Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Класифікація транспортних засобів

Загальні відомості про транспортні засоби

План лекції

Лекція 25. Транспортні засоби

ІV. Підсумок уроку.

ІІ варіант.

І варіант.

Друга частина. Розв’язування задач.

Перша частина. Перевірка теоретичного матеріалу.

ІІІ. Самостійна робота.

1. Сформулюйте постулати СТВ та поясніть їхній зміст.

2. У чому полягає відмінність першого постулату СТВ від принципу відносності в механіці І. Ньютона.

3. Чому дорівнює швидкість поширення світла у вакуумі? Яким символом її позначають?

4. Що таке подія? Коли вважають, що подія визначена7

5. Наведіть формулу, яка виражає релятивістський закон додавання швидкостей.

6. За якою формулою змінюються лінійні розміри предметів під час їхнього руху?

7. У чому полягає ефект уповільнення часу? Формула.

8. Наведіть формулу залежності кінетичної енергії тіла від швидкості його руху.

1. Знайдіть масу протона в системі відліку відносно якої він рухається із швидкістю 0,7 швидкості світла.

2. При якій швидкості маса електрона, який рухається, у 3 рази більше маси цього електрона у стані спокою?

3. При якій швидкості релятивістська маса тіла збільшується у 5 разів?

4. Довжина лінійки, яка нерухома відносно земного спостерігача, 4 м. Яка довжина цієї лінійки, відносно цього спостерігача, якщо вона рухається із швидкістю 0,6 швидкості світла?

5. У скільки разів уповільнюється час при швидкості руху 29000 км/с?

1. З якою швидкістю повинен рухатися космічний корабель відносно Землі, для того, щоб годинник йшов у 3 рази повільніше, ніж на Землі?

2. Знайдіть швидкість руху протона у прискорювачі, якщо його маса збільшилась у 8 разів?

3. Довжина тіла, яке знаходиться у стані спокою, 50 м. Знайдіть його довжину, якщо тіло рухається із швидкістю 0,7 швидкості світла.

4. При якій швидкості маса електрона, який рухається, у 6 разів більше маси нерухомого?

5. З якою швидкістю повинен рухатися космічний корабель відносно Землі, щоб його розміри для земного спостерігача були у 1,5 разів менше, ніж дійсні?

Домашнє завдання: повт. §46, 47, 48.

 

1. Загальні відомості про транспортні засоби.

2. Класифікація транспортних засобів.

3. Вимоги до якості.

Література:

 

1.Л.Г.Войнаш, Л.І.Байдакова і ін. Товарознавство непродовольчих товарів.ч.1./Підручник.-К.:НМЦ «Укоопосвіта»,2004.-с.404-405

2. ДСТУ 2239-93 "Велосипе­ди. Терміни та визначення"

3. ДСТУ 2984-95 "Засоби транспортні дорожні. Типи. Терміни та визначення".

 

Асортимент транспортних засобів включає наземні (гужові, ве­лосипедно-мотоциклетні, автомобільні, залізничні), водні, повітряні і комбіновані вироби. Найпоширенішими наземними транспортами є велосипедно-мотоциклетні та автомобільні вироби.

 

До вело-, мототоварів відносять велосипеди та мототранспортні засоби.

Велосипед - це дво- або триколісний засіб, який приводиться в рух силою м'язів людини, що сидить, за допомогою педалей (ДСТУ 2239-93). Велосипед є найдоступнішим і найнадійнішим транспор­тним засобом для широких верств населення. Він складається із рами, передньої вилки, руля, коліс, сідла, силової передачі (каре-точного механізму), гальма.

Класифікують велосипеди за віковою ознакою та призначен­ням. Велосипеди за віковою ознакою поділяють на дві групи: для дітей та дорослих.

Велосипеди для дітей. Відповідно до ДСТУ 2239-93 "Велосипе­ди. Терміни та визначення" поділяють на двоколісні, триколісні з приводом на переднє колесо, триколісні з приводом на заднє колесо та комбіновані. Ці велосипеди призначені для дітей дошкільного віку.

Велосипеди для дорослих за призначенням поділяються на до­рожні (для дорослих, підлітків, молодших школярів) та спортивні. Дорожні, в свою чергу, поділяються на велосипеди із закритою, відкритою, з напіввідкритою, складною рамою. Спортивні велоси­педи призначені для тренувань, змагань, туризму і поділяються на спортивно-туристські, спортивно-шосейні, спортивно-кросові, спортивно-трекові, спортивно-ігрові.

Дорожні велосипеди (City bikes) призначені для експлуатації всіма групами споживачів для щоденних повільних поїздок будь-якими дорогами. Ці велосипеди спроектовано так, щоб можна було їх експлуатувати багато років з мінімальним обслуговуванням. Ос­новними вимогами до цих велосипедів є зручність, комфортність переміщення, простота обслуговування, довговічність.

Дорожні велосипеди: із закритою рамою (чоловічі) - моделі 111-421 "Україна"; із закритою рамою (жіночі) 112-522 "Прима-2"; із складною рамою 113-221 "Десна-2"; з універсальною рамою - 114-912 "Салют". Дорожні підліткові велосипеди: із закритою рамою (для хлопчиків) - моделі 171-831 "Ерелюкас", з відкритою рамою (для дів­чат) - 172-821 "Крегжгуте", із складною рамою - 172-121.

Спортивно-шосейні велосипеди призначені для швидкісного переміщення по якісному шосе. Мають легку, з невеликою базою раму, щільно накачані колеса, кермо з перепадами, багатоступінча­сту передачу. Вага такого велосипеда становить 9-10 кг.

Спортивно-туристські велосипеди призначені для тренувань, туризму будь-якими дорогами. Це шосейний велосипед з більшою базою, що робить такі велосипеди стійкішими та комфортнішими у пересуванні на них з багажем. Рами мають більшу міцність і жорсткість, за рахунок ширших труб. Класичне кермо "роги" у по­єднанні з більш високим виносом забезпечує вищу і спокійнішу посадку, ніж у класичного шосейного велосипеда. Спортивно-туристські - 153-421 "Турист", 153-424 "Супут­ник". Спортивно-шосейні - 155-4; 11 "Старт" (має 10 передач).

Спортивно-трекові призначені для тренування та змагань на велодромах (треках).

Спортивно-кросовий - це спортивний велосипед для трену­вань і змагань на пересічній місцевості.

Спортивно-ігровий - це спортивний велосипед для їзди і спортивних змагань підлітків будь-якими дорогами.

У сучасному асортименті велосипедів закордонного виробниц­тва виділені велосипеди гірські (Mountain bikes МТВ), гібридні (Нubrid), тандеми (Таndem), спеціальні (циркові, пляжні, поштові, багажні) тощо.

До мототранспортних засобів особистого користуваннявідносять мотоцикли, моторолери і мопеди. їх особливостями є простота влаштування і керування, висока маневреність, легкість та невисока ціна.

Основними конструктивними вузлами мототранспортних за­собів є двигун, силова передача, ходова частина, електроустатку­вання та органи керування.

Мотоцикл - двоколісний дорожній транспортний засіб з бо­ковим причепом чи без нього, з робочим об'ємом 50 см3 більше та спорядженого масою не вищою 400 кг (ДСТУ 2984-95) "Засоби транспортні дорожні. Типи. Терміни та визначення". Мотоцикли відрізняються від інших мототранспортних засобів високою про­хідністю, простотою в управлінні, екологічністю у витраті пального, достатньо високою вантажопідйомністю і надійністю. Завдяки цим властивостям вони є основними мототранспортними засоба­ми на селі.

За призначенням мотоцикли поділяються на дорожні, спортивні та спеціальні. Залежно від робочого об'єму циліндрів двигуна і від його потужності мотоцикли групують на три класи:

- легкого типу (50-175 см3) з потужністю 9-10 кВт (12-14 к.с);

- середнього типу (250-350 см3) з потужністю 16-18 кВт (23-25 к.с);

-важкого типу (500-750 см3) з потужністю 26 кВт (36 к.с).
Мотоцикли можуть бути одно- і двохциліндрові з двотактним (легкі і середні) або з чотирьох-тактним двигуном (важкі).

За типом передач - ланцюгові або карданні. В Україні найпоширенішими є мотоцикли "Дніпро МТ", які виготовляють на Київському мотоциклетному заводі: МТ 10-36; МТ 12-36; МТ 14-36; МТ 16-36. Вони користуються великим попитом, особливо серед сіль­ського населення, завдяки великій прохідності, навіть на бездоріжжі, та вантажопідйомності (250-500 кг або, крім водія, ще й два пасажи­ри).

Моторолери — різновид мотоцикла, але відрізняється від ньо­го більш комфортними умовами для водія. Двигун, силова переда­ча і бензобак у нього розташовані в задній частині під сидінням і закриті стальним кожухом. Передній щит, який переходить внизу у широкі підніжки, добре захищає водія і пасажира від пилу, бруду і забезпечує посадку. Моторолер має високу маневреність, порівня­но невеликі розміри, низький рівень шуму. Він економічний і ком­фортний. Основними недоліками моторолера є обмежена прохідність по сільським дорогам (малий діаметр коліс). Його ціле­спрямовано використовують у міських умовах. В західних країнах, особливо Італії, Іспанії, Франції, моторолери є одними з найпопулярніших транспортних засобів, до того ж не тільки серед молоді .

Мопеди - це надлегкі мотоцикли, які мають педальний привід як у велосипеда. У них наявна рама велосипедного типу з посиле­ними вузлами, з амортизатором на передньому колесі. У мопедах використовуються двигуни з робочим об'ємом не більше 50 см" Двигун має двох- або трьохступінчату коробку передач, а також педальний привід для запуску двигуна і для допомоги двигуну при підйомі вгору. Мопеди мають достатньо високу швидкість, неве­ликі розміри і масу, економічні і зручні в експлуатації і зберіганні. Різновидом мопедів є мопеди без педалей з кікстартером (нож­ний важіль) - скорочено "мокікі". По суті, мокікі - це мікромотоцикл, оскільки відрізняється від нього лише малою потужністю дви­гуна (2 к.с).

У сучасному асортименті мототранспортних засобів закордон­ного виробництва виділені міні-байки (легкі мотоцикли), «класики» (середні мотоцикли), спортбайки, скутери (моторолери) та чопери.

 


Читайте також:

  1. Cтруктура апаратних засобів ІВС
  2. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  3. V. Класифікація і внесення поправок
  4. V. Класифікація рахунків
  5. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  6. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  7. Амортизація основних засобів
  8. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  9. Амортизація основних засобів.
  10. Аналіз ефективності використання основних засобів.
  11. Аналіз зображувальних засобів. Застосування цілісного аналізу
  12. Аналіз оборотності засобів




Переглядів: 2492

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зазнали зміни і закони додавання швидкостей. | Призначення і мета створення системи.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.