Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Медичний аспект професійної діагностики.

Аналіз рівня знань, умінь та навичок за допомогою діагностики навчальних досягнень і спостереження

Діагностика навчальних досягнень. Важливою областю застосування діагностики є аналіз навчальної діяльності, спрямований на одержання інформації про передумови, результати навчання класу (групи) або окремих людей, а не виявлення різних видів відставання.

Для цього використовують спеціальні тестові методики, орієнтовані на досліджуваний вид професійної підготовки.

Візуальна діагностика. Під терміном "візуальна діагностика" розуміється застосування набору окремих методів і прийомів, запозичених з фізиогноміки, графології, астрології та інших областей наукових знань, для вивчення людини за її зовнішнім виглядом, біографічними даними, типовими поведінковими особливостям тощо. Об'єктом вивчення в ній є все те, що може бути оцінене в людині і її поведінці (діяльності) через візуальне сприйняття без використання методів штучного включення його в різні види діяльності. Тому, візуальна діагностика оперує як правило одним науковим методом - спостереженням.

Необхідно мати на увазі, що пізнання людини за допомогою методів візуальної діагностики дозволяє скласти лише найбільш загальну його психологічну характеристику і чекає від діагноста високого рівня спостережливості, об'єктивності, моральної охайності у використанні отриманих результатів та компетентності.

Важковирішуваною виявляється і проблема визначення того, як найбільш оптимально пов'язувати медичні обстеження на різних етапах розвитку людини з веденням профорієнтаційної роботи. Суть її зводиться до того, що вибір професії часто здійснюється у віці, який характеризується бурхливим ростом і дозріванням всього організму. У цей момент, коли спостерігається лабільність нервової системи, ще не цілком визначена своєрідність моторики поведінки, часто слабко виражені симптоми, властиві початковим формам захворювань, утрудняється диференціальна медична діагностика по відношенню до профорієнтації.

У практиці, часто виходить так, що висновок лікаря дається коли, коли підліток уже обрав свої життєві плани, відповідним чином налаштувався. Необхідність зміни цих планів у подібній ситуації важко переживається людиною, наносить йому серйозну психічну травму.

Вирішити профорієнтаційні проблеми в даній ситуації можна лише корінною зміною принципів проведення профорієнтаційної роботи. Для цього необхідно відмовитися від ідеї прагнення до формування в учнів одного єдиного професійного плану; вести роботу таким чином, щоб будь-який підліток мав чіткі представлення про те, що його майбутня професійна діяльність знаходиться у великій залежності від багатьох і медичних, і соціально-економічних факторів, а отже, необхідно завжди мати кілька професійних планів, що дозволяють у випадку невдачі уникнути через це певних психічних травм.

На жаль, і в даний час не проводиться спеціальна підготовка лікарів до роботи в області профвідбору. Тому, у реально існуючих умовах, профконсультант найчастіше може розраховувати лише на наявність медичного висновку, у якому зазначені ті або інші відхилення в стані здоров'я. При цьому виникає необхідність, у залежності від їхнього характеру і ступеня виразності, самостійно з'ясувати, які професії оптантові протипоказані.


Читайте також:

  1. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  2. Антропічний аспект
  3. Антропічні аспекти
  4. Антропічні аспекти
  5. Антропічні аспекти. Забруднення та самоочищення геосистем
  6. АРХІВОЗНАВЧІ АСПЕКТИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
  7. Аспекти вибору системи складування
  8. Аспекти незалежності аудиторської професії
  9. Аспекти незалежності аудиторської професії.
  10. Аспекти організаційного порядку
  11. Аспекти роботи над зв'язним мовленням
  12. Багатоаспектне класифікування об’єктів винаходу




Переглядів: 716

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Діагностика особистісних костей і соціальних характеристик особистості | Лекція 9

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.