МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
БАГАТОКОВШОВІ ЕКСКАВАТОРИ. ВИЙМАЛЬНО-ТРАНСПОРТУЮЧІ МАШИНИ. КОМПЛЕКСИ МАШИН БЕЗПЕРЕРВНОЇ ДІЇ
Ланцюговий багатоковшовий екскаватор (рис. 1 а) зачерпує гірську масу ковшами 2, установленими на нескінченному ланцюзі, що рухається по ковшовій рамі 1. Основні і планувальні 10 ланки рами підвішені через систему поліспастів 3 до укосини корпуса 5, установленого на рамі 6 екскаватора. Рухаючись по вибої зверху вниз, ковші заповнюються гірською породою і транспортують її по прийомному жолобі 9 до приводної зірочки, розташованої в корпусі екскаватора, де вони перекидаються і порода висипається в бункер. Через розвантажувальні люки порода надходить у вагони, переміщувані по рейкових шляхах 8. За допомогою системи лебідок ковшова рама може переміщатися у вертикальній площині. Для монтажних і ремонтних робіт на екскаваторі встановлений кран 4. Рисунок 1- Багатоковшові екскаватори: а — ланцюговий; б — роторний
Показаний на рис. 1, а екскаватор є екскаватором верхнього черпання з рейковим ходовим обладнанням 7. При нижньому черпанні вибій розташований нижче рівня пересування екскаватора. Робоче обладнання сучасних екскаваторів може легко перебудовуватися з верхнього черпання на нижнє і навпаки. Переміщаючись на рейковому ходу уздовж уступу, екскаватор зрізує шар породи товщиною 0,1—0,2 м. Слідом за виїмкою шару пересуваються рейкові шляхи вмонтованими в ходові візки щляхопересувними машинами безперервної дії. В більшості багатоковшеві ланцюгові екскаватори поперечного копання, випускаються в Німеччині. Вони мають ковші місткістю 250—3150 л і призначені для роботи з породами і вугіллям невеликої відносної міцності. Більшість сучасних ланцюгових екскаваторів мають гусеничне ходове обладнання. Роторні екскаватори (рис. 1,6) відокремлюють гірську масу у вибої ковшами, установленими на роторному колесі 1, яке разом із приводом кріпиться до роторної стріли 2. Порода після розвантаження з ковшів ротора транспортується стрічковим конвеєром, розташованим у стрілі. Зі стрілового стрічкового конвеєра порода надходить на розвантажувальний конвеєр 4 і далі на кар'єрний транспорт. Роторна стріла 2 при роботі може підніматися й опускатися за допомогою лебідки і канатів 3 підвіски стріли. Екскаватором керує машиніст із кабіни 5. За призначенням екскаватори можуть бути розкривними і добувними, а за способом подачі робочого обладнання на вибій роторні екскаватори можуть мати висувні і невисувні стріли. Сучасні потужні роторні екскаватори випускаються з невисувними стрілами, що на 20—25% знижує їхню масу в порівнянні з екскаваторами, що мають висувні стріли. Відсутність висувної стріли компенсується підвищенням маневреності машин при оснащенні їх крокуючо-рейковим ходовим обладнанням. Основними робочими рухами при роботі таких екскаваторів є —обертальний рух ротора у вертикальній площині і поворотний рух стріли на платформі в горизонтальній площині. Робоче обладнання роторних екскаваторів включає робочий орган —ротор з ковшами, що приймально-живильний пристрій ротора і стрілу. Роторні робочі органи за способом розвантаження можуть бути гравітаційними (рис.2, а, б) і інерційними (рис.2,в). Ротори з бічним гравітаційним розвантаженням (рис. 2, а) можуть бути камерними I, безкамерними II і напівкамерними — III. Найбільш поширені безкамерні ротори як найбільш універсальні. Їх успішно застосовують при верхню і нижньому (на величину 0,5 Dp) копанні, при селективній виїмці корисних копалин, а також у вибоях, представлених породами які різко відрізняються фізико-механічними властивостями. Кутова швидкість роторів із гравітаційним розвантаженням (рад/с) не повинна перевищувати ωmах= (2,22…3,14), де Dp — діаметр ротора, м. При інерційному (відцентровому) роторі (рис. 2,в) у порівнянні з гравітаційним може бути значно знижена маса робочого обладнання екскаватора. Недоліки відцентрових роторів: підвищені енергоємність екскавації, пилоутворення в зоні роботи ротора і зношування елементів, що ріжуть. Екскаватори з відцентровим ротором мають у позначенні індекс «Ц». Наприклад — ЕР— 1250-ОЦ. Місткість ковшів вітчизняних екскаваторів складає 125—1600 л, а діаметри роторних коліс 3,2—16 м. Привод роторного колеса складається з зубчастого редуктора і двигуна. На потужних екскаваторах привод може мати кілька редукторів і двигунів. На потужних роторних екскаваторах при роботі на ґрунтах зі слабкою несучою здатністю застосовується крокуючо-рейкове ходове обладнання з високою маневреністю. При оснащенні роторних екскаваторів гусеничним ходом застосовуються, як правило, двох-, трьох, чотирьох- і шестигусеничні системи. Дві гусениці мають екскаватори масою 400 т, три — до 800 т, шість — до 2000 т. Чотирьохгусеничне обладнання застосовується відносно рідко. Початкові літери в марках екскаватора, наприклад, ЕРШР, ЕР, ЕРП позначають: тип екскаватора (ЕР — роторний), тип ходового пристрою (ШР — крокуючо- рейковий), призначення (Д — добувний, В — розкривний, П — з підвищеним коефіцієнтом зусилля копання на ріжучій кромці ковша; далі наводиться продуктивність екскаватора ( м³/г) по розпушеному масиву. Якщо екскаватор має відцентровий ротор, то в його маркірування вводиться індекс Ц. Сучасні роторні екскаватори випускаються також у Німеччині, Польщі, США, Японії та ін. На гірничих підприємствах нашої країни використовуються роторні екскаватори виробництва Німеччини. Роторні екскаватори мають велику продуктивність у порівнянні з ланцюговими і можуть працювати на більш щільних ґрунтах.
Рисунок 2 - Схеми роторів: а – з гравітаційним боковим розвантаженням (I – камерний; II – безкамерний; III – напівкамерний), б – з гравітаційним розвантаженняям через передневі частину ковшів; у – з інерційною або відцетровим розвантаженням (IV – без підйома матеріала, V – з підйомом матеріала через центр ротора); 1 – запорний сектор
Читайте також:
|
||||||||
|