Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Психотерапевтична чи психологічна допомога психотичним клієнтам.

Діагностичні критерії психотичної особистості

Характеристика структури особистості психотичного рівня.

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЇ

 

Рівні організації особистості визначаються:

  1. Наявністю або відсутністю зрілих захистів (невротики-ригідні але зрілі захисти; психотики – відсутні, ненадійні захисти);
  2. Точкою фіксації і рівнем регресії. Будь-який психологічний симптом розглядається аналітиками як повернення в дитинство (регрес).Чим важчий симптом, тим точка фіксації ближча до раннього дитинства.

Психіатрія займається формами, а не змістом. Психоаналітичне бачення дає цей зміст. Не симптоматичне лікування, а бачити проблему з середини. Можна давати багато ліків і тим самим довести клієнту, що він дуже-предуже хворий.

 

Хто може траплятися серед клієнтів психолога? Які асоціації виникають на слово „Психоз”?

Питання діагнозу є питанням того, що ми робимо.

Навести приклад функціональних (невротичних) і не функціональних (органічних, психотичних) розладів через метафору машини, котра погано їде.

Психічні розлади часто маніфестують в пубертаті – кажуть перевчився. В психіатричній лікарні багато після заробітків.

 

Найбільш спустошені, порушені, дезорганізовані. Офіційні діагнози в психіатрії. Багато серед митців. Критерій психічного здоров’я – середньостатистичний, адаптація.

 

Погано тестують реальність, заплутані, неадекватні. ”Психолог розуміє, що він нічого не розуміє-клієнт не відповів на його запитання”

 

Ідентичність не інтегрована. Психотик має великі труднощі у відповіді на питання”Хто Я?”, описує себе поверхнево, викривлено, примітивно.

 

Відсутність спостерігаючого Я. Не здатні до рефлексії, не можуть подивитися зі сторони на власні стосунки (Терапевт не ніби подібний на маму і тата, а це моя мама і тато). Его-синтонна симптоматика.

Немає границь між Его, Ід і Супер-Его. Психотики не знають, що психіка може бути диференційована (Зробила щось зле – значить я у всьому зла).

На поверхні жах і хаос. Не випадково ліки при шизофренії мають заспокійливу дію.

Хвилюють питання: життя чи смерть, безпека чи страх. Це питання базової довіри чи недовіри, що можуть бути викликані хаотичними відносинами в стосунках з батьками. Їх реальність надто загрозлива. Для психотиків типові монадичні (аутизм) об’єктні відносини.

Користуються примітивними, довербальними, дораціональними захисними механізмами – втеча в фантазії, заперечення, знецінення, проекція, розщеплення, дисоціація.

 

Підтримуюча техніка. Розкриття скритих смислів небезпечне. Інтерпретація висловлювань психотиків на рахунок реальності може викликати екзистенційний жах, привести в ще гірший стан ніж на початку терапії. Двозначність інтерпретації те ж що й підпалити сірник там де є бензин.

Своєю нейтральною позицією чи фрустрацією кидаємо клієнта до точки фіксації – так з психотиками не можна, бо буде психоз.

 

Створення атмосфери психологічної безпеки.

  • Демонстрація терапевтом своєї надійності. Це складно бо в клієнтів багато проективного страху. Звернутися з пропозицією сказати, якщо стане занадто жарко чи холодно, створити умови для демонстрації клієнтом своєї компетентності.
  • Безумовна емоційна щирість, інакше замкнуться в своїх фантазіях. Здорові можуть розвивати свої фантазії відносно стану психолога

З невротиками:

Клієнт : - А що, Ви на мене розізлилися?

Терапевт: - А що б для вас означало, якби я на Вас розізлився?

З психотиками:

Терапевт: - Ви дуже чутливі. Напевно я дійсно відчуваю роздратування-не тільки на вас, але й на себе. Я не задоволений, що не можу помогти Вам так швидко, як мені хочеться. А чому Ви про це запитали?

Через повагу укріпляється реалістична самооцінка.

· Розділити позицію клієнта по певним питанням, іноді навіть дати пораду. Здоровішим не варто давати порад, бо це інфантилізує психологічно автономну особистість;

· Бути авторитетним (але не авторитарним) – можливість наляканих клієнтів відчути себе більш захищено.

 

Виховання пацієнта.

Роз’яснююча допомога – впізнавати свої симптоми. Адаптація (н-д: як розпоряджатися грішми, дістати ліки).

 

Прив’язування тривоги до конкретних стресів.

Знайти якийсь стрес чинник, навіть якщо він і не правдивий. Так тривогу змінюємо на страх і так легше

 

Пацієнт довірливо повідомляє, що н-д медсестра чи товариш намагаються його отруїти. Терапевт чи психолог: „Який жах! Чому Ви вважаєте, що вона настільки Вас ненавидить, що готова вбити?” Відтак психолог не виражає погодження з інтерпретацією подій клієнтом, але і не наносить удар по самолюбству клієнта + провокує подальше обговорення. Дали можливість виговоритися, а далі йде більш реалістичне бачення світу.

Клієнт: Ви, психологи, завжди оцінюєте людей.

Терапевт: Це дуже цікава думка, я розумію наскільки Ви можете почувати себе злим. (погодження не з когніцією, а з афектом).

Треба укріпити, виростити захисти, а не атакувати їх як у невротика (затоплені позасвідомими переживаннями).Для психолога важливо продемонструвати надійність, довести, що він безпечний об’єкт, вести себе відкрито, виконувати виховну функцію.

 

 

Контр перенос.

Почуття терапевта, психолога до клієнта. Основний діагностичний і терапевтичний інструмент. Контрперенос переважно позитивний, з присмаком переживання себе могутнім. Таке відношення ніби до 1,5 роки.

 

Висновок:

Психотик це той в кого є 1-е рішення і воно завжди правильне (маячення); невротик має 2 рішення і обидва неправильні; а здоровий це той, у кого є багато рішень і кожне з них може бути правильне.

Невротик каже Я хочу бути Наполеоном, психотик – Я є Наполеоном, здоровий – Я хочу бути собою.

Невротик будує замки, а психотик в них живе.

 


Читайте також:

  1. Антидоти і порядок їхнього використання. Само і взаємодопомога при ураженні ОР.
  2. Біологічна, соціальна та психологічна сутність здоров’я.
  3. Вік як психологічна категорія
  4. Державна допомога сім'ям з дітьми
  5. Долікарська допомога при різних видах ушкоджень
  6. Долікарська допомога при термічних впливах
  7. Допомога Італії Франції.
  8. Допомога консультантів в роботі з ПК
  9. Допомога малозабезпеченим сім'ям
  10. Допомога потенційному суїциданту
  11. Допомога при особливих видах травм
  12. Допомога при тимчасовій непрацездатності




Переглядів: 1341

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Системи бронювання | Відвідування помешкання потенційних прийомних батьків

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.