Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Особливості структурно-функціонального методу

Структурно-функціональна модель політичної системи Г.Алмонда

Особливості структурно-функціонального методу

ОСНОВНІ ТЕОРЕТИЧНІ МОДЕЛІ ПОЛІТИЧНИХ СИСТЕМ

СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ПОЛІТИЧНОЇ СИСТЕМИ Г.АЛМОНДА

Розвитку теорії політичної системи сприяв структурно-функціональний метод, який багато в чому доповнював системний аналіз.

Методологія структурно-функціонального аналізу створювалася в 1930-1950 рр.зусиллями, в першу чергу: - антропологів;

- лінгвістів;

- соціологів.

Французький антрополог Клод Леві-Стросс (1908-2009), вивчаючи первісні племена в басейні Амазонки, сформулював структурний метод, що полягав в аналізі структур мислення та соціальних відносин, у тому числі відносин з приводу влади.

Метод структуралізму набув універсального характеру і використовується для вивчення як примітивних, так і цивілізованих суспільств. Він знайшов застосування не тільки в антропології, але і в інших науках, у тому числі в політології.

Американський соціолог Роберт Мертон (1910-2003) в 1949 р. опублікував книгу «Парадигми для функціонального аналізу», висновками з якої скористалися представники різних наук, в тому числі і політичних. Мертон сформулював три постулати функціоналізму:

1.постулат функціональної єдності суспільства, що означає узгодженість функціонування всіх його частин;

2.постулат універсального функціоналізму, що означає корисність соціальних явищ і процесів для суспільства;

3.постулат функціональної необхідності, що означає, що у суспільстві мають місце тільки необхідні йому соціальні факти.

З цих постулатів випливає, що всі соціальні явища і процеси, що мають місце в суспільстві, мають бути функціональними, тобто повинні сприяти:

Þ виживанню,

Þ адаптації до навколишнього середовища

Þ розвитку суспільства.

Те, що не є функціональним або є дисфункціональним, поступово відмирає. Звідси головним завданням функціонального аналізустає визначення і опис функцій досліджуваного феномена.

Суть структурно-функціонального підходу полягає у:

1.виділенні елементів соціальної взаємодії, що належить досліджувати;

2.визначенні їх місця і значення;

3.визначення їх функцій.

В усіх соціальних концепціях, де суспільство розглядається системно, в тому чи іншому вигляді присутній і структурно-функціональний підхід. Елементи структурно-функціонального підходу до явищ, подій політичного життя суспільства є в працях Платона, Аристотеля, Гоббса, Спінози, Руссо.

Отже, структурно-функціональний метод проник в політичну науку з робіт представників:

§ антропологічної школи (фр. Клод Леві-Стросс,брит. Броніслав Малиновський (1884-1942),брит. Альфред Радкліфф-Браунта ін.);

§ соціологічної школи (Толкотт Парсонс, Роберт Мертон та ін.): незважаючи на відмінності їх теорій, вони стверджували: пояснювати і передбачати в соціальних науках можливо тільки тоді, коли ми розмірковуємо про соціальні структури та інституції, як виконуючі функції в системах.

Для структурно-функціонального підходу до визначення політичної системи суспільства найважливішим, фундаментальним є встановлення функціональних вимог до політичної системи. Існує певна кількість цілей, які вибрані з обмеженої кількості альтернатив і необхідні для життя суспільства. Перевести ці цілі в конкретні дії, реалізувати їх можливо тільки за умови здійснення політичною системою певних функцій.

У суспільних науках функції - доцільна діяльність. Доцільність визначається рамками системи. Доцільність політичної діяльності визначається межами політичної системи. Спрямовані, або цільові, функції називаються явними. Інші функції не є явними, а називаються прихованими, і також повинні враховуватись для більш глибокого розуміння всіх похідних дій та структур. Перевагою структурно-функціонального методу є те, що він сприяв усвідомленню важливості функцій, особливо прихованих, що виконуються політичними лідерами і групами.


Читайте також:

  1. D) методу мозкового штурму.
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  4. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  5. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  6. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  7. Аграрне виробництво і його особливості
  8. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  9. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  10. Анатомо-фізіолгічні особливості
  11. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  12. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів




Переглядів: 1915

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Обрядовий пратеатр. | Структурно-функціональна модель політичної системи Г.Алмонда

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.