МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Принцип ситуативності.Принцип ситуативності є логічним продовженням і розвитком принципу економічної доцільності і в той же час багато в чому визначається інноваційною природою бізнесу, який частенько вимушений діяти не в стандартизованих ситуаціях, а в умовах високої невизначеності. В цьому відношенні важливо нагадати ще дві аксіоми. Перша з них: у кожної людини при уважному розгляді виявляється своя, в чомусь несхожа на будь-яку іншу, система етичних принципів; так само і в світі бізнесу не існує універсальної, «правильної» етики. Те, що ми живемо в одному культурному контексті, в чомусь зближує систему наших етичних правил і нашого найближчого оточення, але в бізнесі неминучі зустрічі з носіями абсолютно інших культур, традицій і систем етики. А, крім того, - і це друга аксіома, - самі етичні системи динамічні в часі. Вони вимушені пристосовуватися до вимог життя, змінних обставин, і цей факт надзвичайно значимий для бізнесу. Для більшого розуміння принципу ситуативності наведемо приклад-задачу: «ЖІНКИ І ДРОВА». (У жінок було все для приготування обіду, але не було дров і вони пішли в різні сторони їх шукати. Одна знайшла 4 поліна, друга – 3, а третя жодного, але принесла 10 доларів. Вони приготовили обід,поділили порівну і поїли. Після обіду почали ділити долари і не змогли поділити. (Нехай попробують студенти їм допомогти поділити долари.) Вірне рішення: скільки коштує в даній місцевості дрова. Адже якщо ціна на них - копійки (тобто центи) або ж, навпаки, сотні доларів (у ситуації страшного дефіциту), то і способи рішення проблеми будуть абсолютно різні. І виходить, що працелюбні жінки, що зібрали дрова, повинні отримати свої гроші не по справедливості, уявлення про яку у людей настільки різні, а за ринковою вартістю дрів, куди також включається і питання про дефіцитність або недефіцитності цього товару, про трудомісткість їх пошуку і, відповідно, про кількість вкладеної праці. В даному прикладі яскраво видно ситуативність бізнесу в оцінці і осмисленні того або іншого питання. Ситуативність при цьому зовсім не означає, що у бізнесмена немає іншої системи етичних принципів або що він заперечує етичні принципи суспільства, в якому живе. Навпаки, етика бізнесу своєю ситуативною спрямованістю активно доповнює етичні системи, що діють, вносячи істотний вклад до розвитку етичних уявлень. Ситуативність в ухваленні етичних рішень нерозривно пов'язана з посиленням індивідуальної відповідальності за це рішення. Я поступив так, як поступив, не тому, що так прийнято поступати, і не тому, що так роблять інші. Я поступив так навіть не з духу протиріччя тому, що так діють всі інші. Просто подібна ситуація була унікальна у своєму роді, і я зробив свій вибір і прийняв за нього відповідальність. Читайте також:
|
||||||||
|