Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ідентифікація

У психології цей прийом відомий як миттєва перебудова особистості під впливом сильних емоційних переживань. Явище «вибуху» детальне опи­сано в художній літературі (наприклад, перевиховання Жана Вальжана, героя романа В. Гюго «Знедолені»). Наукове обгрунтування методики «вибуху» дав видатний педагог А. С. Макаренко.

ФОНОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВІЮВАННЯ

Намагаюся підпорядкувати собі обставини а не підкоряюся їм.

Гораци*

Навіювання (і будь-яка інша дія, що управляє) багато в чому залежить від «фо­нового забезпечення», тобто від психологічного стану співбесідників і довколишнього фону. У цьому плані можна виділити ряд фонових станів: релаксація, напружене чекання, «вибух», «сцена», вдентификация. Розглянемо ці стани.

Релаксація

Найбільш простим і сповна надійним фоном для навіювання є мышеч­ная релаксація (розслаблення). Суть її полягає в тому, що при релаксацій кора головного мозку людини певною мірою звільняється від побоч­ных впливів і готується до сприйняття мови. Краще всього це происхо­дит, коли ті, що розмовляють знаходяться в комфортній обстановці і сидять в непринуж­денной позі, навпаки, один одного (на дивані, в кріслах, за журнальним столиком) Релаксації сприяють м'яке і неяскраве світло, зручні меблі, відсутність сторонніх звуків і наявність достатнього часу. Пози сс^седников мають бути природними. Одним з найбільш зручних для навіювання видів релаксації є стан трансу у адресата дії.

Напружене чекання -

Зігнута над столом фігура, підігнуті ноги, блукаючий погляд, зморшки на лобі і вертикальні складки на переніссі вказують на напружений стан Емоційна напряженнрсть тайке підсилює сприйняття ідей того, що говорить.

Вьщающимся майстром створення обстановки напруженого чекань для зри­телей був американський кінорежисер А. Хичкок. Він виходив з правила: стра­шен не сам постріл, а чекання його. У «фільмах жаху», створених цим масте­ром, зовсім мало злочинів (в порівнянні з ньшешнйми бойовиками), але режисер так довго тримав глядачів в стані напруженого чекання, що це приголомшувало їх більше, ніж демонстрація кривавих сцен.

«Вибух»

Вживання прийому «вибух» вимагає створення спеціальної обстановки, в ко­торой би виникли відчуття, здатні уразити людину своєю несподіванкою і незвичністю. У такій обстановці у людини відбувається зіткнення нервових процесів. Несподіваний подразник (видовище, інформація ит.д.) вызываету його сум'яття. Це наводить до корінної зміни поглядів на події, отдель­ных людей й навіть світ в цілому. Наприклад, відомості 6 невірності одного з суп­ругов в «благополучних» сім'ях можуть привести іншого на грань катастрофи. У сім'ях, де невірність розцінюється як витівка, такого не відбувається.

Розповідає майстер ПТУ. Був у нього в групі що вчиться, який своїми вы­ходками без кінця докучав викладачам. Особливо діставалося, звичайно, мас­теру як відповідальному за дисциплину— і від адміністрації, і від колег-викладачів, і від батьків пострадавших учнів.

Жодної управи на цього учня-шибеника не було. І ось одного дня, після його якоїсь особливо мерзотної витівки, майстер знайшов того в котельній. Кров прихлы­нула йому до голови і лють його була така велика, що, втративши всяке самовладання, майстер схопив підлітка і потягнув до топки, кричучи: «Все, гад, прощайся з життям. Сил моїх більше немає! Під суд піду, але избавлю всіх від такої тварюки!!»

Підліток побілів, покрився холодним потім і заголосив: «Не треба! Не треба! Я більше не буду! Пробачте! А-а-а!»

Шпурнувши того додолу, майстер вибіг...

З тих пір підлітка як підмінили, капостей він більше не лагодив...

Вибух майстра надав сильну вселяючу дію на учня.

«Сцена»

На відміну від спонтанного вибуху сцена може вироблятися навмисно. Андре \iopya, міркуючи про прийоми маніпулювання чоловіками з боку жінок, >тверждал: «Лучшиесцеяи виникають навмисно і з великим мистецтвом».

Як ще один приклад приведемо одну історію часів наполеонівських походів.

Ліоне, один з маршалів армії Наполеона, Ьбладал деякій «дивацтвом». Будучи
человеком дуже рівним і витриманим, він все-таки інколи втрачав самообладание
teped підлеглими, зривав з голови треуголку, кидав її на землю і топтав в
tpocmu.|

Ці спалахи гніву траплялися завжди в моменти, коли потрібне було подвигнуть підлеглих на непросте, багате небезпекою рішення.

 

І лише денщик помітив таку закономірність: всякий раз напередодні маршам і говорив йому: «Жак, принеси мою стару треуголку». Маршал був з простолюдинт | і не міг топтати дорогий головний убір.

Не даремно говорять: «Кращий експромт — той, що добре підготовлений».

Наведені приклади демонструють ефективність прийомів «вибух» і \ «сцена».

Якщо співбесідник не проявляє ні явних ознак розслаблення, ні напря­женности, то взаєморозуміння з ним може бути досягнуте на фоні идентифи­кации, тобто на ідеї взаємного переживання якихось обставин.

Відомо, що люди, що мають щось загальне, швидше виявляться один одному до душі. Так, лікар з лікарем, комерсант з комерсантом, інженер з інженером і так далі швидше знаходять взаєморозуміння. Тим більше, якщо у них до того ж ще і ' деяка спільність долі. Для більшості людей побратим по нещастю (одна і та ж хвороба, загальне горе і так далі) стає ближчим. Пригадаємо, наприклад, приме­чательный в цьому плані розповідь О. Генрі, де злодій подружився з господарем будинку лише тому, що обоє мучив радикуліт.

Оглушливий успіх телесеансів Анатолія Кашпіровського однією зі своїх причин мав ідентифікацію тих, що бажають позбавитися від своїх хвороб з тими щасливчиками, яким вже повезло: «Якщо вони, то чом би і не я?»


Читайте також:

  1. V Ідентифікація, раціоналізація, проекція, інтроекція, агресія, зворотна реакція та їх комплекси.
  2. Аутентифікація і ідентифікація
  3. Визначення базисних подій. Ідентифікація ризику.
  4. Ідентифікація
  5. ІДЕНТИФІКАЦІЯ І ОЦІНКА НЕБЕЗПЕК.
  6. Ідентифікація імені
  7. Ідентифікація маркетингових сегментів та вибір цільових ринків.
  8. Ідентифікація потенційно небезпечних об'єктів
  9. Ідентифікація структури і параметрів об’єкта
  10. Ідентифікація та паспортизація об’єктів господарювання щодо визначення їх потенційної небезпеки
  11. Інкультурація, соціалізація та культурна ідентифікація людини.




Переглядів: 742

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Груповий суггеренд | Народні цілителі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.