МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Французький героїчний епос «Пісня про Роланда».За змістом французькі поеми поділяються на 3 цикли: · королівський цикл. Центральна фігура - король Франції, збірний образ ідеального короля, звичайно зображувався Карл Великий. · цикл Гарена де Монглана. В ньому прославляється ідеальний васал; · цикл Доона де Майанса (або феодальний цикл), опис феодальних чвар, які не завжди засуджуються.
У написаному Ейнхардом «Життєписі Карла Великого» згадується похід, оспіваний у «Пісні про Роланда». Арабські і французькі хроніки свідчать про те, що згадана в «Пісні» битва справді відбулася. Але в художньому творі розповідь про неї за традицією героїчного епосу міфологізована відповідно до світосприйняття й позиції творця. З хронік відомо, що 778 року один із мусульманських правителів звернувся до Карла Великого за допомогою у боротьбі з халіфом. Похід Карла виявився невдалим. Повертаючись до Франції, при переході перевалів у Піренейських горах франки зазнали великих втрат від нападу басків. За переказами відомо, що у цій битві загинув і улюблений небіж Карла. У різних джерелах згадуються імена історичних осіб, які стали персонажами «Пісні про Роланда», зокрема, ім'я Хроутланда, якого виведено у «Пісні» в образі Роланда. У «Пісні» розгортається картина протистояння двох ворожих таборів: один очолюваний мавром Марсілієм, а інший — королем франків Карлом Великим. Особливості конфлікту визначили побудову системи образів. Персонажі поеми поділяються на захисників інтересів Франції — християн — та її ворогів — маврів, — що сповідують іслам. В основі системи образів лежить принципконтрасту: служба чи протистояння або зрада Карлу визначає і місце персонажа у системі образів, і його оцінку. Характеристика обмежується рисами, що виявляються у зіткненні двох сторін. Карл і всі, хто виступає з ним,— хоробрі, керуються поняттями честі й патріотичного обов'язку. Ті ж, хто протистоїть їм,— зрадливі, підступні, жорстокі й віроломні. У «Пісні про Роланда» відчувається прагнення не обмежитися загальною характеристикою: тут спостерігаються ранні спроби розкрити психологію персонажів — настрої, їх зміну, нюанси, реакції на те, що відбувається. Сюжет «Пісні» відчутно поділяється на три тематичні частини: зрада Ганелона, смерть Роланда й помста Карла за його загибель. Битва в Ронсельванській ущелині — центральна подія твору. Унаслідок зради й порушення мирної угоди володарем Сарагоси Марсілієм ар'єргард війська франків, що прикривав його відхід, поліг. Героїчно відбивав напад маврів-мусульман улюбленець Карла, його небіж Роланд, і загинув в ім'я «милої Франції» та християнства. Війна з арабськими завойовниками носила релігійне забарвлення, тому в поемі франки виконували «божественну місію». Карла від рани зцілює архангел Гавриїл. Велика увага приділяється автором образу архієпископа, воїна у рясі і з мечем. Образ не позбавлений гумористичного забарвлення. Так, він читає настанови своїй пастві: «Той і гроша не вартий, хто є боягузом. Нехай іде собі у монастир». Крім головних персонажів у поемі відчутна присутність великої кількості воїнів. Другорядне місце у поемі займають жіночі образи. «Пісня про Роланда»користувалася популярністю і в ті часи, коли актуальні в XI—XII століттях проблеми й жанр героїчного епосу втратили свою роль. У новому культурному контексті образи «Пісні» набували іншого змісту й значення. У репертуарі народних співців особливою популярністю користувалися легенди, перекази про часи Карла Великого, переробки «Пісні про Роланда», яка у їх виконанні набувала народно-карнавального характеру. Мотиви й образи «Пісні» використовувалися письменниками наступних епох відповідно до нового розуміння суті людини, її життєвих проблем і суспільної ролі. На основі гумористичних народних версій, переказів про короля Карла, оповідань про пригоди велетнів, в яких пародіювалися рицарські романи, й анонімної поеми «Орландо» (Роланд) італійський поет Луїджі Пульчі(1432—1484) створив епопею нового типу «Великий Моргайте» (1483). Мотиви та образи епосу про Роланда автор трактує у комічному плані. Зовсім по-іншому переосмислено «Пісню про Роланда» у ренесансній рицарській поемі, зокрема, у творі італійського поета Маттео Боярдо (1441—1494)«Закоханий Орландо». Епічний Роланд у поемі перетворився на куртуазного героя, закоханого до самозабуття. Середньовічна Альда в поемі замінена яскравою красунею Анжелікою, яка з'являється в оточенні закоханих у неї кавалерів. Поему не було закінчено.
Читайте також:
|
||||||||
|