Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Навчання|навчання| і самонавчання. Адаптація і навчання

|навчання|

Всі картинки, представлені|уявляти| на Рис. 1, характеризують задачі|задачу| навчання|навчання|. У кожному з цих завдань|задач| задається декілька прикладів|зразків| (повчальна послідовність) правильно вирішених завдань|задач|. Якби удалося помітити деяку|якусь| загальну властивість, не залежну ні від природи образів|зображень|, ні від їх зображень, а що визначає лише їх здібність до роздільності, то разом і|поряд з|з звичайним|звичним| задачім|задачею| навчання|навчання| розпізнаванню, з використанням інформації про приналежність кожного об'єкту з|із| навчальної послідовності тому або іншому образу|зображенню| можна було б поставити інше класифікаційне задачі|задачу| – так зване задачі|задачу| навчання|навчання| без вчителя|учителя|. Задачі|задачу| такого роду на описовому рівні можна сформулювати таким чином: системі одночасно або послідовно пред'являються об'єкти без яких-небудь вказівок про їх приналежність до образів|зображень|. Вхідний пристрій|устрій| системи відображує|відображає| множина об'єктів на множина зображень і, використовуючи деяке закладене в неї заздалегідь|наперед| властивість роздільності образів|зображень|, проводить самостійну класифікацію цих об'єктів. Після|потім| такого процесу самонавчання система повинна придбати|набути| здібність до розпізнавання не лише|не тільки| вже знайомих об'єктів (об'єктів з|із| навчальної послідовності), але і тих, які раніше не пред'являлися. Процесом самонавчання деякої системи називається такий процес, в результаті|внаслідок| якого ця система без підказки вчителя|учителя| набуває|придбаває| здібності до вироблення однакових реакцій на зображення об'єктів одного і того ж образу|зображення| і різних реакцій на зображення різних образів|зображень|. Роль вчителя|учителя| при цьому полягає лише в підказці системі деякої об'єктивної властивості, що однакової для всіх образів|зображень| і визначає здібність до розділення|поділу| множинаі об'єктів на образи|зображення|.

Виявляється|опиняється|, такою об'єктивною властивістю є властивість компактності образів|зображень|. Взаємне розташування точок|точок| у вибраному просторі|простір-час| вже містить|утримує| інформацію про те, як слід розділити множина точок|точок|. Ця інформація і визначає ту властивість роздільності образів|зображень|, яке виявляється|опиняється| достатнім для самонавчання системи розпізнаванню образів|зображень|.

Більшість відомих алгоритмів самонавчання здатні|здібні| виділяти лише|тільки| абстрактні образи|зображення|, тобто компактна множина|множина| в заданих просторах|простір-час|. Відмінність між ними полягає|перебуває|, мабуть|очевидно|, у формалізації поняття компактності. Проте|однак| це не знижує, а інколи|іноді| і підвищує цінність алгоритмів самонавчання, оскільки|тому що| часто самі образи|зображення| заздалегідь|наперед| ніким не визначені, а задачі|задача| полягає в тому, аби|щоб| визначити, які підмножини зображень в заданому просторі|простір-час| є образами|зображеннями|. Хорошим|добрим| прикладом|зразком| такої постановки задачі|задачі| є соціологічні дослідження, коли по набору питань виділяються групи людей. У такому розумінні задачі|задачі| алгоритми самонавчання генерують заздалегідь|наперед| не відому інформацію про існування в заданому просторі|простір-час| образів|зображень|, про які раніше ніхто не мав жодної|ніякої| вистави|подання|.

Крім того, результат самонавчання характеризує придатність вибраного простору|простір-час| для конкретного задачі|задачі| навчання|навчання| розпізнаванню. Якщо абстрактні образи|зображення|, що виділяються в процесі самонавчання, збігаються з|із| реальними, то простір|простір-час| вибраний вдало. Чим сильніше абстрактні образи|зображення| відрізняються від реальних, тим "незручніше" вибраний простір|простір-час| для конкретного задачі|задачі|.

Навчанням|навчанням| зазвичай|звично| називають процес вироблення в деякій системі тієї або іншої реакції на групи зовнішніх ідентичних сигналів шляхом багатократної|багаторазової| дії на систему зовнішнього коректування. Таке зовнішнє коректування у вченні|навчанні| прийнято називати "заохоченнями" і "покараннями|наказаннями|". Механізм генерації цього коректування практично повністю|цілком| визначає алгоритм навчання|навчання|. Самонавчання відрізняється від навчання|навчання| тим, що тут додаткова інформація про вірність реакції системі не повідомляється.

Адаптація – це процес зміни параметрів і структури системи, а можливо, і дій, що управляють, на основі поточної інформації з метою досягнення певного стану|статку| системи при початковій невизначеності і умовах роботи, що змінюються.

Навчання|навчання| – це процес, в результаті|внаслідок| якого система поступово набуває|придбаває| здатності|здібності| відповідати потрібними реакціями на визначених сукупності зовнішніх дій, а адаптація – це підстроювання параметрів і структури системи з метою досягнення необхідної якості управління в умовах безперервних змін зовнішніх умов.


Читайте також:

  1. V Засоби навчання
  2. Адаптації та навчання
  3. Адаптація до абіотичних факторів середовища.
  4. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  5. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  6. Адаптація й інтеріоризація
  7. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  8. АДАПТАЦІЯ ОПЕРАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ ДО ЗМІНИ ЇЇ ЗАВАНТАЖЕННЯ.
  9. АДАПТАЦІЯ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНИХ СИСТЕМ ОРГАНІЗМУ ДО ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ
  10. Адаптація організму до змін чинників зовнішнього середовища
  11. Адаптація організму до зовнішніх факторів середовища.
  12. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду




Переглядів: 643

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Гіпотеза компактності | ПРИНЦИПИ КЛАСИФІКАЦІЇ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.