МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Класифікація моделей і параметрів, які використовуються при автоматизованому проектуванніВ автоматизованих проектних процедурах замість ще не існуючого проектованого об'єкта оперують деяким квазіоб’єктом — моделлю, що відбиває деякі властивості об'єкта. Модель може бути фізичнимоб'єктом (макет, стенд) або специфікацією. Серед моделей-специфікацій розрізняють вже згадані функціональні, поведінкові, інформаційні, структурні моделі (описи). Ці моделі називають математичними, якщо вони формалізовані. У свою чергу, математичні моделі можуть бути геометричними, топологічними, динамічними, логічними й т.п., якщо вони відбивають відповідні властивості об'єктів. Поряд з математичними моделями при проектуванні використають функціональні моделі, інформаційні моделі у вигляді діаграм, геометричні моделі-креслення. Найчастіше під словом “модель” мають на увазі саме математичну модель. Математична функціональна модель - алгоритм обчислення вектора вихідних параметрів Yпри заданих векторах параметрів елементів Xі зовнішніх параметрів Q. Математичні моделі можуть бути символічними й чисельними. При використанні символічних, моделей оперують не значеннями величин, а їхніми символічними позначеннями (ідентифікаторами). Чисельні моделі можуть бути аналітичними, тобто їх можна представити у вигляді явно виражених залежностей вихідних параметрів Yвід параметрів внутрішніх Xі зовнішніх Q, або алгоритмічними, у яких зв'язок Y, Xй Qзаданий неявно у вигляді алгоритму. Найважливіший окремий випадок алгоритмічних моделей - імітаційні, які відображають процеси в системі при наявності зовнішніх впливів на систему. Інакше кажучи, імітаційна модель - це алгоритмічна поведінкова модель. Класифікацію математичних моделей виконують також по ряду інших ознак. Так, залежно від приналежності до того або іншого ієрархічного рівня виділяють моделі рівнів системного, функціонально-логічного, макрорівня і мікрорівня. По характеру використовуваного для опису математичного апарата розрізняють моделі лінгвістичні, теоретико-множинні, абстрактно-алгебраїчні, нечіткі, автоматні і т.п. Наприклад, на системному рівні переважно застосовують моделі систем масового обслуговування й мережі Петрі, на функціонально-логічному рівні - автоматні моделі на основі апарату передаточних функцій або кінцевих автоматів, на макрорівні - системи алгебро-диференціальних рівнянь, на мікрорівні - диференціальні рівняння в частинних похідних. Особливе місце займають геометричні моделі, які використовуються в системах конструювання. Крім того, введені поняття повних моделей і макромоделей, моделей статичних і динамічних, детермінованих і стохастичних, аналогових і дискретних, символічних і чисельних. Повна модель об'єкта на відміну від макромоделіописує не тільки процеси на зовнішніх виводах модельованого об'єкту, але і внутрішні для об'єкта процеси. Статичні моделі описують статичні стани, тобто у них відсутній час у вигляді незалежної змінної. Динамічні моделі відбивають поведінку системи, тобто в них обов'язково присутній час. Стохастичні і детермінованімоделі розрізняються залежно від врахування випадкових факторів. В аналоговихмоделях фазові змінні — безперервні величини, у дискретних — дискретні, в окремому випадку дискретні моделі є логічними, у них стан системи і її елементів описується величинами булевої алгебри. У ряді випадків корисне застосування змішаних моделей, у яких одна частина підсистем характеризується аналоговими моделями, інша - логічними. Найбільші труднощі виникають при створенні моделей слабоструктурованих систем, що є характерним насамперед для системного рівня проектування. Тут значна увага приділяється експертним методам. У теорії систем сформульовані загальні рекомендації з підбору експертів при розробці моделі, організації експертизи, по обробці отриманих результатів. Звичайно в імітаційних моделях фігурують фазові змінні. Так, на макрорівні імітаційні моделі представляють собою системи алгебро-диференціальних рівнянь де V— вектор фазових змінних; t — час; V0 — вектор початкових умов. До прикладів фазових змінних можна віднести струми і напруги в електричних системах, сили і швидкості - у механічних, тиски і витрати - у гідравлічних. Читайте також:
|
||||||||
|