МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні моделі функціонування державного сектора.1. Підтримуюча (обмежувальна) модель – властива країнам з високоорганізованою ринковою економікою. 2. Стимулююча (проринкова, розширювальна) модель – властива країнам, що розвиваються, зі слабко організованими економічними і ринковими структурами. 3. Стимулююча антиринкова модель – властива колишнім соціалістичним країнам, орієнтованим на абсолютне використання державної власності.
У рамках першої моделі виділено три підмоделі: 1. Для європейської моделі притаманний досить великий за обсягом, високоефективний і щедро фінансований державний сектор, що має дуже різноманітну галузеву структуру. 2. Для північноамериканської моделі, навпаки, типовим є недорозвинений державний сектор, що спеціалізується головним чином на суто державних функціях, обороні й соціальній інфраструктурі, виходячи із системи обмеженого фінансування. Обом моделям властива чітка межа між приватним бізнесом і державою. 3. Для японської моделі ця межа розмита, переплетення інтересів держави і бізнесу йде через своїх представників у владних і корпоративних структурах. Результатом такої моделі є формально невеликий державний сектор, якому держава надає досить відчутну фінансову підтримку, і широкі можливості уряду в регулюванні економіки в цілому. Процеси зростання державного регулювання економіки і державного сектора тісно пов'язані через такий бюджетний параметр, як частка державних витрат у ВВП. Мінімально необхідний рівень частки державних витрат у ВВП, який необхідно забезпечувати промислово розвиненим країнам для побудови нестагнаційного державного сектора, у цей час становить 34,21%. Проблема вибору між державним сектором і іншими важелями державного регулювання значною мірою вирішується через визначення порівняльної ефективності приватного і державного секторів. Існує думка, відповідно до якої державні підприємства апріорно неефективні через відсутність у них "почуття хазяїна", однак більш докладний розгляд даної проблеми показав, що висновок про принципову неефективність державного сектора економіки сумнівний. Його може бути заперечено на тій підставі, що в рамках державного сектора можлива більш успішна, ніж у приватному секторі, реалізація переваг, заснованих на ефекті масштабу виробництва. Крім того, конкуренція діалектична за своїм внутрішнім змістом – крім стимулювання зростання ефективності виробництва, конкурентна боротьба часто вимагає не завжди продуктивних витрат ресурсів. Державні підприємства, як правило, не мають потреби в масштабних рекламних компаніях, не здійснюють витрати на такі заходи, як промислове шпигунство, демпінг. Дослідження емпіричних даних по ряду розвинених країн також не завжди підтверджували порівняно більш низьку ефективність підприємств державного сектора.
Читайте також:
|
||||||||
|