Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



БАГАТОКОВШОВІ ЕКСКАВАТОРИ. ВИЙМАЛЬНО-ТРАНСПОРТУЮЧІ МАШИНИ. КОМПЛЕКСИ МАШИН БЕЗПЕРЕРВНОЇ ДІЇ

 

Ланцюговий багатоковшовий екскаватор (рис. 1 а) зачерпує гірську масу ковшами 2, установленими на нескінченному ланцюзі, що рухається по ковшовій рамі 1. Основні і планувальні 10 ланки рами підвішені через систему поліспастів 3 до укосини корпуса 5, установленого на рамі 6 екскаватора. Рухаючись по вибої зверху вниз, ковші заповнюються гірською породою і транспортують її по прийомному жолобі 9 до приводної зірочки, розташованої в корпусі екскаватора, де вони перекидаються і порода висипається в бункер. Через розвантажувальні люки порода надходить у вагони, переміщувані по рейкових шляхах 8. За допомогою системи лебідок ковшова рама може переміщатися у вертикальній площині. Для монтажних і ремонтних робіт на екскаваторі встановлений кран 4.

Рисунок 1- Багатоковшові екскаватори: а — ланцюговий; б — роторний

 

Показаний на рис. 1, а екскаватор є екскаватором верхнього черпання з рейковим ходовим обладнанням 7. При нижньому черпанні вибій розташований нижче рівня пересування екскаватора. Робоче обладнання сучасних екскаваторів може легко перебудовуватися з верхнього черпання на нижнє і навпаки. Переміщаючись на рейковому ходу уздовж уступу, екскаватор зрізує шар породи товщиною 0,1—0,2 м. Слідом за виїмкою шару пересуваються рейкові шляхи вмонтованими в ходові візки щляхопересувними машинами безперервної дії.

В більшості багатоковшеві ланцюгові екскаватори поперечного копання, випускаються в Німеччині. Вони мають ковші місткістю 250—3150 л і призначені для роботи з породами і вугіллям невеликої відносної міцності. Більшість сучасних ланцюгових екскаваторів мають гусеничне ходове обладнання.

Роторні екскаватори (рис. 1,6) відокремлюють гірську масу у вибої ковшами, установленими на роторному колесі 1, яке разом із приводом кріпиться до роторної стріли 2. Порода після розвантаження з ковшів ротора транспортується стрічковим конвеєром, розташованим у стрілі. Зі стрілового стрічкового конвеєра порода надходить на розвантажувальний конвеєр 4 і далі на кар'єрний транспорт.

Роторна стріла 2 при роботі може підніматися й опускатися за допомогою лебідки і канатів 3 підвіски стріли. Екскаватором керує машиніст із кабіни 5.

За призначенням екскаватори можуть бути розкривними і добувними, а за способом подачі робочого обладнання на вибій роторні екскаватори можуть мати висувні і невисувні стріли.

Сучасні потужні роторні екскаватори випускаються з невисувними стрілами, що на 20—25% знижує їхню масу в порівнянні з екскаваторами, що мають висувні стріли. Відсутність висувної стріли компенсується підвищенням маневреності машин при оснащенні їх крокуючо-рейковим ходовим обладнанням. Основними робочими рухами при роботі таких екскаваторів є —обертальний рух ротора у вертикальній площині і поворотний рух стріли на платформі в горизонтальній площині.

Робоче обладнання роторних екскаваторів включає робочий орган —ротор з ковшами, що приймально-живильний пристрій ротора і стрілу.

Роторні робочі органи за способом розвантаження можуть бути гравітаційними (рис.2, а, б) і інерційними (рис.2,в).

Ротори з бічним гравітаційним розвантаженням (рис. 2, а) можуть бути камерними I, безкамерними II і напівкамерними — III. Найбільш поширені безкамерні ротори як найбільш універсальні. Їх успішно застосовують при верхню і нижньому (на величину 0,5 Dp) копанні, при селективній виїмці корисних копалин, а також у вибоях, представлених породами які різко відрізняються фізико-механічними властивостями.

Кутова швидкість роторів із гравітаційним розвантаженням (рад/с) не повинна перевищувати ωmах= (2,22…3,14), де Dp — діаметр ротора, м.

При інерційному (відцентровому) роторі (рис. 2,в) у порівнянні з гравітаційним може бути значно знижена маса робочого обладнання екскаватора. Недоліки відцентрових роторів: підвищені енергоємність екскавації, пилоутворення в зоні роботи ротора і зношування елементів, що ріжуть.

Екскаватори з відцентровим ротором мають у позначенні індекс «Ц». Наприклад — ЕР— 1250-ОЦ.

Місткість ковшів вітчизняних екскаваторів складає 125—1600 л, а діаметри роторних коліс 3,2—16 м.

Привод роторного колеса складається з зубчастого редуктора і двигуна. На потужних екскаваторах привод може мати кілька редукторів і двигунів.

На потужних роторних екскаваторах при роботі на ґрунтах зі слабкою несучою здатністю застосовується крокуючо-рейкове ходове обладнання з високою маневреністю.

При оснащенні роторних екскаваторів гусеничним ходом застосовуються, як правило, двох-, трьох, чотирьох- і шестигусеничні системи. Дві гусениці мають екскаватори масою 400 т, три — до 800 т, шість — до 2000 т. Чотирьохгусеничне обладнання застосовується відносно рідко.

Початкові літери в марках екскаватора, наприклад, ЕРШР, ЕР, ЕРП позначають: тип екскаватора (ЕР — роторний), тип ходового пристрою (ШР — крокуючо- рейковий), призначення (Д — добувний, В — розкривний, П — з підвищеним коефіцієнтом зусилля копання на ріжучій кромці ковша; далі наводиться продуктивність екскаватора ( м³/г) по розпушеному масиву. Якщо екскаватор має відцентровий ротор, то в його маркірування вводиться індекс Ц. Сучасні роторні екскаватори випускаються також у Німеччині, Польщі, США, Японії та ін.

На гірничих підприємствах нашої країни використовуються роторні екскаватори виробництва Німеччини.

Роторні екскаватори мають велику продуктивність у порівнянні з ланцюговими і можуть працювати на більш щільних ґрунтах.

 

 

 

 

Рисунок 2 - Схеми роторів: а – з гравітаційним боковим розвантаженням (I – камерний; II – безкамерний; III – напівкамерний), б – з гравітаційним розвантаженняям через передневі частину ковшів; у – з інерційною або відцетровим розвантаженням (IV – без підйома матеріала, V – з підйомом матеріала через центр ротора); 1 – запорний сектор

 


Читайте також:

  1. V Ідентифікація, раціоналізація, проекція, інтроекція, агресія, зворотна реакція та їх комплекси.
  2. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  3. Аеродинамічні властивості колісної машини
  4. Аналогові обчислювальні електронні машини.
  5. Безпека праці під час експлуатації електронно-обчислювальних машин
  6. Боротьба ОУН—УПА з радянською репресивною машиною
  7. Будова й основні елементи машини
  8. Будова машин постійного струму
  9. Вибір будівельних машин, механізмів і технологічного транспорту для комплексної механізації монтажних робіт
  10. Вибір напівфабрикату або заготовки у машинобудівному виробництві
  11. ВИЙМАЛЬНО-ТРАНСПОРТУЮЧІ МАШИНИ




Переглядів: 2391

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи досліджень держави та державного управління. | ВИЙМАЛЬНО-ТРАНСПОРТУЮЧІ МАШИНИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.