МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Системи бронювання5.3 Системи автоматизації документообігу 5.4 Використання Інтернет в області туризму 5.5 Концепція використання інформаційних технологій в розвитку туризму 5.1 Сутність інформаційних технологій в туризмі Інформаційні технології — термін, вживаний для позначення найсучасніших удосконалень в способах і механізмах, які використовуються для збору, обробки, аналізу, зберігання, розповсюдження і застосування інформації. Про інформаційні технології говорять як про технології століття, які здатні зробити серйозний вплив на виробничу діяльність, сферу обслуговування, зайнятість населення і на життя людства в цілому, завдяки досягненням в області мікроелектроніки. Саме мікроелектроніка створила основи для розробок у сфері проектування і виробництва за допомогою комп'ютера; гнучких виробничих систем; роботів; персональних комп'ютерів; автоматизованих систем управління (АСУ); відеотексту; телеконференцій і т.д. Само поняття «Інформаційна технологія» виникло в останнє десятиліття ХХ ст. у процесі становлення інформатики. Головною особливістю інформаційних технологій є те, що в них і предметом, і продуктом праці є інформація, а знаряддями праці — засоби обчислювальної техніки і зв'язку. Причому сьогодні інформація почала розглядатися як цілком реальний виробничий ресурс разом з іншими матеріальними ресурсами. Виробництво ж інформації і її верхнього рівня — знань, робить вирішальний вплив на модифікацію тих, що існують і створення нових технологій. Ще десять років тому інформаційні технології і туризм здавалися несумісними партнерами. А сьогодні два цих поняття настільки тісно взаємопов'язані між собою, що з'явився навіть новий вигляд туризму — «альтернативний туризм» або «електронний туризм». Як відомо, туризм є торгівлею послугами. Причому, по-перше, — це комплексна і різноманітна послуга, як з погляду виробника, так і споживача. По-друге, — це невидима, мінлива і інтегрована послуга. І, нарешті, в третіх, — це інформаційно-насичена послуга. Саме ці характеристики туризму представляють його як галузь ідеально відповідну для застосування інформаційних технологій. Пристрій туристської галузі дуже схоже на пристрій будь-якої іншої економічної сфери діяльності. Виробники туристських послуг діють всередині цілком певної керованої структури, що складається з урядових і комерційних організацій, торгових асоціацій (наприклад, готельних, повітряного транспорту, туристських агентів і т. д.). Виробники туристських послуг класифікуються на цілком певні категорії постачальників (авіакомпанії, готелі, оренда автомобілів, обслуговування в туристській дестінації), оптові фірми (туроператори) і роздрібні фірми (турагенти). Споживачі (туристи) є останньою сходинкою всієї туристської системи. Що стосується регулювання діяльності підприємств галузі, реклами, просування і оподаткування, то тут інформація грає важливу роль в процесі з'єднання постачальників туристських послуг в єдину соціально-економічну систему. Саме інформація є тією сполучною ланкою, яка пов'язує в єдине ціле різних постачальників в рамках єдиної туристської галузі. Причому, найважливішою особливістю туризму є те, що взаємозв'язок між виробниками і постачальниками здійснюється не товаром, а потоками інформації. Ці інформаційні потоки є не тільки потоками конкретних даних, але також — послуги і платежі. Послуги, такі як розміщення в готелі, місця в літаках, не виставляються у фізичному вигляді і не оглядаються при продажі в пункті призначення. Єдиним путівником до наявності і якості продукту є інформація. Отже, можна зробити висновок про те, що забезпечення достовірною інформацією і швидкість її розповсюдження є таким же важливим для виживання туристської галузі, як і фактичне надання споживачам її послуг. Відзначимо, що впровадження інформаційних технологій в туристську індустрію включало декілька етапів. Перший етап — «Створення даних». Його головна мета полягала в підвищенні ефективності оперативної діяльності підприємств за допомогою автоматизації процесів, заснованих на інформації. Цей період почався в 1960-х рр. і для нього було характерне використання міні- комп'ютерів. Другий етап — «Інформаційні системи управління». Був етапом розробки таких інформаційних технологій, які сприяли підвищенню управлінської ефективності через вдосконалення вимог до безпосередньої організації передачі інформації. Вони були упроваджені в 70-і рр. і використовували вже специфічні галузеві методи управління підприємствами, пов'язані з інформаційними ресурсами. В цей час, інформаційні технології, як правило, застосовувалися для потреб внутрішнього маркетингу і адміністративних функцій. На початку 80-х рр. наступив етап «Системи стратегічної інформації», мета якого полягала в поліпшенні конкурентоспроможності фірм шляхом зміни або самої природи, або поведінки в туристському бізнесі. Були упроваджені різного вигляду інтегровані мережі з урахуванням підвищення конкурентоспроможності: для удосконалення безпосередньої діяльності, для координації діяльності по функціональних і ділових лініях, а також для налагодження зв'язку із зовнішніми організаціями. І, нарешті, на початку 90-х рр. наступив четвертий етап — «Етап мереж». На даному етапі відбулося з'єднання мереж всіх рівнів: підприємств, регіональних і глобальних. Головні характеристики даного етапу — це підвищення можливостей інформаційних технологій, зменшення розмірів устаткування, зниження витрат на його придбання з одночасним збільшенням надійності, взаємозв'язок терміналів, розташованих в різних точках планети. Все це сприяло тому, що інформаційні технології стали важливим|поважним| інструментом в діяльності всіх організацій туризму. В результаті в середині 90-х років всі підприємства, незалежно від розміру, пропонованого продукту і географії, пережили серйозний процес переорганізації бізнесу. В цілому, аналізуючи роль і значення інформаційних технологій для сучасного етапу розвитку суспільства, можна зробити цілком обгрунтовані висновки про те, що ця роль є стратегічно важливою, а значення цих технологій в найближчому майбутньому швидко зростатиме. Саме цим технологіям належить сьогодні визначальна роль в області технологічного розвитку держави. Аргументами для цих висновків є ряд унікальних властивостей інформаційних технологій (оперативність, доступність) які і висувають їх на пріоритетне місце по відношенню до виробничих і соціальних технологій. У числі відмітних властивостей інформаційних технологій, що мають стратегічне значення для розвитку суспільства представляється доцільним виділити наступні, найбільш важливі. По-перше, інформаційні технології дозволяють активізувати і ефективно використовувати інформаційні ресурси суспільства, які сьогодні є найбільш важливим стратегічним чинником його розвитку. Досвід показує, що активизация розповсюдження і ефективне використання інформаційних ресурсів (наукових знань, відкриттів, винаходів, технологій, передового досвіду) дозволяють отримати істотну економію інших видів ресурсів: сировини, енергії, корисних копалини, матеріалів і устаткування, людських ресурсів, соціального часу. По-друге, інформаційні технології дозволяють оптимізувати і у багатьох випадках автоматизувати інформаційні процеси, які останніми роками займають все більше місце в життєдіяльності людського суспільства. Загальновідомо, що розвиток цивілізації відбувається у напрямі становлення інформаційного суспільства, в якому об'єктами і результатами праці більшості зайнятого населення стають вже не матеріальні цінності, а головним чином, інформація і наукові знання. В даний час в більшості розвинених країн велика частина зайнятого населення в своїй діяльності в тій чи іншій мірі пов'язана з процесами підготовки, зберігання, обробки і передачі інформації і тому вимушена освоювати і практично використовувати відповідні цим процесам інформаційних технології. Слід сказати, що інформаційні технології грають виключно важливу роль в забезпеченні інформаційної взаємодії між людьми, а також в системах підготовки і розповсюдження масової інформації. Ці засоби швидко асимілюються культурою суспільства, оскільки вони не тільки створюють великі зручності, але знімають багато виробничих, соціальних і побутових проблем, глобалізації, що викликаються процесами, і інтеграції світової спільноти, розширенням внутрішніх і міжнародних економічних і культурних зв'язків, міграцією населення і його все більш динамічним переміщенням по планеті. Що на додаток став вже традиційними засобам| зв'язку (телефон, телеграф радіо і телебачення) все більш широко використовуються системи електронних телекомунікацій, електронна пошта, факсимільна передача інформації і інші види зв'язку. В свою чергу мережеві інформаційні технології є актуальним і перспективним напрямом розвитку інформаційних технологій. Їх мета — не тільки забезпечення обміну інформацією між окремими користувачами інформаційно — обчислювальних систем, але також і створення для них можливості кооперативного використання розподілених інформаційних ресурсів суспільства, отримання довідковою, документальною та іншій інформації з різного роду спеціалізованих інформаційних фондів|. Останнім часом центральною темою публікацій не тільки комп'ютерної преси, але і масових видань, став — Інтернет, прикувавши до себе увагу фахівців з інформаційних технологій, бізнесменів, рядових користувачів і всього цивілізованого світу. Справжній бум Інтернет припав на початок 90-х років, коли з'явилися перші навігаційні програми типу Mosaic, що дозволяють власникам звичайних комп'ютерів бродити по мережі. Разом з тим, Інтернет — це не одна комп'ютерна мережа, а десятки тисяч локальних і глобальних національних мереж, сполучених між собою. Серед російських комп'ютерних мереж до Інтернет підключені Relcom, Glasnet, і багато інших. В даний час усесвітня павутина налічує понад 40 мільйонів підписчиків в більш ніж 100 країнах світу на всіх семи континентах. Про популярність Інтернет говорить хоч|| би той факт, що число підписчиків мережі подвоюється кожні 10 місяців. Обмін інформацією через мережу щорічно зростає майже в 10 разів. Кожну секунду по мережі передається понад 4000 електронних повідомлень. Всесвітня комп'ютерна мережа розвивається так нестримно, що щорічно число її підписчиків і обсяг інформаційних ресурсів практично подвоюються. Очевидно, що не залишається в стороні від цього буму і туристичний бізнес. Тільки у 1996 році в Інтернет з'явилися тисячі самостійних розділів турагентств, готелів, авіакомпаній, десятки систем бронювання туристичних послуг. На думку експертів, до 2003 року |із|з допомогою Інтернет буде проданий турів і супутніх послуг на суму близько $200 мільярдів. Тому агентствам навряд чи варто ігнорувати Інтернет в своїй роботі. У час, що розглядається нами, Інтернет не можна розглядати і як конкурента в бізнесі, оскільки всесвітня павутина надає неоціниму інформаційну допомогу і додає до традиційних новий канал реалізації туристичних послуг — електронний. Вже зараз половина всієї виручки, яка генерується через інтернет, доводиться на галузь подорожей і туризму. 62% користувачів, що звертаються в Інтернет, шукають тарифи готелів і авіакомпаній і зведення про наявність вільних місць. Які переваги надає використання глобальної мережі? По-перше, щонайширший обхват аудиторії. Він дозволяє 35000 клієнтів відвідувати найпопулярніший сервер по туризму TravelWeb, на якому представлено більше 17000 готелів. По-друге, порівняно невисокі накладні витрати і зусилля, що додаються, для продавців і покупців. Вартість бронювання через інтернет складає в середньому $ 1,7, тоді як через GDS — $ 3,5. Традиційно-факсний спосіб витягає гаманця покупця $ 10. Третя зручність — цілодобовий доступ в мережу для приватних користувачів. Ці переваги Інтернет, а також можливість оновлення інформації, за лічений час використовують і туристські фірми, перед якими мережа відкриває значні можливості реалізації туристських продуктів в режимі on-line| і їх рекламі, а також стимулювання продажів [7]. Читайте також:
|
||||||||
|