МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ВИЙМАЛЬНО-ТРАНСПОРТУЮЧІ МАШИНИДо виймально-транспортуючих машин (ВТМ) відносять: бульдозери, розпушувачі, бульдозери-розпушувачі, одноковшові фронтальні навантажувачі, скрепери, автогрейдери. За конструкцією робочого органа ВТМ можуть бути ножовими (бульдозери, розпушувачі, грейдери) і ковшовими (скрепери, фронтальні навантажувачі), а за способом агрегатування з базовою машиною — навісними на тракторах (бульдозери, розпушувачі, фронтальні навантажувачі), причіпними (скреперний ковш із двома опорними осями), самохідними — тягач (або багатовісний) і агрегатована частина на одній опорній осі (скреперний ковш, грейдер). В якості базових машин застосовують: трактори на гусеничному і пневмоколісному ходовому обладнанні, тягачі і самохідні шасі в основному на пневмоколісному обладнанні. Трактори характеризуються тяговим класом (кН), тобто максимальною вільною силою тяги на гаку без установленого навісного обладнання, і призначені для тривалої роботи в тяговому (силовому) режимі. Тягачі призначені для тривалої роботи в транспортному режимі, а самохідні шасі в залежності від установленого на них обладнання можуть працювати в режимі трактора або тягача. Тягачі і шасі підрозділяють по потужності (кВт) двигунів. Бульдозери (рис. 3, а) призначені для пошарової розробки слабких порід без попереднього розпушування і переміщення їх на відстань до 150 м.
Рисунок 3 - Виймально-транспортуючі машини: а — бульдозер; б —розпушувач; в — скрепер; г — одноковшовий фронтальний навантажувач
У бульдозерів, що застосовуються на гірничих роботах, найбільш розповсюджений неповоротний відвал 1, встановлений під кутом 90° до подовжньої осі трактора. Бульдозери з поворотним відвалом застосовують для планувальних робіт. Найбільш потужними з неповоротним гідравлічним керованим відвалом є бульдозери на базі тракторів Т-500 і Т-800 тягових класів 350 і 750 кН. Бульдозер ДЗ-60ХЛ із поворотним відвалом виконаний на базі трактора Т-330 тягового класу 250 кН і призначений для роботи в умовах температур до —60 °С. Розпушувачі 2 (рис. 3, б) призначені для руйнування порід з межею міцності до 90 МПа і мерзлих ґрунтів, які не можуть бути ефективно і економічно зруйновані екскаваторами. Поширення на кар'єрах отримали бульдозерно-розпушувальні агрегати (бульдозери-розпушувачі) з гідравлічним керуванням ДЗ-126А, ДЗ-95С, ДЗ-129ХЛ, Т-500, Т-800 тягових класів 250, 350 і 750 кн. Головним параметром бульдозерів, розпушувачів і бульдозерів-розпушувачів є номінальне тягове зусилля (кН) базового трактора або тягача: Тном.т = k1·Gб.м. · φ, (1) де k1 — коефіцієнт врахування ваги навісного обладнання (k1 = 1,18…1,23 для розпушувачів; k1 = 1,35...1,45 для бульдозерно-розпушувальних агрегатів); Gб.м. — зчіпна вага базового трактора (тягача), кН; φ — коефіцієнт використання ваги машини по зчепленню (для гусеничних машин φ = 0,9, для колісних φ = 0,6). Скрепери — виймально-транспортуючі машини, які призначені для пошарового зрізання слабких порід і транспортування їх на відстань до 3-6 км (самохідні колісні скрепери) або в межах 0,3-0,9 км (скрепери з гусеничними тягачами) з наступним пошаровим укладанням у місці вивантаження. Скрепер являє собою самохідний (рис. 3, в) або ковш 3(який буксирується), з ножем по всій ширині передньої крайки днища ковша. Після заповнення ковш переводиться в транспортне положення. Порода зі скрепера вивантажується примусовим способом. Головний параметр скрепера — геометрична місткість ковша Е (м3). Маса mс (т) скрепера і потужність базового тягача N (квт) знаходяться зі співвідношень mc = k·E (2) і N=(21…32) ·E, (3)
де k— коефіцієнт пропорційності, що складає 2,26…2,96 для самохідних скреперів і 1,25…1,33 для скрепера без базового тягача. Одноковшеві фронтальні навантажувачі (рис. 3, г) застосовують на навантаженні розпушених скельних порід і вугілля головним чином в автосамоскиди при транспортуванні їх на відстань до 500 м. Вантажопідйомність навантажувачів на пневмо-колісному ходу типів ТЕ-25, ТЕ-11, ТЕ-21-1 складає 3; 4 і 15 т при місткості ковша 4 відповідно 1,5; 2 і 7,5 м3.
Читайте також:
|
||||||||
|