Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Комунікації та ресурси

Щоб впливати на інших, ті від кого залежить реалізація плану повинні вміти ефективно налагоджувати зв'язки. Тут важливими видаються три моменти:

1) здатність аналітиків контактувати з вищим керівництвом і зацікавленими особами.

2) здатність показати якість досліджень і глибину вивчення теми.

3) використання засобів масової інформації як комунікаційний канал.

Аналітики, які розробляють плани. мають глибокі технічні й професійні знання, і перед ними виникає дилема, якщо вони будуть спілкуватися мовою своєї професії, їх не зрозуміють. По-перше, тут проблема термінології. По-друге, існує проблема порівняння концепцій і відповідно тлумачення. Постає питання, до якого ступеня його концептуальні аргументи співпадають та відповідають аргументам осіб, що приймають рішення? Інакше кажучи, чи може бачення концепції аналітиком перебороти концептуальні установки зацікавлених осіб? Ці загальні питання допомагають зрозуміти раціональність планування.

Коротше кажучи, питання завжди зводиться до визначення проблеми. Чи представлені технічні аргументи таким чином, щоб люди могли зрозуміти, у чому полягають труднощі. Це – серйозна проблема, і їй нелегко знайти рішення. Наприклад, можна стверджувати, що багато проблем поточної політики перекручені через неправильне уявлення журналістів та громадськості. Аналітик повинен врахувати, як його дослідження впишуться у наявні знання осіб, що приймають рішення. Часто аналітики та творці політики користуються різними методами пояснення та інтерпретації політичної реальності. Найчастіше аналітики покладаються на факти, моделі, обґрунтовані прогнози та різні види аналізу. Особи від яких залежить політичні рішення і які направляють політику, імовірно, не дуже розуміють та покладаються на ці методи, а користуються замість цього метафорами та аналогіями або іншими формами народної мудрості, що призводить до жахливих промахів. Часто вони спрощують реальність, тим самим спотворюючи її, використовують особисту інтуїцію у вирішенні проблем, що призводить до певної ірраціональності та обмеженості. Тому можна чекати від особи, що приймає рішення недовіри до того, що аналітики вважають достовірним і обґрунтованим.

Фактично, яка б не була проблема, кожна людина або група зацікавлених осіб буде використовувати своє бачення ситуації, використовувати свої концепції для її рішення. Синтез аргументації, поглядів і їхнє тлумачення становить процес навчання, який завжди присутній в процесі планування. Процес планування вимагає постійних контактів і втручання. Цей процес вимагає більше ресурсів, чим звичайно виділяється.

Інша важлива проблема полягає у тому, що аналітики вимагають ресурсів для забезпечення якості проведених ними досліджень. Але ресурси часто є обмеженими, внаслідок чого аналітикам доручають нездійсненні завдання з дефіцитом часу та ресурсів.

Розповсюдженою причиною провалу плану є масштаб робіт і рівень їхнього виконання. Іноді масштаб робіт занадто великий. Але навіть коли з обсягом робіт можна впоратися, планування часто зазнає невдачі через недолік часу та ресурсів.

Засоби масової інформації можуть відігравати надзвичайно важливу роль у плануванні. Фактично в деяких випадках засоби масової інформації стають форумом, де відбувається процес формування рішень. Використання засобів масової інформації припускає два важливих моменти. По-перше, аналітики повинні триматися подалі від представників засобів масової інформації, щоб не допустити витоку важливої інформації. По-друге, аналітикам необхідно навчитися вміло використовувати засоби масової інформації. Важлива здатність готувати матеріали, які засоби масової інформації будуть охоче використовувати. Уміння підготувати цікаву інформацію для ЗМІ – запорука успіху реалізації плану.

Крім того, засоби масової інформації необхідно використовувати з наступних причинах:

- ЗМІ розширюють можливості вербування потенційних прихильників і союзників;

- коли план оприлюднений і реалізується, висвітлення в засобах інформації важливо для формування політичної підтримки;

- ЗМІ надають легітимність процесу реалізації плану. Той факт, що план відкрито обговорюють у засобах масової інформації, справляє видимість відкритості, навіть якщо це ілюзія;

- ЗМІ активізують процес зворотного зв’язку, що впливає на процес втілення плану і допомагає внести відповідні корективи. Вони можуть повідомляти про потреби, пропонувати модифікації і взагалі інформувати аналітиків про бажані зміни.

Але використання засобів масової інформації може мати також негативні наслідки.

По-перше, ЗМІ можуть стати форумом для тривалих конфліктів, тому що публічність може слугувати приводом та мотивацією для певних груп, які виступають проти політичної сили, що реалізує свій план. Інакше кажучи, коли проблема винесена на відкрите обговорення і засоби масової інформації приділяють їй достатньо уваги, багато нових діючих осіб з'являється на арені з метою отримати власну популярність і привернути до себе увагу. Безпосередньо ж сама справа залишається осторонь.

По-друге, ЗМІ можуть легко спотворити проблему або ввести в оману громадськість та зацікавлених осіб. Звіти в газетах або телевізійних новинах не завжди точні.

По-третє, ЗМІ можуть приділяти зайву увагу питанням, які не мають прямого відношення до проблеми, і в той же час замовчувати певні недоліки.

По-четверте, ЗМІ ніколи не бувають політично незаангажованими. Вони ведуть власну політику або зазнають сильного утиску з боку політичних сил, представники яких є власниками цих ресурсів. По цій та іншим причинам ЗМІ, безсумнівно, можуть у деяких випадках негативно вплинути на втілення плану.

Політичні та соціально-економічні проблеми України частково пов’язані з відсутністю культури планування та недооцінки важливості планування. У свою чергу планування на основі нормативного прогнозування необхідно для ліквідації наслідку великих політичних помилок і економічних прорахунків.


Читайте також:

  1. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  2. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  3. Антропогенний вплив – це будь-який вплив, що здійснює людина на навколишнє середовище та його ресурси.
  4. Аргументація як раціональна частина комунікації.
  5. Банківські ресурси, їх види та класифікація
  6. Біологічні ресурси
  7. Біологічні ресурси
  8. ВЕРБАЛЬНА КОМУНІКАЦІЯ. ЗАСОБИ ВЕРБАЛЬНОЇ КОМУНІКАЦІЇ.
  9. Види комунікації в управлінні
  10. Виробничі ресурси та їх обмеженість
  11. Виробничі ресурси та їх обмеженість.
  12. Влада як соціальний феномен. Ресурси влади. Класифікація влади




Переглядів: 534

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фактор часу | Лекція 5. Аналіз ринку аналітично-консультативних послуг в Україні та за кордоном.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.