Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Чинники, сприяючі ефективному навіюванню

Міра критичності прийняття навіювань суггерендом

Експерименти і дані ряду авторів показують, що суггеренд принимэе -не всі навіювання. Деякі він відхилює, особливо ті, які противоречат його політичним, моральним і іншим переконанням. Правильніше говорити, чт: прийняття дій сугестій характеризується пониженою мірою кри­тичности. В.сніженії критичності суггеренда поміщене ще одне з услови* ефективності навіювання.

Це практично дуже важливий вивід. Якби мало місце повне «отключе­ние» критичності, то це означало б, що можна вселити індивідові (наприклад, яг** гіпнозом) установку на скоєння злочину —это б спрацювало. Однш практика показує, що, на щастя, цього не відбувається — спрацьовує -опреде­ленная критичність сприйняття.

Таким чином, навіювання в загальному вигляді можна представити як пеихологичес кое дія, яка здійснюється за допомогою мови і немовних засобів ? відрізняється пониженою аргументацією. Суггестор у відповідності сосвоими цілячи» і намірами і використовуючи певні прийоми навіювання вводить в психиг суггеренда ті або інші установки, направлені на зміну психічної дея­тельности. Навіювання приймається суггерендом при пониженій мірі осознанне-сти і критичності, стає його внутрішньою установкою, яка направляе-регулирует і стимулює психічну і фізичну активність, реалізовується)»: при тій або іншій мірі автоматизму [85,14—15, 26].

Значно впливають на силу вселяючої дії соціальний статус а авторитет суггестора (коефіцієнт рангової кореляції між цими пері менными — порядка 0,8).

Встановлено, що добитися ефекту навіювання може суггестор і з невеликим авторитетом. Для заповнення авторитету він може використовувати авторитет другу го людини, що володіє в суггеренда великою довірою, тобто вселяти від імен або ім'ям іншої особи. По-друге, він може використовувати авторитет цілі. соціальних общностей, може вселяти ім'ям або від імені групи, коллекп» ва і так далі К. Маркс писав, що глашатаї нового «викликають до себе на допомогу дусі» минулого, запозичуючи у них імена, бойові гасла, костюми... Так, Лютер оді вался апостолом Павлом...»

Ефективності внушенияспособствует доброзичливість суггестора по від носінню до суггеренду. Спостереження показали; що якщо вихователь, бажаючи сде­лать навіювання своєму вихованцеві, виявляє доброзичливе відношення до останнього, то дія може дати кращий результат, чим при недобррже давальному відношенні. Це підтверджують і самі спостережувані

Експерименти також показали, що для досягнення успіху навіювання суггес­тор повинен відчувати психологічну перевагу перед суггерендом. Пр» інших рівних умовах сильніше впливає той суггестор, який перевершує с\т-геренда у вольовому, характерологическом і іншому відношенні.

Від свідомості наявності або відсутності психологічної Переваги над суг­герендом багато в чому залежить упевненість-невпевненість суггестора в досягнення мети навіювання.

Стан суггестора виявляється в інтонації голосу, міміці і пантомими­ке і передається суггеренду.

Аналіз експериментального матеріалу дає підставу стверджувати, що внуше­ние залежить від відношення суггестора до того, що він хоче вселити суггеренду. У вміст цієї детерминанты входить, перш за все, віра самого суггестора в те, що він вселяє. Якщо він глибоко вірить в те, що вселяє, то за інших рівних умов його дія може придбати значну силу [85, 56—61 ].


Читайте також:

  1. Види виробничої потужності, чинники, що її визначають, послідовність розрахунків
  2. Головні чинники, що зумовили процес перебудови
  3. Електричні травми. Чинники, що впливають на наслідки ураження електричним струмом.
  4. Класифікація управлінських рішень і чинники, що впливають на їх результативність
  5. Мотиви та чинники, що визначають параметри попиту на гроші
  6. Назвіть чинники, що лежать в основі традиційної системи жанроутворення.
  7. НЕБЕЗПЕЧНІ ТА ШКІДЛИВІ ЧИННИКИ, ПОВ'ЯЗАНІ З ПОЖЕЖАМИ
  8. Основні чинники, що визначають результат ураження людини електричним струмом
  9. Питання 2. Чинники, які визначають ефективність системи управління
  10. Сутність, типи організаційної культури та чинники, що впливають на її формування
  11. Суть попиту та пропозиції. Чинники, що визначають величину попиту.
  12. Україна і процес перебудови в СРСР (квітень 1985 — серпень 1991 р.) 18.1 Головні чинники, що зумовили процес перебудови




Переглядів: 564

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Груповий суггеренд

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.