Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ХАРАКТЕРНІ РИСИ ЧОТИРЬОХ ОСНОВНИХ МОДЕЛРҐІ РИНКУ

 

Характерна риса Модель ринку
Чиста конкуренція Монополістична конкуренція Олігополія Чиста монополія
Кількість фірм Дуже багато Багато Декілька Одна
Тип продукту Стандартизований Диференційований Стандартизований або диференційований Унікальний, немає близьких замінників
Контроль над ціною Жодного контролю Деякий, проте, у вузьких межах Обмежений взаємозалежністю, значний за таємної змови Значний
Умови входження у галузь Дуже легкі, жодних перешкод Відносно легкі Існують серйозні перешкоди Входження заблоковане
Нецінова конкуренція Відсутня Значна, з акцентом на рекламу, торгові марки тощо Здебільшого значна, зокрема, за диференціації продукту Здебільшого реклама зв'язку з громадськими організаціями
Приклад Сільське господарство Роздрібна торгівля, виробництво жіночого одягу, взуття Виробництво сталі, автомобілів, сільськогосподарських знарядь, багато побутових електроприладів Місцеві підприємства комунальних послуг

 

Конкурентна боротьба зовсім зникає, коли певний товар виробляє і продає тільки одна фірма. В даному випадку має місце монополія.

Монополія – це ситуація, що склалась на ринку внаслідок захоплення його найбільшими підприємствами, які ліквідують внутрігалузеву конкуренцію, тобто це наявність на ринку лише одного продавця і багатьох покупців. Монополіст контролює ринок, встановлюючи на ньому монопольно високу ціну.

Основні форми монополій:

Картель — об'єднання декількох підприємств однієї галузі виробництва, учасники якого зберігають власність на засоби виробництва і вироблений продукт, ви­робничу та комерційну самостійність, а домовляються про частку кожного в загальному обсязі виробництва, ціну, ринки збуту. На сучасному етапі картелі існують у формі патентних пулів, ліцензійних договорів, консорціумів із проведення науково-дослідних розробок тощо.

Синдикат — об'єднання низки підприємств однієї галузі промисловості, учасники якого зберігають власність на засоби ви­робництва, але втрачають власність на вироблений продукт, а отже, зберігають виробничу, але втрачають комерційну самостійність. У синдикатах збут товарів здійснює загальна збутова контора. Сьогодні синдикати існують переважно у сфері торгівлі, деякі — у сфері виробництва. Так, алмазний синдикат контролює світовий ринок необроблених алмазів.

Трест — об'єднання низки підприємств однієї або декількох галузей промисловості, учасники якого втрачають власність на засоби виробництва і вироблений продукт, виробничу та комерційну самостійність, тобто об'єднують виробництво, збут, фінанси, управління, а на суму вкладеного капіталу власники окремих підприємств отримують акції тресту, що дають їм пра­во брати участь в управлінні та привласнювати відповідну частку прибутку.

Концерн — об'єднання десятків і сотень підприємств різних галузей промисловості, транспорту, торгівлі, учасники якого втрачають власність на засоби виробництва і вироблений про­дукт, а головна фірма здійснює фінансовий контроль за іншими учасниками об'єднання.

Конгломерат — монополістичне об'єднання, утворене внаслідок поглинання прибуткових різногалузевих підприємств, які не мали виробничої й технічної спільності. Так, найбільша американська телефонна монополія "АТТ" почала скуповувати готелі, автопрокатні станції тощо. Крім бажання привласнити прибутки рентабельних компаній, конгломеративні поглинання прагнули також уникнути різких коливань кон'юнктури ринку під час криз.


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  3. Амортизація основних засобів
  4. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  5. Амортизація основних засобів.
  6. Амортизація основних фондів
  7. Амортизація основних фондів
  8. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації
  9. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації.
  10. Амортизація основних фондів, методи її нарахування.
  11. Аналіз ефективності використання основних засобів.
  12. Аналіз основних засобів




Переглядів: 544

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рентабельність показує прибутковість, доходність підприємства. | Отдел Magnoliophyta

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.