МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття та види нематеріальних ресурсів.Розділ 3. Капітал, виробничі фонди та нематеріальні ресурси.
Лекція №6
Тема .Нематеріальні ресурси і активи.
План 1. Поняття та види нематеріальних ресурсів. 2. Поняття, охорона та реалізація права власності на нематеріальні ресурси
Ключові терміни та поняття: Нематеріальні ресурси Винахід Товарні знаки і знаки обслуговування Корисні моделі Програмне забезпечення ЕОМ Гудвіл Авторське право Література (основна та додаткова)
1. Макаровська Т.П. , Бондар Н.М. Економіка підприємства: Навч. посіб. для студентів вищих навч.закладів – К.: МАУП, 2003. – 89 – 94. 2. Економіка підприємства: Підручник / за аг. Ред.. С.Ф. Покропивного – Вид. 2-ге, перероб. Та доп. – К.: КНЕУ, 2005. – 528 с. – 134-150. 3. .Економіка виробничого підприємства. Навч. посіб. / Й. М. Петрович, І.О. Будіщева, І.Г. Устінова та ін.. За ред. Й.М. Петровича. – 2-ге видання, переробка і доповнення. – К.: Т-во «Зання» , КОО, 2001 – 405с . 4 .Економіка підприємства: Навч. посіб. /За ред. А. В. Шегди. — К.: Знання-Прес, 2001.
Нематеріальні ресурси – це складова потенціалу підприємства, здатна забезпечити економічну користь протягом тривалого періоду. Для цієї складової характерні відсутність матеріальної основи і невизначеність розмірів майбутнього прибутку від її використання. Рис. 1. Складові нематеріальних ресурсів. Винахід – це результат творчої діяльності людини в будь – якій технології, що позначений істотною новизною і дає позитивний ефект при його застосуванні. Об’єктом винаходу може бути конкретний продукт або конкретний спосіб. Розрізняють такі види винаходу: · Пристрій – машини, механізм, прилад , які характеризуються наявністю нових рішень у параметрах , матеріалах, з яких виготовляються; · Речовина – хімічні сполуки , їх композиції (розчини, сплави) і продукти ядерного перетворення; · Штам мікроорганізму, культура клітин рослин і тварин – спадково однорідні культури бактерій, мікроскопічні гриби, дріжджі, мікроорганізми, віруси. Промисловим зразкомназивається результат творчої діяльності людини в галузі художнього конструювання. Об’єктом такої діяльності може бути форма, малюнок, кольори або їхнє поєднання, що визначають зовнішній вигляд промислового виробу і призначені для задоволення естетичних та ергономічних потреб. Промисловий зразок може бути об’ємним (модель), плоским (рисунок) або комбінованим. Корисна модель — це результат творчої діяльності людини, об’єктом якої може бути конструктивне вирішення пристрою або його складових частин. Товарними знаками та знаками обслуговування (знаки для товарів і послуг) вважаються оригінальні позначки, за допомогою яких товари (послуги) одного виробника відрізняються від аналогічних товарів (послуг) іншого. Товарний знак розміщується безпосередньо на товарі або його упаковці, у рекламі, друкованих виданнях, на офіційних бланках підприємства. Програмне забезпечення ЕОМ охоплює операційні системи і прикладні програми. Розширення сфери використання засобів обчислювальної техніки, необхідність розв’язування дедалі складніших задач зумовлюють постійне збільшення кількості програмних продуктів і витрат на їх створення. Вартість програмного забезпечення невпинно підвищується і стає важливим об’єктом комерційних відносин. Базою даних називають іменовану сукупність інформаційних одиниць у певній предметній сфері, які відображають стан об’єктів та їх відносини. База знань - це сукупність систематизованих базових відомостей, що належать до певної галузі знань і зберігаються в пам’яті ЕОМ. Твори науки, літератури і мистецтва існують у таких формах: · Письмовій (рукопис, машинопис, нотний запис); · Усній( оприлюднені виступи, лекції, промови, проповіді); · Образотворчій( ілюстрації, картини, схеми, кіно - , відео - , фотокадри); · Об’ємно – просторовій( скульптури, моделі, архітектурні форми ). Ноу – хау – це знання або досвід технічного, управлінського, комерційного, фінансового або іншого характеру, що можуть бути практично використані в наукових дослідженнях, у виготовленні та реалізації конкурентоспроможної продукції, забезпечуючи їх власникові певні переваги. Раціоналізаторська пропозиція - це технічне вирішення , яке є новим і корисним для підприємства, до якого воно подане , і може стосуватися вдосконалення використовуваної техніки, виготовленої продукції, спосіб контролю, спостереження, техніки безпеки. Зазначення походження товару – це будь – яке словесне або графічне позначення , що вказує на географічне місце походження товару (країну, регіон, населений пункт. місцевість). Гудвіл – це основний капітал підприємства або фірми, здатний приносити додаткові прибутки завдяки підвищенню конкурентоспроможності (з використанням іміджу, досвіду, ділових зв’язків, престижу товарних знаків, постійної клієнтури, прихильності споживачів).
Читайте також:
|
||||||||
|