Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Товар і його властивості.

Питання на самостійне вивчення: Форми вартості.

 

Корисність речі-товару, завдяки якій вона може задовольняти ту чи іншу потребу людей, робить її споживною вартістю, причому тут йдеться про задоволення потреб не самого товаровиробника, а інших осіб, тобто ця властивість виявляється як суспільна споживна вартість. Але не всяка корисна річ, яка має суспільну споживну вартість, є товаром (наприклад, продукція кріпаків, яку вони виробляли для феодала). Споживна вартість є об’єктом дослідження економічної теорії тоді, коли вона створюється як суспільна споживна вартість для обміну. І в цій якості вона стає речовим носієм мінової вартості, економічних відносин.

Мінова вартість – видиме кількісне співвідношення, в якому споживні вартості одного роду обмінюються на споживні вартості іншого. Кожен окремий товар можна обмінювати на безліч інших у різних кількісних пропорціях; отже, він має безліч мінових вартостей.

 

Об’єднує всі товари те, що вони – продукт праці. Мінова вартість виражає співвідношення між затратами праці на виробництво продуктів, що обмінюються.

Саме вартість як уречевлена в товарах праця, робить всі товари порівняльними, спільномірними.

Вартість як економічна категорія виражає відносини між товаровиробниками з приводу затрат їхньої праці на виробництво продуктів, якими вони обмінюються як товарами.

Вартість товару змінюється залежно від продуктивності сили праці.

Продуктивність праці– кількість продукції, виробленої за одиницю робочого часу.

Отже зі зростанням продуктивності праці в кожній одиниці продукції втілюється менша кількість праці. Тому вартість одиниці продукції зменшується, а вартість всієї виробленої продукції залишається незмінною.

Праця здійснюється з різною інтенсивністю.

 

Інтенсивність праці – витрати праці за одиницю часу.

 

Зростання інтенсивності праці рівноцінне продовженню робочого дня. Інтенсивніша праця створює за одиницю часу більшу вартість, ніж менш інтенсивна праця. Отже, величина вартості товару перебуває в обернено пропорційній залежності від продуктивності праці й прямо пропорційній – від інтенсивності праці.

Праця, що виробляє товар, є простою і складною.

 

Проста праця – праця, яка не потребує відповідної освіти та кваліфікації, наприклад праця землекопа.

 

Складна праця – праця, для виконання якої потрібна спеціальна підготовка, оволодіння певною спеціальністю, що, у свою чергу, передбачає потребу в здобутті освіти.

 

За домінування капіталістичного товарного виробництва товар є його основною елементарною складовою.

Товар – це продукт праці і природи, який виготовляється для обміну на ринку, для продажу.

Це продукт праці, що завдяки своїм корисним властивостям задовольняє потреби людей і вироблений для обміну на основі суспільно необхідних витрат.

Продукт праці, що вступає в обмін, є товаром лише тому, що з приводу нього виникають відносини між 2-ма особами або колективами.

Розглядаючи суть товару відповідно до вимог принципу суперечності, необхідно окремо проаналізувати кожну з двох його найважливіших сторін.

  Споживча вартість – річ (кілька речей) або послуга, яка своїми корисними властивостями задовольняє різноманітні потреби людини, трудового колективу і суспільства.  

Щоб виконати цю функцію, товар або послуга мусять мати необхідні властивості. Вони можуть бути природними, або їх виявляють люди в процесі історичного розвитку.

Товар можна розглядати з боку його якості, що відображає корисні властивості товару, і кількості, що характеризує його суспільну міру.

Відповідно до цього одна властивість товару полягає в здатності його задовольняти яку-небудь соціально-економічну потребу людини, друга – обмінюватися в певних пропорціях на інші товари.

 

Корисність – відношення внутрішніх властивостей речей до людських потреб, використання людьми цих властивостей.

 


Читайте також:

  1. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  2. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  3. VII. За видами товарів і послуг
  4. Автомати для продажу штучних товарів
  5. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  6. Адреси світових товарних бірж в інтернеті
  7. Акціонерне товариств.
  8. Акціонерне товариство, як форма організацій бізнесу. Акції, їх суть і види.
  9. Акціонерний капітал і акціонерне товариство.
  10. Акціонерний капітал і акціонерні товариства
  11. Акціонерні товариства випускають облігації на суму не більше 25 % від розміру статутного капіталу і лише після повної оплати всіх випущених акцій.
  12. Акціонерні товариства як механізм трансформації




Переглядів: 563

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальні форми економічних зв’язків і виробництва. Натуральне і товарне виробництво. | Основні види грошей у процесі еволюції.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.