН), тобто максимальною вільною силою тяги на гаку без установленого навісного обладнання, і призначені для тривалої роботи в тяговому (силовому) режимі.

Тягачі призначені для тривалої роботи в транспортному режимі, а самохідні шасі в залежності від установленого на них обладнання можуть працювати в режимі трактора або тягача. Тягачі і шасі підрозділяють по потужності (кВт) двигунів.

Бульдозери (рис. 3, а) призначені для пошарової розробки слабких порід без попереднього розпушування і переміщення їх на відстань до 150 м.

 

 

 

Рисунок 3 - Виймально-транспортуючі машини:

а — бульдозер; б —розпушувач; вскрепер; годноковшовий фронтальний навантажувач

 

У бульдозерів, що застосовуються на гірничих роботах, найбільш розповсюджений неповоротний відвал 1, встановлений під кутом 90° до подовжньої осі трактора. Бульдозери з поворотним відвалом застосовують для планувальних робіт.

Найбільш потужними з неповоротним гідравлічним керованим відвалом є бульдозери на базі тракторів Т-500 і Т-800 тягових класів 350 і 750 кН.

Бульдозер ДЗ-60ХЛ із поворотним відвалом виконаний на базі трактора Т-330 тягового класу 250 кН і призначений для роботи в умовах температур до —60 °С.

Розпушувачі 2 (рис. 3, б) призначені для руйнування порід з межею міцності до 90 МПа і мерзлих ґрунтів, які не можуть бути ефективно і економічно зруйновані екскаваторами.

Поширення на кар'єрах отримали бульдозерно-розпушувальні агрегати (бульдозери-розпушувачі) з гідравлічним керуванням ДЗ-126А, ДЗ-95С, ДЗ-129ХЛ, Т-500, Т-800 тягових класів 250, 350 і 750 кн.

Головним параметром бульдозерів, розпушувачів і бульдозерів-розпушувачів є номінальне тягове зусилля (кН) базового трактора або тягача:

Тном.т = k1·Gб.м. · φ, (1)

де k1 — коефіцієнт врахування ваги навісного обладнання (k1 = 1,18…1,23 для розпушувачів; k1 = 1,35...1,45 для бульдозерно-розпушувальних агрегатів); Gб.м. — зчіпна вага базового трактора (тягача), кН; φ — коефіцієнт використання ваги машини по зчепленню (для гусеничних машин φ = 0,9, для колісних φ = 0,6).

Скрепери — виймально-транспортуючі машини, які призначені для пошарового зрізання слабких порід і транспортування їх на відстань до 3-6 км (самохідні колісні скрепери) або в межах 0,3-0,9 км (скрепери з гусеничними тягачами) з наступним пошаровим укладанням у місці вивантаження.

Скрепер являє собою самохідний (рис. 3, в) або ковш 3(який буксирується), з ножем по всій ширині передньої крайки днища ковша. Після заповнення ковш переводиться в транспортне положення. Порода зі скрепера вивантажується примусовим способом.

Головний параметр скрепера — геометрична місткість ковша Е 3).

Маса mс (т) скрепера і потужність базового тягача N (квт) знаходяться зі співвідношень

mc = k·E (2)

і

N=(21…32) ·E, (3)

 

де k— коефіцієнт пропорційності, що складає 2,26…2,96 для самохідних скреперів і 1,25…1,33 для скрепера без базового тягача.

Одноковшеві фронтальні навантажувачі (рис. 3, г) застосовують на навантаженні розпушених скельних порід і вугілля головним чином в автосамоскиди при транспортуванні їх на відстань до 500 м. Вантажопідйомність навантажувачів на пневмо-колісному ходу типів ТЕ-25, ТЕ-11, ТЕ-21-1 складає 3; 4 і 15 т при місткості ковша 4 відповідно 1,5; 2 і 7,5 м3.

 


Читайте також:

  1. Аеродинамічні властивості колісної машини
  2. Аналогові обчислювальні електронні машини.
  3. БАГАТОКОВШОВІ ЕКСКАВАТОРИ. ВИЙМАЛЬНО-ТРАНСПОРТУЮЧІ МАШИНИ. КОМПЛЕКСИ МАШИН БЕЗПЕРЕРВНОЇ ДІЇ
  4. Будова й основні елементи машини
  5. Вплив аеродинаміки на споживчі властивості колісної машини
  6. Гідравлічні машини
  7. ГІДРАВЛІЧНІ МАШИНИ
  8. Гідромашини – гідромотори і нагнітачі, класифікація і галузь використання.
  9. Електричні машини змінного струму.
  10. Електрорушійна сила й електромагнітний момент машини постійного струму
  11. Загальна будова і робота черв’ячної машини.




Переглядів: 1694

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
БАГАТОКОВШОВІ ЕКСКАВАТОРИ. ВИЙМАЛЬНО-ТРАНСПОРТУЮЧІ МАШИНИ. КОМПЛЕКСИ МАШИН БЕЗПЕРЕРВНОЇ ДІЇ | КОМПЛЕКСИ МАШИН БЕЗПЕРЕРВНОЇ ДІЇ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.