МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Властивості економічної інформаціїІнформацію, подану в певному формалізованому вигляді, що дозволяє її передавати, зберігати на різних (у тому числі і машинних) носіях і обробляти за допомогою деякого процесу, прийнято називати даними. Виникнення і передача інформації характеризуються: Ø об'єктом інформації Ø джерелом інформації. Об'єктом інформаціїє різні виробничі підрозділи, вироби, деталі тощо, тобто всі елементи повідомлення, які передаються у систему. Джерелом інформації єтакий елемент, який може формувати або виробляти вхідне повідомлення у систему. Джерелом інформації може бути, наприклад, відділ. Вимірюють ЕІ у таких одиницях: Ø натуральних — кількість повідомлень, документів, рядків показників, слів, символів; Ø телеграфних — біт (кількість двійкових розрядів), байти (8 біт), кілобайти (1024 байт), мегабайти, гігабайти і терабайти. Натуральні одиниці використовуються у разі обробки інформації людиною, а телеграфні — під час організації машинної, зокрема автоматизованої та автоматичної обробки інформації.
ЕІ має властивості та специфічні особливості, які необхідно приховувати при проектуванні інформаційного забезпечення інформаційних систем і при аналізі існуючої інформаційної системи об'єкта. Це такі властивості: ЕІ має лінійну форму, тобто записується порядково; вхідна і результатна інформація в основній масі дискретна і подана в алфавітно-цифровому вигляді, характеризується і тривалістю зберігання; вхідна інформація в основному фіксується у первинних монументах, які не придатні для автоматичного вводу в ЕОМ, що зумовлює необхідність перезапису даних на машинні носії; ЕІ порівняно однотипна й однорідна в поєднанні з масовістю і загальністю джерел виникнення; одні і ті ж вхідні дані використовуються багаторазово для отримання інформації у різних економічних розрізах для всіх і служб і видів господарської діяльності; основну частину економічної інформації періодично, регулярно обробляють; економічна інформація характеризується великим обсягом і простими операціями обробки; під час обробки інформації здебільшого існують логічні нітрації, арифметичні операції зводяться, як правило, до чотирьох арифметичних дій; одержану результатну інформацію часто використовують як вхідну при подальших розрахунках. Особливості ЕІ впливають на вибір технічних засобів для її обробки.
До економічної інформації висунуто низку вимог. Розглянемо основні з них. Якість інформації. Інформація у комп'ютерних системах обробки даних є і предметом праці, і її продуктом, а тому від якості такої інформації суттєво залежить ефективність функціонування системи. Якість інформації можна визначити як сукупність властивостей, що зумовлюють можливості її використання для задоволення визначених згідно з її призначенням потреб. Можливість і ефективність використання інформації для управління зумовлена такими її споживчими показниками якості: репрезентативність, змістовність, повнота, доступність, актуальність, стійкість, точність, достовірність, цінність. Репрезентативністьінформації пов'язана з правильністю її добору й формування з метою адекватного відображення заданих властивостей об'єкта. Змістовністьінформації — це її питома семантична місткість, яка дорівнює відношенню кількості семантичної інформації у повідомленні до розміру даних, що його відтворюють, тобто: S=Ic/Vq, Де S — змістовність інформації; Іс — кількість семантичної інформації, яку сприймає користувач; Vq — розмір повідомлення. Зі збільшенням змістовності інформації зростає семантична пропускна здатність інформаційної системи, оскільки, щоб отримати одні і ті ж самі відомості, необхідно переробити менший обсяг даних. Наведемо більш детальні пояснення змістовності інформації. Переважна частина економічних даних зберігається, передається й обробляється у формі знаків — алфавітних і цифрових символів, які фіксуються у різних документах та інших повідомленнях. Тому проблематика досліджень системи економічної інформації може бути окреслена достатньо повно в термінах теорії знакових систем — семіотики. У рамках семіотики визначались три основних напрями дослідження інформаційних процесів. Перший з них досліджує відношення між знаками тієї чи іншої знакової системи незалежно від змісту і цінності інформації, носіями якої вони є. Цей напрям, який називається синтактикою,вивчає формальні властивості потоків повідомлень. Другийнапрям, семантика,вивчає зміст і способи вираження інформації. Оскільки змістом інформації є відображення у знаках і поняттях об'єктів і процесів реального світу, семантика вивчає зміст інформації, відволікаючись у той же час від її цінності для різних споживачів. В енциклопедії семантика (гр. semantikos —той, що означає): 1) значення одиниць мови; 2) те ж, що і сематологія, розділ мовознавства, який вивчає значення одиниць мови, перш за все, слів; 3) один із розділів семіотики. Читайте також:
|
||||||||
|