МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Системи бронювання5.3 Системи автоматизації документообігу 5.4 Використання Інтернет в області туризму 5.5 Концепція використання інформаційних технологій в розвитку туризму 5.1 Сутність інформаційних технологій в туризмі Інформаційні технології — термін, вживаний для позначення найсучасніших удосконалень в способах і механізмах, які використовуються для збору, обробки, аналізу, зберігання, розповсюдження і застосування інформації. Про інформаційні технології говорять як про технології століття, які здатні зробити серйозний вплив на виробничу діяльність, сферу обслуговування, зайнятість населення і на життя людства в цілому, завдяки досягненням в області мікроелектроніки. Саме мікроелектроніка створила основи для розробок у сфері проектування і виробництва за допомогою комп'ютера; гнучких виробничих систем; роботів; персональних комп'ютерів; автоматизованих систем управління (АСУ); відеотексту; телеконференцій і т.д. Само поняття «Інформаційна технологія» виникло в останнє десятиліття ХХ ст. у процесі становлення інформатики. Головною особливістю інформаційних технологій є те, що в них і предметом, і продуктом праці є інформація, а знаряддями праці — засоби обчислювальної техніки і зв'язку. Причому сьогодні інформація почала розглядатися як цілком реальний виробничий ресурс разом з іншими матеріальними ресурсами. Виробництво ж інформації і її верхнього рівня — знань, робить вирішальний вплив на модифікацію тих, що існують і створення нових технологій. Ще десять років тому інформаційні технології і туризм здавалися несумісними партнерами. А сьогодні два цих поняття настільки тісно взаємопов'язані між собою, що з'явився навіть новий вигляд туризму — «альтернативний туризм» або «електронний туризм». Як відомо, туризм є торгівлею послугами. Причому, по-перше, — це комплексна і різноманітна послуга, як з погляду виробника, так і споживача. По-друге, — це невидима, мінлива і інтегрована послуга. І, нарешті, в третіх, — це інформаційно-насичена послуга. Саме ці характеристики туризму представляють його як галузь ідеально відповідну для застосування інформаційних технологій. Пристрій туристської галузі дуже схоже на пристрій будь-якої іншої економічної сфери діяльності. Виробники туристських послуг діють всередині цілком певної керованої структури, що складається з урядових і комерційних організацій, торгових асоціацій (наприклад, готельних, повітряного транспорту, туристських агентів і т. д.). Виробники туристських послуг класифікуються на цілком певні категорії постачальників (авіакомпанії, готелі, оренда автомобілів, обслуговування в туристській дестінації), оптові фірми (туроператори) і роздрібні фірми (турагенти). Споживачі (туристи) є останньою сходинкою всієї туристської системи. Що стосується регулювання діяльності підприємств галузі, реклами, просування і оподаткування, то тут інформація грає важливу роль в процесі з'єднання постачальників туристських послуг в єдину соціально-економічну систему. Саме інформація є тією сполучною ланкою, яка пов'язує в єдине ціле різних постачальників в рамках єдиної туристської галузі. Причому, найважливішою особливістю туризму є те, що взаємозв'язок між виробниками і постачальниками здійснюється не товаром, а потоками інформації. Ці інформаційні потоки є не тільки потоками конкретних даних, але також — послуги і платежі. Послуги, такі як розміщення в готелі, місця в літаках, не виставляються у фізичному вигляді і не оглядаються при продажі в пункті призначення. Єдиним путівником до наявності і якості продукту є інформація. Отже, можна зробити висновок про те, що забезпечення достовірною інформацією і швидкість її розповсюдження є таким же важливим для виживання туристської галузі, як і фактичне надання споживачам її послуг. Відзначимо, що впровадження інформаційних технологій в туристську індустрію включало декілька етапів. Перший етап — «Створення даних». Його головна мета полягала в підвищенні ефективності оперативної діяльності підприємств за допомогою автоматизації процесів, заснованих на інформації. Цей період почався в 1960-х рр. і для нього було характерне використання міні- комп'ютерів. Другий етап — «Інформаційні системи управління». Був етапом розробки таких інформаційних технологій, які сприяли підвищенню управлінської ефективності через вдосконалення вимог до безпосередньої організації передачі інформації. Вони були упроваджені в 70-і рр. і використовували вже специфічні галузеві методи управління підприємствами, пов'язані з інформаційними ресурсами. В цей час, інформаційні технології, як правило, застосовувалися для потреб внутрішнього маркетингу і адміністративних функцій. На початку 80-х рр. наступив етап «Системи стратегічної інформації», мета якого полягала в поліпшенні конкурентоспроможності фірм шляхом зміни або самої природи, або поведінки в туристському бізнесі. Були упроваджені різного вигляду інтегровані мережі з урахуванням підвищення конкурентоспроможності: для удосконалення безпосередньої діяльності, для координації діяльності по функціональних і ділових лініях, а також для налагодження зв'язку із зовнішніми організаціями. І, нарешті, на початку 90-х рр. наступив четвертий етап — «Етап мереж». На даному етапі відбулося з'єднання мереж всіх рівнів: підприємств, регіональних і глобальних. Головні характеристики даного етапу — це підвищення можливостей інформаційних технологій, зменшення розмірів устаткування, зниження витрат на його придбання з одночасним збільшенням надійності, взаємозв'язок терміналів, розташованих в різних точках планети. Все це сприяло тому, що інформаційні технології стали важливим|поважним| інструментом в діяльності всіх організацій туризму. В результаті в середині 90-х років всі підприємства, незалежно від розміру, пропонованого продукту і географії, пережили серйозний процес переорганізації бізнесу. В цілому, аналізуючи роль і значення інформаційних технологій для сучасного етапу розвитку суспільства, можна зробити цілком обгрунтовані висновки про те, що ця роль є стратегічно важливою, а значення цих технологій в найближчому майбутньому швидко зростатиме. Саме цим технологіям належить сьогодні визначальна роль в області технологічного розвитку держави. Аргументами для цих висновків є ряд унікальних властивостей інформаційних технологій (оперативність, доступність) які і висувають їх на пріоритетне місце по відношенню до виробничих і соціальних технологій. У числі відмітних властивостей інформаційних технологій, що мають стратегічне значення для розвитку суспільства представляється доцільним виділити наступні, найбільш важливі. По-перше, інформаційні технології дозволяють активізувати і ефективно використовувати інформаційні ресурси суспільства, які сьогодні є найбільш важливим стратегічним чинником його розвитку. Досвід показує, що активизация розповсюдження і ефективне використання інформаційних ресурсів (наукових знань, відкриттів, винаходів, технологій, передового досвіду) дозволяють отримати істотну економію інших видів ресурсів: сировини, енергії, корисних копалини, матеріалів і устаткування, людських ресурсів, соціального часу. По-друге, інформаційні технології дозволяють оптимізувати і у багатьох випадках автоматизувати інформаційні процеси, які останніми роками займають все більше місце в життєдіяльності людського суспільства. Загальновідомо, що розвиток цивілізації відбувається у напрямі становлення інформаційного суспільства, в якому об'єктами і результатами праці більшості зайнятого населення стають вже не матеріальні цінності, а головним чином, інформація і наукові знання. В даний час в більшості розвинених країн велика частина зайнятого населення в своїй діяльності в тій чи іншій мірі пов'язана з процесами підготовки, зберігання, обробки і передачі інформації і тому вимушена освоювати і практично використовувати відповідні цим процесам інформаційних технології. Слід сказати, що інформаційні технології грають виключно важливу роль в забезпеченні інформаційної взаємодії між людьми, а також в системах підготовки і розповсюдження масової інформації. Ці засоби швидко асимілюються культурою суспільства, оскільки вони не тільки створюють великі зручності, але знімають багато виробничих, соціальних і побутових проблем, глобалізації, що викликаються процесами, і інтеграції світової спільноти, розширенням внутрішніх і міжнародних економічних і культурних зв'язків, міграцією населення і його все більш динамічним переміщенням по планеті. Що на додаток став вже традиційними засобам| зв'язку (телефон, телеграф радіо і телебачення) все більш широко використовуються системи електронних телекомунікацій, електронна пошта, факсимільна передача інформації і інші види зв'язку. В свою чергу мережеві інформаційні технології є актуальним і перспективним напрямом розвитку інформаційних технологій. Їх мета — не тільки забезпечення обміну інформацією між окремими користувачами інформаційно — обчислювальних систем, але також і створення для них можливості кооперативного використання розподілених інформаційних ресурсів суспільства, отримання довідковою, документальною та іншій інформації з різного роду спеціалізованих інформаційних фондів|. Останнім часом центральною темою публікацій не тільки комп'ютерної преси, але і масових видань, став — Інтернет, прикувавши до себе увагу фахівців з інформаційних технологій, бізнесменів, рядових користувачів і всього цивілізованого світу. Справжній бум Інтернет припав на початок 90-х років, коли з'явилися перші навігаційні програми типу Mosaic, що дозволяють власникам звичайних комп'ютерів бродити по мережі. Разом з тим, Інтернет — це не одна комп'ютерна мережа, а десятки тисяч локальних і глобальних національних мереж, сполучених між собою. Серед російських комп'ютерних мереж до Інтернет підключені Relcom, Glasnet, і багато інших. В даний час усесвітня павутина налічує понад 40 мільйонів підписчиків в більш ніж 100 країнах світу на всіх семи континентах. Про популярність Інтернет говорить хоч|| би той факт, що число підписчиків мережі подвоюється кожні 10 місяців. Обмін інформацією через мережу щорічно зростає майже в 10 разів. Кожну секунду по мережі передається понад 4000 електронних повідомлень. Всесвітня комп'ютерна мережа розвивається так нестримно, що щорічно число її підписчиків і обсяг інформаційних ресурсів практично подвоюються. Очевидно, що не залишається в стороні від цього буму і туристичний бізнес. Тільки у 1996 році в Інтернет з'явилися тисячі самостійних розділів турагентств, готелів, авіакомпаній, десятки систем бронювання туристичних послуг. На думку експертів, до 2003 року |із|з допомогою Інтернет буде проданий турів і супутніх послуг на суму близько $200 мільярдів. Тому агентствам навряд чи варто ігнорувати Інтернет в своїй роботі. У час, що розглядається нами, Інтернет не можна розглядати і як конкурента в бізнесі, оскільки всесвітня павутина надає неоціниму інформаційну допомогу і додає до традиційних новий канал реалізації туристичних послуг — електронний. Вже зараз половина всієї виручки, яка генерується через інтернет, доводиться на галузь подорожей і туризму. 62% користувачів, що звертаються в Інтернет, шукають тарифи готелів і авіакомпаній і зведення про наявність вільних місць. Які переваги надає використання глобальної мережі? По-перше, щонайширший обхват аудиторії. Він дозволяє 35000 клієнтів відвідувати найпопулярніший сервер по туризму TravelWeb, на якому представлено більше 17000 готелів. По-друге, порівняно невисокі накладні витрати і зусилля, що додаються, для продавців і покупців. Вартість бронювання через інтернет складає в середньому $ 1,7, тоді як через GDS — $ 3,5. Традиційно-факсний спосіб витягає гаманця покупця $ 10. Третя зручність — цілодобовий доступ в мережу для приватних користувачів. Ці переваги Інтернет, а також можливість оновлення інформації, за лічений час використовують і туристські фірми, перед якими мережа відкриває значні можливості реалізації туристських продуктів в режимі on-line| і їх рекламі, а також стимулювання продажів [7]. Читайте також:
|
||||||||
|