МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ІІ. Контрольні запитанняІснують деякі технічні правила позначення числівників у текстах ділового мовлення. При оформленні ділової документації слід керуватися такими правилами щодо запису числівників 1. Словом відтворюють прості кількісні числівники,що позначають число без вказівки на одиницю виміру або окреслюють часові межі, напр.: таких клієнтів є більше, ніж два; реконструкція триватиме три-чотири місяці. Цифрою відповідно пишемо складні та складені числівники у поєднанні з одиницею виміру кількості, напр.: 15 гривень, 135 тонн. їх дублюють словами і подають у дужках відразу після цифрового позначення у різних документах (розписка, доручення, довідка тощо). Складні слова із цифровим позначенням можна писати комбіновано, напр.: 20-процентний, 3-поверховий. Неприпустимим є цифрово-знаково-літерний варіант комбінації, напр.: 5%-ний. У цифровому позначенні перевага надається арабським цифрам, напр.: 20.04.05 (у даті), 4-го, 10-му, 2-й, '7-і'(у тексті з літерами відмінкових закінчень. До речі, при перерахуванні кількох числівників літери відмінкових закінчень пишуть один раз, напр.: 1, 2, 3-му поверхах). Деякі порядкові числівники без відмінкових закінчень для розрізнення позначають римськими цифрами, напр.: III квартал, II півріччя. 2. Багатозначні цифрові числа розбивають на класи за допомогою Окремі види інформації передають у вигляді змішаного запису, який складається з цифр і слів, напр.: 754 тис. грн., що значно полегшує сприйняття великих цифр. 3. У низці однотипної інформації ступінь точності (кількість цифр
1. Чому тексти ОДС творяться переважно на іменниковій основі? 2. Який рід мають іменники – офіційні назви посад, професій, звань, статусів. 3. Іменники якого лексичного розряду найбільш поширені в текстах документів. 4. У чому полягає стилістична функція прикметників в ОДС? 5. Прикметники якого розряду є найчастіше вживаними в ОДС? 6. З якими суфіксами та префіксами не вживаються прикметники в діловому мовленні? 7. Які є розряди займенників? 8. Які стилістичні функції займенників в ОДС? 9. Чому слід уникати нагромадження займенників у ділових паперах? 10. У чому полягають стилістичні функції дієслів в ОДС? 11. Яка дієслівна форма найбільш поширена в текстах документів? 12. Чому для ділових паперів нехарактерна вживання форми одного часу замість іншого? 13. Чому в текстах документів не вживаються дієслівні форми умовного способу? 14. Яка стилістична функція дієприслівників та дієприслівникових зворотів? 15. Якій формі дієприкметників надається перевага в ОДС? 16. Які розряди числівників уживаються в ОДС, а які – ні? 17. Чому в ОДС вживаються тільки книжні числівники? ІІІ. Основні поняття і терміни: лексичні розряди іменників, абстрактні іменники, конкретні іменники, збірні іменники, віддієслівні іменники, іменники книжного походження; категорії роду, числа, відмінка іменників; книжні прикметники, розряди прикметників (якісні, відносні, присвійні прикметники); розряди займенників (особові, особово-вказівні, зворотний, присвійні, вказівні, означальні, питальні, відносні, заперечні, неозначені); дієслівні категорії часу (дієслова минулого, теперішнього, майбутнього часу) і способу (дієслова дійсного, наказового, умовного способу), предикативність інфінітив, особливі форми дієслова (дієприкметник, дієприслівник); розряди числівників: кількісні (власне кількісні, дробові, збірні) і порядкові. ІY. Самостійна робота (завдання: опрацювати матеріал, стисло законспектувати, поглиблено відповісти на запитання №2) 1. Категорія відмінка іменників. 2. Розряди прикметників. Синтетична й аналітична форми ступенів порівняння якісних прикметників. 3. Розряди займенників. 4. Категорія способу дієслів. 5. Сполучення числівників з іменниками. Читайте також:
|
||||||||
|