Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Причини появи чуток, їх види та ознаки

Чутки як засіб впливу на масову поведінку людей.

Мода як засіб впливу на маси

Наслідування як метод впливу у великих групах.

Наслідування це процес, спрямований на відтворення індивідом певних зовнішніх рис і зразків поведінки, манер, дій, вчинків, які характеризують об’єкт пізнання, і позначений при цьому певною емоційною й раціональною спрямованістю.

Виділяють такі різновиди наслідування:

– логічне і механічне;

– внутрішнє і зовнішнє (за послідовністю і механізмом руху);

– наслідування – мода і наслідування – звичай (за мірою стійкості);

– наслідування всередині класу і наслідування одного класу іншому (за соціальною природою).

Психологи вбачають у наслідуванні засіб залучення індивіда до системи групових цінностей, який дає змогу уникнути персональної відповідальності й необхідності вибору за рахунок надання переваги тій чи іншій моделі поведінки.

Під впливом наслідування формуються не тільки найпростіші навички діяльності, а й духовні цінності – ідеї, смаки, нахили, манери поведінки.

За Фрейдом, наслідування підпадає під поняття навіювання і розглядається як його наслідок.

Мода – форма стандартизованої масової поведінки людей, що виникає стихійно під впливом настроїв, смаків, захоплень, які домінують у суспільстві. Це часткова зовнішня зміна соціально-культурних форм поведінки і уподобань людини.

Наслідування моді веде до певної автоматизації поведінки, робить людину схожою на інших. Під впливом моди людина демонструє зразки поведінки, що можуть не відповідати її внутрішнім уподобанням. І небезпека сліпого наслідування моді для особистості полягає у тому, що такі зразки зовнішньої поведінки непомітно формують певну структуру внутрішніх аксіологічних, життєвих диспозицій особистості.

За певних умов (матеріальних, організаційних, інформаційних) можна ЗМК формувати модні тенденції поведінки в обмеженому регіоні.

Чутки це повідомлення, що надходять від однієї або більше осіб, про нічим не підтверджені події (з невизначеним ступенем достовірності), яке стосується важливих для учасників комунікації моментів і відповідає їх потребам та інтересам.

1. Невизначеність ймовірності інформації. Діапазон коливань ймовірності: від правдоподібної до абсолютно неправдивої. В процесі руху сюжет чутки зазнає змін у бік його пристосування до психологічних потреб комунікаторів (розповідачів) і реципієнтів (слухачів). Саме тому чутки повністю достовірними не бувають.

2. Спрямованість змісту чутки на задоволення якої-небудь психологічної потреби людей, яка не задовільняється іншими способами. Невдоволеність і бажання отримати задоволення виступають як мотив для сприйняття і відтворення почутого. Чутки являють собою бажану інформацію. Її вирізняє колективне авторство, анонімність; розповсюдження в усному середовищі. Зміст чутки за рахунок своєї емоційності, яскравості повинен викликати подив, захоплення, страх, бажання до дії тощо.

3. Саморозповсюдженість – важлива комунікативна характеристика чутки. Природа повідомлення, що саморозповсюджується, така, що його важко втримати в собі. Людина у будь-якому випадку прагне передати інформацію далі, щоб позбавитися психологічної напруги, а передавши - відчути полегшення.

Типологія чуток паказана в табл.1.

Таблиця.1


Читайте також:

  1. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  2. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  3. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  4. Адміністративно-командна система, її ознаки та механізм функціонування.
  5. Аксіоми. Теореми. Ознаки.
  6. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  7. Аналіз однієї ознаки
  8. Античний Рим: економічні причини розвитку і занепаду
  9. Атрибутивні ознаки і властивості культури
  10. Банківські правовідносини мають такі самі характерні риси, що властиві усім видам правовідносин, але в них є і свої специфічні ознаки.
  11. Банкрутство підприємства: причини, наслідки, процедура.
  12. Банкрутство підприємства: причини, оцінка ймовірності настання та наслідки




Переглядів: 1574

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психологічна характеристика навіювання | Типологія чуток

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.