МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Особливості реєстрації банку з іноземним капіталом в Україні. Реєстрація банківських корпорацій та банківських холдингових груп. Відкриття представництв банків-нерезидентів.
Банк з іноземним капіталом - банк, у якому частка капіталу, що належить хоча б одному іноземному інвестору, становить не менше 10 відсотків. Для створення банку з іноземним капіталом його засновники зобов'язані отримати попередній дозвіл Національного банку України. Для отримання діючим банком статусу банку з іноземним капіталом його правління (рада директорів) має отримати попередній дозвіл Національного банку України. Для отримання попереднього дозволу для створення банку з іноземним капіталом або для отримання банком статусу банку з іноземним капіталом до Національного банку України необхідно подати такі документи: 1) клопотання про надання попереднього дозволу; 2) інформацію про склад засновників, їх ділову репутацію та наявність необхідних коштів для заснування банку; 3) дозвіл іноземного контролюючого органу на участь у створенні банку в Україні або письмове запевнення іноземного засновника про відсутність у законодавстві країни його походження вимог щодо отримання такого дозволу; 4) інформацію про андеррайтер та його ділової репутації, угоду з андеррайтером, якщо банком прийнято рішення про продаж акцій банку на міжнародних ринках шляхом андеррайтингу. Клопотання розглядається Національним банком України протягом одного місяця з дня його отримання. Відмова Національного банку України у наданні дозволу має надаватися у письмовій формі із зазначенням відповідних мотивів. При будь-якому отриманні банком статусу банку з іноземним капіталом, за умови, що іноземний інвестор набуває істотну участь, для державної реєстрації банку з іноземним капіталом іноземний інвестор або за його дорученням банк - емітент акцій, андеррайтер або будь-яке інша юридична або фізична особа, яка має доручення від іноземного інвестора, додає ще такі документи: 1) нотаріально засвідчену за місцем видачі копію рішення уповноваженого органу управління іноземного інвестора про участь у банку в Україні; 2) письмову згоду на участь іноземного інвестора у банку в Україні, видану державним або іншим уповноваженим контролюючим органом країни, в якій зареєстровано головний офіс іноземного інвестора, якщо законодавством такої країни вимагається отримання зазначеного дозволу, або письмове запевнення іноземного інвестора про відсутність вимог щодо попередньої згоди на здійснення інвестиції за кордон; 3) нотаріально засвідчену за місцем видачі витяг з торгового (банківського) реєстру або інший офіційний документ, що підтверджує реєстрацію іноземного учасника в країні, в якій зареєстровано головний офіс іноземного інвестора; 4) нотаріально засвідчену за місцем видачі копію висновку іноземної аудиторської організації про фінансовий стан іноземного інвестора на кінець останнього повного календарного року. Якщо певному висновок надається іноземною аудиторською організацією, яка не входить до переліку іноземних аудиторських організацій, визнаних Національним банком України, то такий висновок має бути підтверджено українською аудиторською організацією. У випадку, якщо іноземний інвестор є фізичною особою, він представляє: 1) письмову згоду на участь іноземного інвестора у банку в Україні, видану державним або іншим уповноваженим контролюючим органом країни, якщо законодавством такої країни вимагається отримання зазначеного дозволу, або письмове запевнення іноземного інвестора про відсутність вимог законодавства країни його перебування щодо попередньої згоди на здійснення інвестиції за кордон. Письмова згода має бути легалізовано в консульській установі України, якщо інше не передбачено чинним міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України; 2) анкету, яка повинна містити, зокрема, інформацію про відсутність судимості. Банки можуть створювати такі типи банківських об'єднань: банківська корпорація, банківська холдингова група.Банківська корпорація - юридична особа (банк), засновниками та акціонерами якої можуть бути виключно банки. Особливості процесу реєстрації банківських корпорацій та банківських холдингових груп регулюються Постановою НБУ «Про затвердження Положення про порядок створення і державної реєстрації банківських об'єднань»Для державної реєстрації банківської корпорації, якщо на тимчасовому рахунку відповідно до установчого договору зібрано потрібну суму коштів, уповноважена особа після цього в двотижневий строк подає до територіального управління Національного банку за місцем створення корпорації такі документи: 1) заяву на реєстрацію корпорації за підписом уповноваженої особи та згоду Національного банку на її створення; 2) установчий договір, засвідчений підписами засновників корпорації та їх відбитками печаток. В установчому договорі визначаються: - тип банківського об'єднання та вид товариства; - мета діяльності; - склад засновників, їх найменування та місцезнаходження (телефон, платіжні реквізити, ідентифікаційний код); - особа, яка уповноважена укладати угоди (договори) і діяти від імені засновників; - розмір і порядок формування статутного капіталу корпорації; - відповідальність сторін за виконання взятих на себе зобов'язань; - порядок розподілу прибутків і покриття збитків корпорації; - порядок ліквідації та реорганізації корпорації; 3) статут корпорації, затверджений установчими зборами (зборами засновників) і засвідчений підписом голови правління корпорації, який має відповідати вимогам Законів України "Про банки і банківську діяльність", "Про господарські товариства" та інших законодавчих актів; 4) протокол установчих зборів (зборів засновників), засвідчений підписами голови та секретаря зборів, в якому зазначаються місце і дата проведення зборів, їх правочинність, порядок денний, порядок голосування; 5) бізнес-план, що визначає види діяльності, які корпорація планує здійснювати в поточному році, та стратегію діяльності на наступні три роки (на кожен рік окремо); 6) відомості про кількісний склад спостережної ради, правління (ради директорів), ревізійної комісії; 7) документи, що підтверджують бездоганну ділову репутацію голови та членів спостережної ради корпорації; 8) копію звіту про проведення приватного розміщення акцій - для корпорації, що створюється у формі публічного акціонерного товариства; 9) угоду про надання приміщення для розміщення корпорації, засвідчену підписом уповноваженої за установчим договором особи, або договір оренди приміщення на строк не менше ніж п'ять років у разі його укладення; 10) документи про професійну придатність та ділову репутацію голови та членів виконавчого органу (правління або ради директорів) і головного бухгалтера; 11) копії платіжних документів про здійснення засновниками сплати внесків до статутного капіталу; 12) копію ліцензії Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку на здійснення діяльності зберігача або торговця цінними паперами засновників корпорації 13) копію рішення Антимонопольного комітету України про надання згоди на створення корпорації з метою обмеження проявів монополізму та сприяння захисту економічної конкуренції в банківській сфері у випадках, передбачених законодавством України. Засновники зобов'язані сплатити статутний капітал до реєстрації корпорації Національним банком. Територіальне управління Національного банку за місцезнаходженням корпорації у двотижневий строк з дати отримання повного пакета документів готує висновок про: - відповідність установчих документів корпорації вимогам чинного законодавства України; - загальну оцінку фінансового стану, платоспроможність засновників корпорації, наявність у них власних коштів для внесення до статутного капіталу та підтвердження їх унесення на тимчасовий рахунок корпорації кожним з її засновників; - технічний стан приміщення, в якому має розміщуватися корпорація, та його відповідність нормативно-правовим актам Національного банку; - професійну придатність і ділову репутацію голови та членів правління (ради директорів) й головного бухгалтера корпорації. Рішення про державну реєстрацію корпорації або про відмову в її державній реєстрації приймає Правління Національного банку України не пізніше ніж за три місяці з часу подання повного пакета документів. Банківська холдингова група - банківське об'єднання, до складу якого входять виключно банки. Материнському банку банківської холдингової групи має належати не менше ніж 50 відсотків акціонерного (пайового) капіталу або голосів кожного з інших учасників групи, які є його дочірніми банками. Для реєстрації банківської холдингової групи уповноважена особа банків-учасників холдингової групи, що отримали попередню згоду Національного банку на створення холдингової групи, подає до територіального управління Національного банку за місцезнаходженням материнського банку холдингової групи такі документи: 1) заяву про реєстрацію холдингової групи; 2) згода на створення холдингової групи; 3) договір про заснування та діяльність холдингової групи, який має визначати: - найменування та торгові марки; - строк дії договору; - статус холдингової групи; - принципи узгодження фінансової політики та політики функціонування банків-учасників; - принципи та процедуру виконання зобов'язань щодо гарантування ліквідності кожного банку-учасника; - порядок припинення діяльності холдингової групи (із закінченням строку її діяльності відповідно до договору про заснування та діяльність, за ініціативою учасників, при виході передостаннього учасника або материнського банку з холдингової групи, за рішенням відповідних органів). 4) бізнес-план, що визначає види діяльності, які холдингова група планує здійснювати на поточний рік, та стратегію діяльності на наступні три роки; 5) фінансову звітність банків-учасників за останні чотири звітних періоди (квартали); 6) позитивні аудиторські звіти аудиторських фірм (аудиторів) щодо перевірки фінансової звітності банків-учасників за останній звітний період (рік); 7) нотаріально засвідчену копію установчих документів материнського банку та його дочірніх банків. Територіальне управління Національного банку за місцезнаходженням материнського банку холдингової групи у двотижневий строк з дати отримання повного пакета документів готує висновок про загальну оцінку фінансового стану банків-учасників та відсутність (наявність) зауважень і фактів порушень вимог чинного законодавства України. Правління Національного банку України приймає рішення про реєстрацію холдингової групи не пізніше ніж за три місяці з часу подання повного пакета документів та набуття банками-учасниками відповідного статусу (материнський банк, дочірні банки). Реєстрація холдингової групи здійснюється шляхом унесення відповідного запису до Державного реєстру банків. Іноземні банки мають право відкривати філії та представництва на території України. Іноземний банк має право на відкриття філії в Україні за таких умов: 1) до держави, в якій зареєстровано іноземний банк, відсутні суттєві застереження з боку відповідних міжнародних органів щодо виконання нею міжнародних стандартів у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму; 2) банківський нагляд у державі, в якій зареєстровано іноземний банк, відповідає Основним принципам ефективного банківського нагляду Базельського комітету з питань банківського нагляду; 3) між Національним банком України та органом банківського нагляду держави, в якій зареєстровано іноземний банк, укладено угоду про взаємодію у сфері банківського нагляду, гармонізації їх принципів та умов; 4) мінімальний розмір приписного капіталу філії на момент її акредитації є не меншим 120 мільйонів гривень; 5) наявність письмового зобов'язання іноземного банку про безумовне виконання ним зобов'язань, які виникли у зв'язку з діяльністю його філії на території України. Акредитація філії іноземного банку здійснюється шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру банків та видачі банківської ліцензії. Акредитація філії іноземного банку є підставою для здійснення нею банківської діяльності. Для акредитації філії іноземного банку подаються: 1) клопотання іноземного банку про відкриття філії із зазначенням її місцезнаходження на території України; 2) документ, що підтверджує державну реєстрацію іноземного банку в державі його походження; 3) рішення уповноваженого органу іноземного банку про відкриття філії; 4) положення про філію, затверджене уповноваженим органом іноземного банку; 5) відомості щодо професійної придатності та ділової репутації керівника і головного бухгалтера філії іноземного банку; 6) копія статуту іноземного банку; 7) підтверджена незалежним аудитором фінансова звітність іноземного банку за три останніх роки; 8) письмовий дозвіл на відкриття філії іноземного банку в Україні, виданий державним або іншим уповноваженим контролюючим органом держави, в якій зареєстровано іноземний банк, або письмове запевнення іноземного банку про відсутність у законодавстві відповідної держави вимог щодо отримання такого дозволу; 9) повідомлення уповноваженого наглядового органу іноземної держави про здійснення нагляду за діяльністю іноземного банку; 10) письмове зобов'язання іноземного банку про безумовне виконання ним зобов'язань, які виникають у зв'язку з діяльністю його філії на території України; 11) документи, що підтверджують внесення коштів у розмірі приписного капіталу філії; 12) копія платіжного документа про внесення плати за акредитацію філії іноземного банку, що встановлюється Національним банком України; 13) копії внутрішніх положень (їх перелік), що регламентують надання банківських та інших фінансових послуг, визначають порядок здійснення внутрішнього контролю та процедуру управління ризиками; 14) відомості за формою, визначеною Національним банком України, що дають змогу зробити висновок про наявність організаційної структури та відповідних спеціалістів, необхідних для забезпечення надання банківських та інших фінансових послуг, банківського обладнання, комп'ютерної техніки, програмного забезпечення, приміщень відповідно до вимог, встановлених Національним банком України; 15) бізнес-план на три роки, складений згідно з вимогами, установленими Національним банком України; 16) документи, визначені Національним банком України, що дають змогу зробити висновок про ділову репутацію іноземного банку; 17) відомості, визначені Національним банком України, щодо власників істотної участі в іноземному банку. Діяльність філії іноземного банку повинна відповідати вимогам, встановленим нормативно-правовими актами Національного банку України. Національний банк України здійснює регулювання діяльності та встановлює економічні нормативи для філій іноземних банків відповідно до вимог законодавства України. Національний банк України приймає рішення про акредитацію або відмову в акредитації філії іноземного банку протягом трьох місяців з моменту подання всіх необхідних документів. Відмова надається в письмовій формі із зазначенням відповідних підстав. Читайте також:
|
||||||||
|