МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Класифікація секторів зовнішнього средовища
Зовнішнє середовище поділяють на сектори. В практичній діяльності міжнародних корпорацій широко використовується система категоризації STEEP, яка передбачає поділ зовнішнього середовища на соціальний, технологічний, економічний, екологічний і політичний (юридичний) сегменти, кожний з яких охоплює велику географічну область (світ, регіон, держава) і аналізується у визначеному тимчасовому періоді. Фактори зовнішнього середовища класифікують по наступним ознакам: ♦ прямого і непрямого впливу Фактори прямого впливу включають складові, які безпосередньо впливають на виробничі і комерційні операції міжнародних корпорацій і формують умови для досягнення певного рівня ефективності діяльності. Серед них: постачальники ресурсів, споживачі, конкуренти, законодавство, зацікавлені групи впливу. Діяльність головних агентів середовища прямого впливу постійно контролюються міжнародними корпораціями. Фактори непрямого впливу опосередковано в довгостроковому періоді впливають на особливості розвитку міжнародної корпорації, позначаються на системі управління процесами та ресурсами. Серед них: НТП, політичні, культурні, соціальні та інші умови. ♦ глобального та близького впливу Фактори глобального впливу - це сукупність чинників, що пов'язані зі змінами в міжнародній економіці, політичній та соціальній ситуації, з діяльністю міжнародних організацій та розвитком міжнародного законодавства, кон'юнктурою на окремих ринках, рівнем розвитку ринкової інфраструктури. Фактори близького впливу формують принципи, механізми, процеси розробки та реалізації стратегії міжнародної корпорації. Найбільше значення для розвитку бізнесу мають характеристики ринкової конкуренції (структура, тип конкуренції, особливості товарів), макроекономічні показники та характеристики країн, у яких розміщено виробництво або здійснюється збут (грошово-кредитна, податкова політика, митне регулювання, демографічні показники, рівень економічного і технологічного розвитку, якість і кількість ресурсів, рівні інфляції, безробіття, бідності, розвитку інфраструктури, соціальні і культурні особливості споживачів та інше). ♦ керовані і некеровані До керованих параметрів зовнішнього середовища відносять ті, які міжнародна компанія в змозі контролювати, прогнозувати особливості їхньої еволюції і впливати на них у відповідності зі стратегічними планами. До них відносять постачальників, посередників, частково інфраструктуру і законодавчу базу, ринковий попит, технології. До некерованих параметрів зовнішнього середовища відносять економічні умови господарювання, соціальне, культурне і політичне середовище, конкуренцію. У той же час міжнародні корпорації в довгостроковому періоді можуть впливати і на ці параметри зовнішнього середовища. ♦ економічного і неекономічного характеру До факторів неекономічного характеру відносять параметри, що формують політичне, соціальне, екологічне і культурне середовище розвитку міжнародних корпорацій і в багатьох випадках зв'язані з діяльністю міжнародних і національних організацій. Економічні фактори визначають ресурсно-технологічну забезпеченість процесів виробництва і збуту і впливають на протікання економічних явищ і процесів. У сучасних умовах визначальний вплив зовнішнього середовища на стратегію діяльності міжнародних корпорацій пов'язаний з тим, що трансформація окремих її параметрів діє як прискорювач усіх процесів перетворень. Змінюються смаки споживачів, збільшуються їх доходи, трансформується кон'юнктура ринків товарів споживчого і виробничого призначення, зменшуються запаси природних ресурсів, удосконалюються механізми державного і міжнародного регулювання торговельних, інвестиційних, інтеграційних процесів, прискорюється впровадження результатів НТП і розширюється взаємодія в науковій сфері, реорганізують свій бізнес конкуренти, впроваджуючи нові продукти і технологічні рішення, поліпшуючи комунікаційні процеси і процедури обслуговування клієнтів. Усі ці зміни міжнародні корпорації прагнуть уловити, сприймаючи сигнали ринку як основу для проведення трансформацій, що забезпечують стійкий розвиток організації. Фактори зовнішнього середовища взаємозалежні, тобто зміна окремих параметрів впливає на інші, що призводить до виникнення позитивних або негативних ефектів для окремих компаній.
Читайте також:
|
||||||||
|