Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Д. Використання інформації для прийняття рішень

Г. Формалізоване моделювання

В. Вивчення інформації як об’єкта

Вивчення інформації як такої (тобто у виді абстрактного об'єкта, позбавленого конкретного змісту), виявлення загальних властивостей інформації, законів, які керують її народженням, розвитком і знищенням, — предмет теорії інформації. З цією наукою близько межує теорія кодування, у завдання якої входить вивчення тих форм, у які може бути відображений зміст будь-якої конкретної інформаційної одиниці (переданого повідомлення, частинки знань тощо). У теорії інформації існує розділ, що спеціально вивчає теорію передавання інформації різними каналами зв'язку.

Інформатика має справу з реальними й абстрактними об'єктами. Інформація, циркулюючи в реальному виді, стає предметною у різних фізичних процесах, але в інформатиці вона виступає як деяка абстракція. Такий перехід викликає необхідність використання у комп'ютерах спеціальних абстрактних (формалізованих) моделей того фізичного середовища, де інформація існує у реальному світі. Іншими словами, замість реальних об'єктів у комп'ютерах слід використовувати їхні моделі.

Перехід від реальних об'єктів до моделей, які можна використовувати для вивчення і реалізації у комп'ютерах, вимагає розвитку особливих прийомів. Їхнє вивчення — предмет системного аналізу — науки, що виникла не більше трьох десятиліть назад. Системний аналіз вивчає структуру реальних об'єктів і дає способи їхнього формалізованого опису. Частиною системного аналізу є загальна теорія систем, що вивчає найрізноманітніші за характером системи з єдиних позицій. Системний аналіз займає граничне положення між теоретичною інформатикою і кібернетикою. Таке ж положення займають ще дві дисципліни: імітаційне моделювання, де за допомогою спеціальних прийомів відтворюють процеси, що проходять у реальних об’єктах і їхніх моделях, що реалізовані у комп’ютерах, та теорія масового обслуговування, де вивчають спеціальний, але досить широкий клас моделей передачі і переробки інформації.

Останній клас дисциплін, що входять у теоретичну інформатику, орієнтований на використання інформації для прийняття рішень у всіляких ситуаціях, що виникають у навколишньому світі. Сюди, насамперед, входить теорія прийняття рішень, що вивчає загальні схеми, які використовують люди при виборі потрібного їм рішення із множини альтернативних можливостей. Такий вибір часто здійснюють в умовах конфлікту або протиборства. Моделі такого типу вивчає теорія ігор.

Серед усіх можливих рішень завжди бажано вибрати найкраще або близьке до нього. Проблеми, що виникають при вирішенні цього завдання, вивчає математичне програмування (не плутати з програмуванням для комп'ютерів, слово "програмування" тут вжито в іншому змісті). При організації поводження, що веде до потрібної мети, приймати рішення необхідно багаторазово. Тому вибір окремих рішень має бути підпорядкований єдиному планові. Способи побудови таких планів і їхнє використання для досягнення поставлених цілей вивчає ще одна наукова дисципліна — дослідження операцій. У цій же науці вивчають і способи організації різного роду процесів, що ведуть до одержання потрібних результатів.

Якщо рішення приймають не одноосібно, а в колективі, то виникає чимало специфічних ситуацій: утворення партій, коаліцій, поява угод і компромісів. Ці проблеми частково вивчає вже згадана теорія ігор, але останнім часом науковці активно розвивають нову дисципліну — теорію колективного поводження, для якої задачі колективного прийняття рішень — предмет спеціального вивчення.


Читайте також:

  1. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  2. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  3. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  4. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  5. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  6. А. Розрахунки з використанням дистанційного банкінгу.
  7. Алгоритм прийняття рішення при прийманні сигналів з випадковою початковою фазою
  8. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.
  9. Альтернативна вартість та її використання у проектному аналізі
  10. Аналіз альтернативних рішень
  11. Аналіз використання капіталу.
  12. Аналіз використання матеріальних ресурсів




Переглядів: 713

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Б. Обчислювальні науки | Кібернетика

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.