Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Груповий суггеренд

Груповий суггестор

Групові навіювання

Дію сугестії можуть надавати не лише окремі личности, но і цілі соціальні спільності (бригада, студентська і учнівська груп­ пы, колектив фірми, відділу і тому подібне). Але про груповий суггесторе можна гово­рить лише тоді, коли деяка кількість індивідів (у відповідності с единой загальною метою і мотивами) надає єдину вселяючу дію на
одного і того ж суггеренда. А це можливо тоді, коли члени групового суггестора знаходяться в певних зв'язках і стосунках Один З одним. У про­ тивном випадку матимемо не групову дію, а деяке число инди­видуальных. Наявні експериментальні, дані наводять до следующим
выводам: -

• групове навіювання ефективніше навіювання від імені групи;

• ще більш воно ефективніше за індивідуальне навіювання; v

• ефективність групового навіювання зростає при риєте числа членів груп­пового суггестора

Не лише надавати Дію, але і приймати його можуть і окремі особи, і цілі соціальні спільності, тобто суггеренд може бути як индиви-хуальным, так і груповим, причому і той, і іншою приймають навіювання з чотом впливів своїх груп і колективів і ширшого соціального окру­жения. Соціальне оточення може сприяти, а може і перешкоджати прийняттю навіювань.

Груповим суггерендом може бути як постійна, стійка спільність людей учнівська і студентська група, робоча бригада,.коллектив відділу і тому подібне), -ж і спільність тимчасова, нестійка (слухачі лекції, кіноглядачі і так далі). 4о для визнання спільності людей груповим суггерендом необхідне, аби «іежду її членами функціонували певні зв'язки і стосунки, у тому числі т сугестії. В цьому випадку члени спільності отримуватимуть вселяючі воздей-:~вия не лише від суггестора, але і один від одного. Інакше матимемо зело не з груповим суггерендом, а з деяким числом індивідуальних сугге-«ндов, що хоча і піддаються однаковому навіюванню.

Проблема впливу соціальної спільності на особу досліджувалася поруч ав-:ров (Ст Меде, Ф, Олпорт, Дж. Дашиель і ін.). Так, В.М. Бехтерев показав, що эллектив робить вплив на всі сторони психології і поведінки індивіда. Ззд вплив може бути сильним і слабким, позитивним і негативним — асові залежить від взаємин між індивідом і колективом, отих особен­ностей і інших чинників.

У експерименті було вивчено дію одного і того ж кінофільму на ;зе групи 10-х класів, що вчаться, приблизно схожих по основних параметрах.

 

Учні одного з класів дивилися фільм поодинці, іншого — колективно Опит учнів стосувався сили дії фільму і його основних чинників. Ої проводився по однаковій методиці.

У групі, члени якої дивилися фільм поодинці, середній бал воздей­ствия виявився рівним 6,7, а в групі з колективним переглядом фільму соста­вил 7,3 балу, тобто приріст сили дії склав близько 9%. У групі з инди­видуальным переглядом фільму було висловлено 6 думок з приводу основного чинника дії, тоді як після групового перегляду було висловлена лише три думки, тобто розкид думок зменшився в два рази.

Зіставлення сили дії кінофільму на першу і другу групи испытуе­мых показує, що навіювання сильніше діє на групового суггеренда і його члент, чим на індивідуального (відмінність балів статистично достовірно при Р — 0,05?. Причина цього перш за все у взаємовпливі членів групового суггеренда один на одного.

Але вплив групи на свого члена не абсолютно, а відносно. Навіть прш груповому сприйнятті кінофільму був, хоч і невеликий, розкид думок отно­сительно чинників, що володіють основною впливовою силою. Як выяснилоок це пов'язано з наявністю в групі мікрогруп, що мають різні психологічні характеристики [85, 21—24].


Читайте також:

  1. Груповий чинник
  2. Загальний аналіз ризику і проблем безпеки. Індивідуальний і груповий ризик. Концепція прийнятного ризику.
  3. Індивідуальний та соціальний (груповий) ризики




Переглядів: 579

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Чинники, сприяючі ефективному навіюванню | Ідентифікація

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.