Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вади розвитку – це порушення внутрішньоутробного розвитку, відхилення від нормальної будови організму. Найлегші ступені вад розвитку називають аномаліями, найважчі – потворністю.

Вплив негативних чинників на формування плода.

Існує багато несприятливих чинників, які впливають на організм матері як до того, так і під час вагітності та відповідно на зародок і плід.

Чинники середовища, які здатні викликати порушення розвитку, каліцтво, називають тератогенами. До тератогенів належать фізичні, хімічні, біологічні чинники:

· інфекції та найпростіші: вірус краснухи, цитомегаловірус, токсоплазмоз, сифіліс та ін.;

· метаболічні розлади у матері: алкоголізм, цукровий діабет, фенілкетонурія, гіпертермія, мікседема, системні захворювання сполучної тканини;

· радіація: діагностична, терапевтична, ядерні випробування та аварії на ядерних реакторах;

· медичні препарати: андрогенні гормони, циклофосфаміт, мієлосан, лідомід, препарати ртуті, пеніциламін, гормони щитовидної залози, антитіроїдні препарати, тетрациклін та ін..

Вроджені вади розвитку (ВВР) у 20% випадків зумовлені порушенням генетичного апарату клітини; у 20% - порушенням реалізації генетичної інформації під час ембріонального розвитку під впливом шкідливих чинників довкілля, у 60% - поєднання генетичних і негативних впливів середовища існування. Найуразливішим періодом щодо формування ВВР є період від 15-го до 60-го дня після зачаття. За статистикою, на 1000 дітей народжується 10 з вадами розвитку.

Серед фізичних чинників найбільше спричиняють вроджені аномалії рентгенівські промені, гамма-, альфа-, бета- випромінювання. Опромінювання вагітних може викликати мікроцефалію, затримку росту і розвитку зародка.

Перелік хімічних тератогенів включає до 800 різноманітних речовин. До сильнодіючих відносять наркотики, нікотин, алкоголь, лікарські препарати, отрутохімікати, а також хімічно забруднене довкілля.

До біологічних тератогенів належать збудники інфекційних хвороб. Вражаючі тератогенні властивості мають віруси грипу, хвороби Боткіна, малярії, краснухи.

Аномалії найчастіше проявляються в критичні періоди онтогенезу, коли організм найбільш вразливий до впливу чинників довкілля. В ембріогенезі людини виділяють три китичні періоди:

· період імплантації (6-7 доби після запліднення);

· період плацентації (кінець другого тижня вагітності);

· перінатальний період (пологі);

Визначено критичні періоди розвитку окремих органів у пізніші терміни вагітності:

· бластопатія – порушення розвитку зиготи з моменту запліднення до 15-го дня його розвитку;

· ембріопатія – порушення розвитку ембріона з 15 дня до 3- місяця внутрішньоутробного розвитку;

· фетопатія – порушення розвитку плода з 3-го місяця онтогенезу до кінця вагітності.

 


Читайте також:

  1. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  8. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  9. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  10. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  11. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  12. Адміністративна відповідальність за порушення митних правил




Переглядів: 1991

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Гуморальна регуляція росту людини.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.