МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Причини появи чуток, їх види та ознакиЧутки як засіб впливу на масову поведінку людей. Мода як засіб впливу на маси Наслідування як метод впливу у великих групах. Наслідування – це процес, спрямований на відтворення індивідом певних зовнішніх рис і зразків поведінки, манер, дій, вчинків, які характеризують об’єкт пізнання, і позначений при цьому певною емоційною й раціональною спрямованістю. Виділяють такі різновиди наслідування: – логічне і механічне; – внутрішнє і зовнішнє (за послідовністю і механізмом руху); – наслідування – мода і наслідування – звичай (за мірою стійкості); – наслідування всередині класу і наслідування одного класу іншому (за соціальною природою). Психологи вбачають у наслідуванні засіб залучення індивіда до системи групових цінностей, який дає змогу уникнути персональної відповідальності й необхідності вибору за рахунок надання переваги тій чи іншій моделі поведінки. Під впливом наслідування формуються не тільки найпростіші навички діяльності, а й духовні цінності – ідеї, смаки, нахили, манери поведінки. За Фрейдом, наслідування підпадає під поняття навіювання і розглядається як його наслідок. Мода – форма стандартизованої масової поведінки людей, що виникає стихійно під впливом настроїв, смаків, захоплень, які домінують у суспільстві. Це часткова зовнішня зміна соціально-культурних форм поведінки і уподобань людини. Наслідування моді веде до певної автоматизації поведінки, робить людину схожою на інших. Під впливом моди людина демонструє зразки поведінки, що можуть не відповідати її внутрішнім уподобанням. І небезпека сліпого наслідування моді для особистості полягає у тому, що такі зразки зовнішньої поведінки непомітно формують певну структуру внутрішніх аксіологічних, життєвих диспозицій особистості. За певних умов (матеріальних, організаційних, інформаційних) можна ЗМК формувати модні тенденції поведінки в обмеженому регіоні. Чутки – це повідомлення, що надходять від однієї або більше осіб, про нічим не підтверджені події (з невизначеним ступенем достовірності), яке стосується важливих для учасників комунікації моментів і відповідає їх потребам та інтересам. 1. Невизначеність ймовірності інформації. Діапазон коливань ймовірності: від правдоподібної до абсолютно неправдивої. В процесі руху сюжет чутки зазнає змін у бік його пристосування до психологічних потреб комунікаторів (розповідачів) і реципієнтів (слухачів). Саме тому чутки повністю достовірними не бувають. 2. Спрямованість змісту чутки на задоволення якої-небудь психологічної потреби людей, яка не задовільняється іншими способами. Невдоволеність і бажання отримати задоволення виступають як мотив для сприйняття і відтворення почутого. Чутки являють собою бажану інформацію. Її вирізняє колективне авторство, анонімність; розповсюдження в усному середовищі. Зміст чутки за рахунок своєї емоційності, яскравості повинен викликати подив, захоплення, страх, бажання до дії тощо. 3. Саморозповсюдженість – важлива комунікативна характеристика чутки. Природа повідомлення, що саморозповсюджується, така, що його важко втримати в собі. Людина у будь-якому випадку прагне передати інформацію далі, щоб позбавитися психологічної напруги, а передавши - відчути полегшення. Типологія чуток паказана в табл.1. Таблиця.1 Читайте також:
|
||||||||
|