Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація розрахунків за платежами і податками до бюджету.

Особливості організації розрахункових операцій.

В процесі виконання кошторисів бюджетні установи виступають платниками податків та зборів, відповідно до законодавства.

Бюджетні установи нараховують та сплачують до бюджету загальнодержавні збори, податки і обов’язкові платежі, але при цьому вони користуються пільгами, передбаченими відповідними законами.

Основним податковим документом, що регулює відносини у сфері справляння податків і зборів є Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-УІ (далі - ПКУ), який визначає не лише загальні правила адміністрування податків і зборів (заповнення та подання податкової звітності, сплати податкових зобов'язань, проведення перевірок, облік платників податків, а також притягнення до відповідальності та застосування штрафних санкцій за порушення податкового законодавства), а й види податків, зборів (обов'язкових платежів) та порядок їх справляння.

Структуру системи оподаткування бюджетних установ відображено на рис. 1.

 

 

 

 

Рис. 1. Структура системи оподаткування бюджетних установ.

Ставки податків відображено в табл. 1.

 

Таблиця 1

СТАВКИ ПОДАТКІВ

№ з/п Платники податку Об'єкт оподаткування Ставки податку Пункт, підпункт розділ ПКУ
Податок на прибуток
Бюджетні установи,зареєстровані як неприбуткові організації доходи від неосновної діяльності з 01.04.2011 по 31.12.2011 включно - 23 %; з 01.01.2012 по 31.12.2012 включно-21 %; з 01.01.2013 по 31.12.2013 включно-19%; 3 01.01.2014 року - 16%. п. п. 14.1.121, п. 152.6, ст. 157 п. 10 розділу XIX
Податок на доходи фізичних осіб
Працівники бюджетних установ доходи, одержані, у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються (надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами 15 %- у розмірі, що за звітний податковий місяць не перевищує 10-тикратний розмір МЗП абз. 1 п. 167.1 Розділу IV
17%- у розмірі, що за звітний податковий місяць перевищує 10-тикратний розмір МЗП абз. 2 п. 167.1 Розділу IV
суми надмірно витрачених грошових коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт, та не повернених в установлений строк 15 % - із суми, що не перевищує 10-кратний розмір МЗП, установленої законом на 1 січня звітного податкового року, і 17%- із суми перевищення п. 170.9, п.п. 164.5
Учні, студенти, ординатори, аспіранти або ад'юнкти стипендія, яка виплачується з бюджету в сумі перевищення над сумою місячного прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого на 1 січня звітного податкового року 15 %- у розмірі, що за звітний податковий місяць не перевищує 10-тикратний розмір МЗП абз. 1 п. 167.1 Розділу IV
17%- у розмірі, що за звітний податковий місяць перевищує 10-тикратний розмір МЗП абз. 2 п. 167.1 Розділу IV
Податок на додану вартість
Бюджетні установи – платники ПДВ сума від здійснення операцій з поставки товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, нарахована (сплачена) 20 % - до кінця 2013 року; зі січня 2014 -17% пп. 187.1, 198.2 розд. V, п. 10 підрозд. 2 розд. XX, п. 187.10, п. 187.7, п. 195.2
операції з постачання товарів звільнено від оподаткування на митній території нульова ставка
Плата за землю
Бюджетні установи, які надають в оренду приміщення (або їх частин) іншим юридичним особам (крім бюджетних установ) площі, надані в оренду нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації нормативна грошова оцінка, визначена з урахуванням застосування відповідного коефіцієнта функціонального використання площ залежно від виду економічної діяльності орендаря - з 01.01.2015 р. п. 274, п. 275 п. 276.5
Збір за першу реєстрацію транспортного засобу
Бюджетні установи - власники автомобілів Вартість новопридбаного транспортного засобу та транспортного засобу, який раніше в Україні не реєструвався залежать від виду транспортного засобу та його технічних характеристик (для колісних транспортних засобів - це об'єм циліндрів двигуна в куб. см або потужність двигуна в кВт; для суден - потужність двигуна у кВт або довжина корпусу судна в сантиметрах; для літаків, вертольотів - максимальна злітна маса в кілограмах) п. 234
Збір за користування радіочастотним ресурсом України
Бюджетні установи - користувачі радіочастотного ресурсу України ширина смуги радіочастот, що визначається як частина смуги радіочастот загального користування у відповідному регіоні та зазначена в ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України або в дозволі на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою для технологічних користувачів та користувачів, які користуються радіочастотним ресурсом для розповсюдження телерадіопрограм залежать від виду радіозв'язку, діапазону радіочастот та ставки збору за 1 МГц смуги радіочастот на місяць в гривнях ст. 318 -320 розділу XV
Збір за спеціальне використання води
Бюджетні установи - водокористувачі, які використовують обсяги води для господарської діяльності обсяг використаної води з урахуванням обсягу втрат води в їх системах постачання, який використовується для господарської діяльності, направленої на отримання доходу у грошовій, матеріальній чи нематеріальній формах залежать від виду води, регіону, в якому знаходяться бюджетні установи та потреб, відповідно до яких використовується вода п. п. 326.13
                       

 

3.2.2. Економічний зміст та завдання розрахунків у бюджетних установах.

Бюджетні установи в процесі виконання бюджету ведуть розрахунки з різними організаціями, від яких отримують послуги (в т.ч. комунальні), продукти харчування, медикаменти, основні засоби та інші матеріальні цінності, що необхідні для функціонування установи. Всі ці операції обліковуються як розрахунки з різними дебіторами та кредиторами.

Кредиторська заборгованість— це зобов’язання установи перед іншими юридичними та фізичними особами щодо сплати їм заборгованості за вже отримані матеріальні цінності, роботи чи послуги.

Дебіторська заборгованість— це фінансовий актив установи, що виникає унаслідок договірних відносин між двома юридичними особами, серед яких одна, що є власником активу, після настання відповідних умов угоди має право на отримання платежів, товарів, робіт чи послуг.

Попередня оплата— оплата товарів (робіт чи послуг) готових до відвантаження (надання) установі після отримання платежу відповідно до чинного законодавства.

В бюджетних установах використовується безготівкові та готівкові форми розрахунків.

Готівкові розрахункизастосовуються для розрахунків з працівниками, студентами, учнями по оплаті праці, допомоги, стипендіях, підзвітних сумах, по відшкодуванню завданих збитків та за іншими операціями з працівниками установи. Готівкові розрахунки з різними організаціями за матеріали, роботи, послуги здійснюються в межах встановлених сум, відповідно до Положення № 637.

Безготівкові розрахункиє переважним видом розрахунків і передбачають перерахування коштів з рахунку установи на рахунок одержувача.

Безготівкові розрахунки при казначейському обслуговуванні здійснюються через органи держказначейства, який і виконує функції обслуговуючого банку.

Усі господарські відносини установи з постачальниками товарів (робіт та послуг) оформляється договорами, форми і порядок укладення яких регулюється Цивільним кодексом. Договори можуть укладатися установами (крім довгострокових) виключно в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами. Витрати за договорами, укладеними без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень не вважаються бюджетними зобов’язаннями і не підлягають оплаті.

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. II. Організація і проведення спортивних походів
  3. II. Організація перевезень
  4. II. Організація перевезень
  5. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  6. Адміністративно-територіальна організація
  7. Аудит використання трудових ресурсів і розрахунків з оплати праці
  8. Аудит розрахунків з бюджетами
  9. Аудит розрахунків з оплати праці й за соціальним страхуванням.
  10. Аудит розрахунків з постачальниками і підрядниками
  11. Аудит розрахунків з постачальниками і підрядниками
  12. Аудит розрахунків за відшкодуванням завданих збитків




Переглядів: 627

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Власний капітал бюджетних установ. | Розрахунки з оплатою після отримання ТМЦ, послуг

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.