Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Індивідуальний та соціальний (груповий) ризики

Якісний і кількісний аналіз рівня ризиків

Загальні поняття аналізу та оцінки ризиків

Функціонування системи аналізу й управління ризиками

Проведення експертизи декларації безпеки

Декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки

Облік об’єктів підвищеної небезпеки

Управління ризиком

Прийнятний рівень ризику

Індивідуальний та соціальний (груповий) ризики

Якісний і кількісний аналіз рівня ризиків

Загальні поняття аналізу та оцінки ризиків

План.

Тема 5. Застосування ризик орієнтованого підходу для побудови імовірнісних структурно-логічних моделей виникнення та розвитку НС.

 

 

 

Джерелом небезпеки може бути все живе та неживе. Небезпеки не мають вибіркових властивостей, під час свого виникнення вони негативно діють на все оточуюче їх матеріальне середовище. Впливу небезпек підвладна людина, довкілля, матеріальні цінності. Носіями

небезпек є природні процеси та явища, техногенне середовище та дії людей. Небезпеки реалізуються у вигляді потоків речовини, енергії та інформації, вони існують у просторі та в часі.

Природні небезпеки зумовлюють стихійні явища, кліматичні умови, рельєф місцевості тощо. Землетруси, виверження вулканів, урагани, бурі та ін. часто супроводжуються травмами та загибеллю людей.

Людина, вирішуючи завдання щодо свого матеріального забезпечення, безперервно впливає на середовище проживання своєю діяльністю та продуктами цієї діяльності (технічними засобами, викидами різних виробництв і т.п.), генеруючи у середовищі проживання антропогенні та техногенні небезпеки

Небезпеки, що створюються технічними засобами, називаються техногенними, а антропогенні небезпеки виникають у результаті помилкових та несанкціонованих дій людини чи групи людей.

З метою зменшення впливу негативних факторів на людину та природне середовище необхідне проведення ідентифікації, квантифікації та класифікації небезпек. ( див. Тему №1).

 

 

Поряд із поняттям «небезпека» в цьому курсі використовують ще одне основоположне визначення — ризик. (див. тему №1)

Спеціалісти у галузі безпеки пропонують найзагальніше визначення: ризик — якісне оцінювання небезпеки.

Якісна оцінка — це відношення кількості тих або інших несприятливих наслідків (n) до їх імовірної кількості (N) за певний період часу:

 

R= n/N

,

де R— ризик несприятливих наслідків;

n— кількість несприятливих подій;

N— загальна кількість імовірних подій.

 

 

Розрізняють ризик:

індивідуальний;

• соціальний.

Індивідуальний ризик — частота виникнення уражуючих впливів певного виду, що виникають під час реалізації якихось небезпек у визначеній точці простору. Під час аналізу індивідуального ризику необхідно враховувати природу нещасного випадку, час знаходження у зоні ризику та місце проживання ризикуючого.

Розгляньмо приклад ризику (R) впливу на людину небезпечного фактора.

 

Приклад №1. Визначити ризик R загибелі людини на виробництві в Україні за рік, коли відомо, що щорічно гине n=2,5 тис. чоловік, а чисельність працюючих складає N=23 млн чоловік.

 

R =

 

Приклад №2. Щорічно в Україні внаслідок різних небезпек неприродною смертю помирає близько 75 тис. чоловік. Прийнявши чисельність населення країни близько 50,1 млн чол. (1999), визначмо ризик R загибелі людини, що проживає в країні, від небезпек:

 

R =

 

Приклад №3. Визначити ризик загибелі від проживання та роботи у Харкові при чисельності 2 млн чол., якщо щорічно гине з різних причин близько 5000 осіб.

 

R =

 

 

Важливо знати величину ризику під час вибору місця роботи, проживання, відпочинку. Відомо, що більшість туристів під час вибору відпочинку орієнтується якраз на ці показники. Бізнесмени, вибираючи країну для розширення свого бізнесу та направлення інвестицій,

орієнтуються у тому числі на показники безпеки життєдіяльності.

Знання індивідуального ризику не дає змоги дійти висновку про масштаб катастроф. Тому в нашому курсі вводиться поняття соціального (групового) ризику.

Соціальний ризик— частота виникнення подій щодо травм певної кількості людей, які підлягають уражуючим діям певного виду, під час реалізації будь-яких небезпек. Соціальний ризик характеризує масштаб катастрофічності небезпек.


Читайте також:

  1. Аудиторські ризики
  2. Аудиторські ризики, пов’язані з використанням комп’ютерних інформаційних систем
  3. Банківські ризики та їх характеристика
  4. Безпосередньо збутові ризики та причини їх виникнення
  5. Валютні ризики та методи їх уникнення.
  6. Видатки бюджетів на соціальний захист
  7. Виробничі ризики, їх характеристики і класифікація
  8. Відсоткові ризики
  9. Влада як соціальний феномен. Ресурси влади. Класифікація влади
  10. ДЕВІАЦІЯ І СОЦІАЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ
  11. Делегування повноважень підлеглим. Переваги та ризики, пов’язані з передачею повноважень
  12. Екологічні ризики та проблема їх оцінки




Переглядів: 1318

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тютюнопаління | Управління ризиком

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.