МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лекція 1. Причини виникнення релігії, її корені. Класифікація релігійПлан: 1. Релігієзнавство як навчальна дисципліна 2. Сутність релігії. Класифікація релігій 3. Поняття національних релігій 4. Нетрадиційні релігії 5. Поняття "свободи совісті". Законодавство України про свободу совісті 1. Релігієзнавство як навчальна дисципліна Релігієзнавство - галузь гуманітарних знань, спрямована на осягнення сутності, закономірностей походження й функціонування релігії на різних етапах розвитку культури (суспільства, соціальної групи, особи) Предмет–релігія як особливий феномен життя людинив усіх його різноманітних проявах. Вивчення релігієзнавства в наш час є досить важливим, оскільки питання міжкультурної (а досить часто це означає – міжрелігійної або міжконфесійної) взаємодії стає все більш нагальним. Жити ізольовано від представників інших релігій стало неможливим. А для досягнення компромісу, толерантного ставлення необхідне взаєморозуміння, повага до переконань інших людей, уникнення стереотипних суджень. В цьому контексті слід звернути увагу на теорію «зіткнення цивілізацій», де релігія є одним з основних критеріїв поділу на цивілізації. Теорія зіткнення цивілізацій § Цивілізації — це великі конгломерат держав, що мають певні спільні ознаки (культура, мова, релігія і т. д.) Як правило, основною визначальною ознакою є спільність релігії. Наприклад, Західний світ, арабський регіон та Китай не являються частинами больш широкої культурної спільноти. Вони являють собою цивілізації. Культурна спільність найвищого рангу, найширший рівень культурної ідентичності людей. (Цивілізації визначаються наявністю спільних рис (мова, історія, релігія, звичаї, інститути), а також самоідентифікацією людей. § За теорією С. Хантінгтона є 9 світових цивілізацій: європейська, ісламська; конфуціанська; японська; буддистська; індуїстська; латиноамериканська; африканська. § Цивілізації існують довгий період (тисячоліття) § Кожна цивілізація бачить себе центром всесвіту § Західна цивілізація виникла у VIII – IX ст., здійснила вплив на всі інші § Сусідство цивілізацій приводить до їх конфліктів § Зіткнення цивілізацій стане домінуючим фактором світової політики. Лінії разлому між цивілізаціями — це і є лінії майбутніх фронтів !Тому актуальним є пощук діалогу, подолання «мовного бар’єру» між цивілізаціями та їх окремими представниками Напрями у релігієзнавстві · Теоретичне релігієзнавство (соціальні, психологічні, філософські аспекти) · Історичне релігієзнавство (історія виникнення і еволюції окремих релігій і релігійних вірувань)
Типи релігієзнавства · Богослів’я (теологія) · Світське релігієзнавство (об’єктивний порівняльний аналіз релігій) Мета: привернути увагу до проблеми різноманітності релігій та порівняльного аналізу їх цінностей
Читайте також:
|
||||||||
|