Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація моделей і параметрів, які використовуються при автоматизованому проектуванні

В автоматизованих проектних процедурах замість ще не існуючого проектованого об'єкта оперують деяким квазіоб’єктом — моделлю, що відбиває деякі властивості об'єкта. Модель може бути фізичнимоб'єктом (макет, стенд) або специфікацією. Серед моделей-специфікацій розрізняють вже згадані функціональні, поведінкові, інформаційні, структурні моделі (описи). Ці моделі називають математичними, якщо вони формалізовані.

У свою чергу, математичні моделі можуть бути геометричними, топологічними, динамічними, логічними й т.п., якщо вони відбивають відповідні властивості об'єктів. Поряд з математичними моделями при проектуванні використають функціональні моделі, інформаційні моделі у вигляді діаграм, геометричні моделі-креслення. Найчастіше під словом “модель” мають на увазі саме математичну модель.

Математична функціональна модель - алгоритм обчислення вектора вихідних параметрів Yпри заданих векторах параметрів елементів Xі зовнішніх параметрів Q. Математичні моделі можуть бути символічними й чисельними. При використанні символічних, моделей оперують не значеннями величин, а їхніми символічними позначеннями (ідентифікаторами). Чисельні моделі можуть бути аналітичними, тобто їх можна представити у вигляді явно виражених залежностей вихідних параметрів Yвід параметрів внутрішніх Xі зовнішніх Q, або алгоритмічними, у яких зв'язок Y, Xй Qзаданий неявно у вигляді алгоритму. Найважливіший окремий випадок алгоритмічних моделей - імітаційні, які відображають процеси в системі при наявності зовнішніх впливів на систему. Інакше кажучи, імітаційна модель - це алгоритмічна поведінкова модель.

Класифікацію математичних моделей виконують також по ряду інших ознак. Так, залежно від приналежності до того або іншого ієрархічного рівня виділяють моделі рівнів системного, функціонально-логічного, макрорівня і мікрорівня. По характеру використовуваного для опису математичного апарата розрізняють моделі лінгвістичні, теоретико-множинні, абстрактно-алгебраїчні, нечіткі, автоматні і т.п. Наприклад, на системному рівні переважно застосовують моделі систем масового обслуговування й мережі Петрі, на функціонально-логічному рівні - автоматні моделі на основі апарату передаточних функцій або кінцевих автоматів, на макрорівні - системи алгебро-диференціальних рівнянь, на мікрорівні - диференціальні рівняння в частинних похідних. Особливе місце займають геометричні моделі, які використовуються в системах конструювання.

Крім того, введені поняття повних моделей і макромоделей, моделей статичних і динамічних, детермінованих і стохастичних, аналогових і дискретних, символічних і чисельних.

Повна модель об'єкта на відміну від макромоделіописує не тільки процеси на зовнішніх виводах модельованого об'єкту, але і внутрішні для об'єкта процеси.

Статичні моделі описують статичні стани, тобто у них відсутній час у вигляді незалежної змінної. Динамічні моделі відбивають поведінку системи, тобто в них обов'язково присутній час.

Стохастичні і детермінованімоделі розрізняються залежно від врахування випадкових факторів.

В аналоговихмоделях фазові змінні — безперервні величини, у дискретних — дискретні, в окремому випадку дискретні моделі є логічними, у них стан системи і її елементів описується величинами булевої алгебри. У ряді випадків корисне застосування змішаних моделей, у яких одна частина підсистем характеризується аналоговими моделями, інша - логічними.

Найбільші труднощі виникають при створенні моделей слабоструктурованих систем, що є характерним насамперед для системного рівня проектування. Тут значна увага приділяється експертним методам. У теорії систем сформульовані загальні рекомендації з підбору експертів при розробці моделі, організації експертизи, по обробці отриманих результатів.

Звичайно в імітаційних моделях фігурують фазові змінні. Так, на макрорівні імітаційні моделі представляють собою системи алгебро-диференціальних рівнянь де V— вектор фазових змінних; t — час; V0 — вектор початкових умов. До прикладів фазових змінних можна віднести струми і напруги в електричних системах, сили і швидкості - у механічних, тиски і витрати - у гідравлічних.


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Класифікація і внесення поправок
  3. V. Класифікація рахунків
  4. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. АНАЛІЗ ЛІНІЙНИХ МОДЕЛЕЙ ЕКОНОМІЧНИХ ЗАДАЧ
  7. Аналіз та синтез моделей систем
  8. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  9. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  10. Банківський кредит та його класифікація.
  11. Банківські ресурси, їх види та класифікація
  12. Будівельна класифікація ґрунтів




Переглядів: 1001

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Типові проектні процедури.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.