Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правовий статус іноземців та осіб без громадянства.

„Іноземець — особа, яка не перебуває у громадянстві України і є громадянином (підданим) іншої держави або держав.

Особа без громадянства — особа, яку жодна держава відповідно до свого законодавства не вважає своїм громадянином.”

Отже, законодавство України до по­няття «іноземець» відносить іноземних громадян (підданих) і не відносить осіб без громадянства.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про Правила в'їзду іноземців та осіб без громадянства в Україну, їх виїз­ду з України і транзитного проїзду через її територію» № 1074 від 29 грудня 1995 р. визначено порядок: в'їзду в Україну, виїз­ду з України і транзитного проїзду через її територію іно­земців та осіб без громадянства; оформлення документів іно­земцям та особам без громадянства на право перебування в Україні; пересування іноземців та осіб без громадянства по території України і вибору ними місця проживання в Ук­раїні; відповідальності іноземців та осіб без громадянства, юридичних і фізичних осіб, які їх приймають чи надають їм послуги, за порушення законодавства України.

Іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні, зобов'я­зані мати паспортний документ — документ, що підтвер­джує громадянство іноземця, виданий уповноваженим органом іноземної держа­ви. Паспортний документ подається іноземцем чи особою без громадянства для реєстрації в пункті пропуску через державний кордон України. Реєстрація проводиться на період короткотермінового перебування — для іноземців та осіб без громадянства з країн з візовим порядком в'їзду на період дії візи, але не більш як на шість місяців, для іно­земців та осіб без громадянства з країн з безвізовим поряд­ком в'їзду — на 90 днів, якщо інший термін не визначено в міжнародних угодах. Подальша реєстрація іноземців, які на законних підставах тимчасово перебувають на території України, та їх паспортних документів в органах внутрішніх справ не провадиться.

Залежно від мети та терміну перебування на території України можна виділити таку категорію іноземних громадян як іммігранти. Іммігранти— іноземці чи особи без громадянства, які отримали дозвіл на імміграцію і прибули в Україну на постійне проживання або, перебуваючи в Україні на законних підставах, отримали дозвіл на імміграцію і залишилися в Україні на постійне проживан­ня. Право на імміграцію іноземців в Україну встановлено Законом України «Про імміграцію» від 7 червня 2001 р.

Даним нормативно-правовим актом встановлено, що іммігрувати в Україну можна на підставі відповідного до­зволу, що видається за заявою особи, яка бажає іммігрувати в Україні в межах квоти імміграції. Не надається дозвіл на імміграцію таким категоріям осіб:

-засудженим до позбавлення волі на строк більше од­ного року за вчинення діяння, що відповідно до законів України визнається злочином, якщо судимість не погаше­на і не знята в установленому законом порядку;

-які вчинили злочин проти миру, воєнний злочин або злочин проти людяності та людства, як їх визначено в міжнародному праві, або розшукуються у зв'язку із вчинен­ням діяння, що відповідно до законів України визнається тяжким злочином, або проти яких порушено кримінальну справу, якщо попереднє слідство за нею не закінчено;

-хворим на хронічний алкоголізм, токсикоманію, нар­команію або інфекційні захворювання, перелік яких ви­значено центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я;

-які в заявах про надання дозволу на імміграцію зазна­чили свідомо неправдиві відомості чи подали підроблені документи;

1) яким на підставі закону заборонено в'їзд на територію України;

2) в інших випадках, передбачених законами України.

Згідно ЗУ „Про МПП”: „Особистим законом фізичної особи вважається право держави, громадянином якої вона є. (ст 16). Цивільна дієздатність фізичної особи визначається її особистим законом. Виникнення і припинення цивільної правоздатності фізичної особи визначається її особистим законом. (cn 17). Цивільна дієздатність фізичної особи щодо правочинів та зобов’язань, що виникають внаслідок завдання шкоди, може визначатися також правом держави місця вчинення правочин. (ст. 18)”.

Хоча законодавством України закріплено, що іноземці мають рівні права з громадянами України існують за­гальні виключення щодо правоздатності іноземців:

а) відповідно до п. 4 ст. 22 Земельного кодексу України, землі сільськогосподарського призначення не можуть пере­даватись у власність іноземним громадянам, особам без громадянства, іноземним юридичним особам та іноземним державам. Прийняті ж іноземними громадянами чи особа­ ми без громадянства у спадщину землі сільськогосподарсь­кого призначення, відповідно до п. 4 ст. 81 Земельного ко­дексу України, протягом року підлягають відчуженню;

б) іноземці не можуть обирати й бути обраними до органів державної влади та місцевого самоврядування, а також бра­ти участь у референдумі (ст. 23 Закону України «Про пра­вовий статус іноземців та осіб без громадянства»);

в) іноземці не можуть бути членами політичних партій України (ст. 16 вказаного Закону);

г) іноземці не можуть призначатися на окремі посади або займатися певною трудовою діяльністю, якщо відповідно до законодавства України призначення на ці посади або зай­няття такою діяльністю пов'язане з належністю до грома­дянства України (ч. 4 ст. 8 вказаного Закону). Тільки громадянина України може бути призначено на посаду судді (ст. 7 Закону Украї­ни «Про статус суддів») тощо.

ґ) на іноземців не поширюється загальний військовий обов'язок, вони не проходять військову службу у Збройних Силах України та інших військових формуваннях, створе­них відповідно до законодавства України (ст. 24 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без грома­дянства»).

Таким чином, поширюючи на іноземців національний правовий режим, законодавство України зберігає за ними особистий закон країни їх громадянства.

 


Читайте також:

  1. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  2. Адміністративно-правовий захист права інтелектуальної власності
  3. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  4. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  5. Адміністративно-правовий статус іноземців та осіб без громадянства.
  6. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  7. Адміністративно-правовий статус об'єднань громадян
  8. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  9. Аудитор, його статус та сертифікація
  10. Банківська система України. Правовий статус Національного Банку України
  11. Банкрутство як правовий механізм регулювання підприємницької діяльності.
  12. Безробітні та їх правовий захист і статус




Переглядів: 900

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фізичні особи як суб’єкти міжнародного приватного права. | Стаття 20. Визнання фізичної особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.