МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Груповий суггерендГруповий суггестор Групові навіювання Дію сугестії можуть надавати не лише окремі личности, но і цілі соціальні спільності (бригада, студентська і учнівська груп пы, колектив фірми, відділу і тому подібне). Але про груповий суггесторе можна говорить лише тоді, коли деяка кількість індивідів (у відповідності с единой загальною метою і мотивами) надає єдину вселяючу дію на • групове навіювання ефективніше навіювання від імені групи; • ще більш воно ефективніше за індивідуальне навіювання; v • ефективність групового навіювання зростає при риєте числа членів группового суггестора Не лише надавати Дію, але і приймати його можуть і окремі особи, і цілі соціальні спільності, тобто суггеренд може бути як индиви-хуальным, так і груповим, причому і той, і іншою приймають навіювання з чотом впливів своїх груп і колективів і ширшого соціального окружения. Соціальне оточення може сприяти, а може і перешкоджати прийняттю навіювань. Груповим суггерендом може бути як постійна, стійка спільність людей учнівська і студентська група, робоча бригада,.коллектив відділу і тому подібне), -ж і спільність тимчасова, нестійка (слухачі лекції, кіноглядачі і так далі). 4о для визнання спільності людей груповим суггерендом необхідне, аби «іежду її членами функціонували певні зв'язки і стосунки, у тому числі т сугестії. В цьому випадку члени спільності отримуватимуть вселяючі воздей-:~вия не лише від суггестора, але і один від одного. Інакше матимемо зело не з груповим суггерендом, а з деяким числом індивідуальних сугге-«ндов, що хоча і піддаються однаковому навіюванню. Проблема впливу соціальної спільності на особу досліджувалася поруч ав-:ров (Ст Меде, Ф, Олпорт, Дж. Дашиель і ін.). Так, В.М. Бехтерев показав, що эллектив робить вплив на всі сторони психології і поведінки індивіда. Ззд вплив може бути сильним і слабким, позитивним і негативним — асові залежить від взаємин між індивідом і колективом, отих особенностей і інших чинників. У експерименті було вивчено дію одного і того ж кінофільму на ;зе групи 10-х класів, що вчаться, приблизно схожих по основних параметрах.
Учні одного з класів дивилися фільм поодинці, іншого — колективно Опит учнів стосувався сили дії фільму і його основних чинників. Ої проводився по однаковій методиці. У групі, члени якої дивилися фільм поодинці, середній бал воздействия виявився рівним 6,7, а в групі з колективним переглядом фільму составил 7,3 балу, тобто приріст сили дії склав близько 9%. У групі з индивидуальным переглядом фільму було висловлено 6 думок з приводу основного чинника дії, тоді як після групового перегляду було висловлена лише три думки, тобто розкид думок зменшився в два рази. Зіставлення сили дії кінофільму на першу і другу групи испытуемых показує, що навіювання сильніше діє на групового суггеренда і його члент, чим на індивідуального (відмінність балів статистично достовірно при Р — 0,05?. Причина цього перш за все у взаємовпливі членів групового суггеренда один на одного. Але вплив групи на свого члена не абсолютно, а відносно. Навіть прш груповому сприйнятті кінофільму був, хоч і невеликий, розкид думок относительно чинників, що володіють основною впливовою силою. Як выяснилоок це пов'язано з наявністю в групі мікрогруп, що мають різні психологічні характеристики [85, 21—24]. Читайте також:
|
||||||||
|