Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 9

1.Система органів юстиції: міністерство юстиції, управління, територіальні органи юстиції.

2.Завдання та принципи діяльності Державної кримінально-виконавчої служби України.

органи та установи юстиції

§ 1. Міністерство юстиції: його структура, завдання та функції

Міністерство юстиції України є центральним органом вико­навчої влади, який призначений забезпечувати та реалізовувати державну правову політику. Воно керує дорученою йому сферою управління, несе відповідальність за її стан і розвиток в межах своїх повноважень, в порядку, встановленому законодавством, вирішує питання, які випливають із загальновизнаних норм міжнародного права і міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надається Верховною Радою України.

Органи юстиції — це система органів виконавчої влади, яку очолює Міністерство юстиції України і до якої належать:

- Міністерство юстиції;

- Головне управління юстиції Міністерства юстиції в Автономній Республіці Крим;

- обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції;

- районні, районні у містах, міські (міст обласного значення) управління юстиції.

Районні та міські (міст обласного значення) управління юстиції можуть бути об'єднані у міськрайонні управління юстиції, а ра­йонні у містах (крім міст Києва та Севастополя) - у міжрайонні управління юстиції за рішенням Міністра юстиції.

До установ юстиції входять підприємства, установи і організації, що належать до сфери управління органів юстиції, зокрема органи нотаріату, реєстрації актів громадянського стану, державна вико­навча служба, служба громадянства та реєстрації фізичних осіб, науково-дослідні інститути судових експертиз.

Правовою основою діяльності органів юстиції є: Положення "Про Міністерство юстиції України", Положення "Про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в облас­тях, мм. Києві та Севастополі", Положення "Про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні управлін­ня юстиції", Постанова Кабінету Міністрів України "Про систему органів юстиції" тощо.

У своїй діяльності органи юстиції керуються Конституцією та законами України, указами Президента, постановами Кабінету Міністрів та Верховної Ради України, наказами Міністерства юс­тиції України.

Відповідно до вимог законодавства, що регулює діяльність Міністерства юстиції України, його основними завданнями є:

-забезпечення реалізації державної правової політики та політики у сфері адаптації законодавства України до зако­нодавства ЄС;

- підготовка пропозицій щодо проведення правової реформи, сприяння розвитку правової науки;

- забезпечення захисту прав і свобод людини і громадянина у визначеній сфері;

- підготовка пропозицій щодо вдосконалення законодавства, його систематизація, розроблення проектів нормативно-правових актів та міжнародних договорів України з пра­вових питань, проведення правової експертизи проектів нормативно-правових актів, державна реєстрація

норма­тивно-правових актів, ведення Єдиного державного реє­стру таких актів;

- планування за пропозиціями інших центральних органів виконавчої влади законопроектної роботи та роботи з адаптації законодавства України до законодавства ЄС, координація нормотворчої діяльності центральних орга­нів виконавчої влади та контроль за провадженням такої діяльності;

- координація роботи з виконання Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства ЄС;

- організація виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів, робота з кадрами, екс­пертне забезпечення правосуддя;

- організація роботи нотаріату та органів реєстрації актів громадянського стану;

- розвиток правової інформатизації, формування у громадян правового світогляду;

- здійснення міжнародно-правового співробітництва.

 

Міністерство юстиції очолює Міністр, який призначається на посаду і звільняється з посади в установленому порядку Верхо­вною Радою України за поданням Прем'єр-міністра України. Мі­ністр має заступників, які призначаються на посаду і звільняються з посади Кабінетом Міністрів України. Пропозиції щодо кандида­тур заступників Міністра вносить на розгляд Кабінету Міністрів України Прем'єр-міністр України за поданням Міністра юстиції.

Для підготовки рекомендацій з питань формування та реалі­зації державної політики, обговорення найважливіших напрямів діяльності в Міністерстві юстиції утворюється колегія. До складу колегії входять Міністр (голова колегії) та заступники Міністра, начальники головних управлінь юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, керівники структур­них підрозділів центрального апарату Міністерства та інші особи.

Членів колегії затверджує та увільняє Міністр. Рішення колегії проводяться в життя наказами Міністерства.

Для розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій щодо основних напрямів розвитку правової системи в Міністерстві може бути утворена наукова рада. Склад ради та положення про неї за­тверджує Міністр.

Граничну чисельність працівників Мін'юсту затверджує Кабінет Міністрів України. Структуру центрального апарату Міністерства затверджує Міністр за погодженням з Прем'єр-міністром України. Положення про структурні підрозділи центрального апарату Мі­ністерства затверджує Міністр юстиції.

Міністерство юстиції є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

§ 3. Система та повноваження територіальних органів юстиції

Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Ав­тономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі; районні, районні у містах, міські (міст обласного значення) управління юстиції підпорядковуються Мі­ністерству юстиції і є його територіальними органами.

Управління юстиції підпорядковуються Мін'юсту України та безпосередньо Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласним, Київському та Севастопольському міським управлінням юстиції.

Головні управління та управління юстиції у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, актами Пре­зидента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мін'юсту України, наказами Головного управління юстиції в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського місь­ких управлінь юстиції тощо.

Основними завданнями управління юстиції є:

-участь у забезпеченні реалізації державної правової політики, сприяння розвитку системи надання правової допо­моги з метою реалізації прав і свобод громадян, захисту законних інтересів фізичних та юридичних осіб;

- підготовка пропозицій щодо проведення в Україні правової реформи, участь в роботі з удосконалення законодавства, у розробці проектів нормативно-правових актів та спри­яння відповідно до своєї компетенції розвитку правової науки;

- забезпечення захисту прав людини і громадянина у визначеній сфері діяльності;- державна реєстрація нормативно-правових актів міністерств і республіканських комітетів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, інших структурних підрозділів, а також місцевих органів гос­подарського управління і контролю;

- розвиток правової інформатизації; координація правової освіти населення, формування у громадян правової куль­тури; участь у підготовці юридичних кадрів;

- відповідно до законодавства ведення Державного реєстру застав рухомого майна, Державного реєстру іпотек, Дер­жавного реєстру правочинів та Державного реєстру актів цивільного стану громадян;

Нчальник управління юстиції має такі повноваження:

1) організовує роботу управління та підвідомчих органів і установ юстиції на виконання завдань, покладених на Мін'юст та його територіальні органи;

2) здійснює керівництво управлінням юстиції і підвідомчими установами, несе персональну відповідальність за органі­зацію та результати діяльності управлінь юстиції згідно з Положенням про Головне управління юстиції Мініс­терства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі;

В управлінні юстиції для колективного вирішення питань, що належать до його компетенції, утворюється колегія в складі началь­ника управління юстиції (голова колегії), заступників начальника управління юстиції за посадою. До складу колегії можуть входити керівники районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції, а також інші фахівці. Склад колегії затверджується начальником управління юстиції. Рішення колегії запроваджуються в життя наказами начальника управління юстиції.

Для розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій щодо поліпшення організації і діяльності установ юстиції при управлінні юстиції може бути утворена наукова рада, склад якої та положення про неї затверджує начальник управління юстиції.

З метою координації діяльності місцевих органів виконавчої влади, інших організацій та методичного забезпечення правової освіти населення управління юстиції вносить місцевим

держав­ним адміністраціям та органам місцевого самоврядування пропо­зиції про створення міжвідомчої координаційно-методичної ради з правової освіти з представників відповідних органів, установ та організацій, про склад цієї ради та проект положення про неї; бере безпосередню участь у роботі ради.

Управління юстиції є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і свого найме­нування.

§ 4. Порядок організації та діяльності державної виконавчої служби

Державна виконавча служба входить до системи органів Мі­ністерства юстиції України і здійснює виконання рішень судів, третейських судів та інших органів, а також посадових осіб відпо­відно до законів України. Завданням державної виконавчої служби є своєчасне, повне і неупереджене примусове виконання рішень, передбачених законом.

Правову основу діяльності державної виконавчої служби ста­новлять Конституція України, Закон України "Про державну ви­конавчу службу", а також інші закони та нормативно-правові акти, що прийняті на їх виконання.

Систему органів державної виконавчої служби складають:

-Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України;

- відділи державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Рес­публіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції;

- районні, міські (міст обласного значення), районні в містах відділи державної виконавчої служби відповідних управ­лінь юстиції.

Міністерство юстиції України через Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України здійснює керів­ництво органами державної виконавчої служби та контроль за їх діяльністю, добір кадрів, методичне керівництво діяльністю дер­жавних виконавців, підвищення їх професійного рівня, фінансове і матеріально-технічне забезпечення органів державної виконавчої служби, розглядає скарги на дії державних виконавців, організо­вує виконання рішень відповідно до закону, надає роз'яснення та . рекомендації щодо виконання державними виконавцями рішень у порядку, встановленому законом.

Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севасто­польське міські управління юстиції щодо відділів державної ви­конавчої служби здійснюють такі повноваження:

- організовують виконання законів і здійснюють керівництво відділами державної виконавчої служби Головного управ­ління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастополь­ського міських управлінь юстиції, районними, міськими (міст обласного значення), районними в містах відділами державної виконавчої служби, координують і контролю­ють їх діяльність;

- організують професійну підготовку і атестацію державних виконавців; розглядають скарги на дії державних вико­навців;

- заохочують за успіхи в роботі і накладають стягнення за порушення трудової дисципліни; здійснюють матеріально-технічне забезпечення державної виконавчої служби; ор­ганізовують виконання рішень;

- відповідно до закону, надають рекомендації щодо виконання державними виконавцями рішень у порядку, встановле­ному законом.

Виконання рішень, перелік яких встановлено законом, покла­дається на державних виконавців. Державними виконавцями є:

-заступник директора Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України - начальник відділу примусового виконання рішень;

- заступник начальника відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Мініс­терства юстиції України;

- головний державний виконавець, старший державний виконавець, державний виконавець відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України;

- начальники підрозділів примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Рес­публіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції, їх заступники;

— головні державні виконавці, старші державні виконавці, державні виконавці підрозділів примусового виконання рішень відділів державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Авто­номній Республіці Крим, обласних, Київського та Севас­топольського міських управлінь юстиції;

- начальник, заступник начальника, головний державний виконавець, старший державний виконавець, державний ви­конавець районного, міського (міста обласного значення), районного в місті відділу державної виконавчої служби.

Державний виконавець є представником влади і здійснює приму­сове виконання судових рішень, постановлених іменем України, та рішень інших органів (посадових осіб), виконання яких покладено на державну виконавчу службу, у порядку, передбаченому законом.

Державним виконавцем може бути громадянин України, який має юридичну освіту, здатний за своїми особистими і діловими якостями виконувати покладені на нього обов'язки.

На керівні посади в системі органів державної виконавчої служ­би призначаються громадяни, які постійно проживають на тери­торії України не менше п'яти років, мають вищу юридичну освіту і стаж юридичної роботи не менш як три роки. Не можуть бути призначеними на посаду державного виконавця особи, відносно яких існують обмеження, передбачені Законом України "Про дер­жавну службу". Директор Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України призначається на посаду та звільняється з посади Міністром юстиції України.

Контроль за діяльністю державних виконавців здійснюють Мі­ністерство юстиції України через Департамент державної виконав­чої служби Міністерства юстиції України, а Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління юс­тиції - через відповідні відділи державної виконавчої служби.

Державні виконавці несуть дисциплінарну відповідальність в порядку, встановленому законом. У разі вчинення державним ви­конавцем під час виконання службових обов'язків діяння, що має ознаки злочину чи адміністративного правопорушення, він підля­гає кримінальній чи адміністративній відповідальності у порядку, встановленому законом. Шкода, заподіяна державним виконавцем фізичним чи юридичним особам під час виконання рішення, під­лягає відшкодуванню за рахунок держави.

Дії або бездіяльність державного виконавця можуть бути оскар­жені до вищестоящої посадової особи або до суду.


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 617

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Медичний аспект професійної діагностики. | ЛЕКЦІЯ № 9

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.