МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лекція 91.Система органів юстиції: міністерство юстиції, управління, територіальні органи юстиції. 2.Завдання та принципи діяльності Державної кримінально-виконавчої служби України. органи та установи юстиції § 1. Міністерство юстиції: його структура, завдання та функції Міністерство юстиції України є центральним органом виконавчої влади, який призначений забезпечувати та реалізовувати державну правову політику. Воно керує дорученою йому сферою управління, несе відповідальність за її стан і розвиток в межах своїх повноважень, в порядку, встановленому законодавством, вирішує питання, які випливають із загальновизнаних норм міжнародного права і міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надається Верховною Радою України. Органи юстиції — це система органів виконавчої влади, яку очолює Міністерство юстиції України і до якої належать: - Міністерство юстиції; - Головне управління юстиції Міністерства юстиції в Автономній Республіці Крим; - обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції; - районні, районні у містах, міські (міст обласного значення) управління юстиції. Районні та міські (міст обласного значення) управління юстиції можуть бути об'єднані у міськрайонні управління юстиції, а районні у містах (крім міст Києва та Севастополя) - у міжрайонні управління юстиції за рішенням Міністра юстиції. До установ юстиції входять підприємства, установи і організації, що належать до сфери управління органів юстиції, зокрема органи нотаріату, реєстрації актів громадянського стану, державна виконавча служба, служба громадянства та реєстрації фізичних осіб, науково-дослідні інститути судових експертиз. Правовою основою діяльності органів юстиції є: Положення "Про Міністерство юстиції України", Положення "Про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, мм. Києві та Севастополі", Положення "Про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні управління юстиції", Постанова Кабінету Міністрів України "Про систему органів юстиції" тощо. У своїй діяльності органи юстиції керуються Конституцією та законами України, указами Президента, постановами Кабінету Міністрів та Верховної Ради України, наказами Міністерства юстиції України. Відповідно до вимог законодавства, що регулює діяльність Міністерства юстиції України, його основними завданнями є: -забезпечення реалізації державної правової політики та політики у сфері адаптації законодавства України до законодавства ЄС; - підготовка пропозицій щодо проведення правової реформи, сприяння розвитку правової науки; - забезпечення захисту прав і свобод людини і громадянина у визначеній сфері; - підготовка пропозицій щодо вдосконалення законодавства, його систематизація, розроблення проектів нормативно-правових актів та міжнародних договорів України з правових питань, проведення правової експертизи проектів нормативно-правових актів, державна реєстрація нормативно-правових актів, ведення Єдиного державного реєстру таких актів; - планування за пропозиціями інших центральних органів виконавчої влади законопроектної роботи та роботи з адаптації законодавства України до законодавства ЄС, координація нормотворчої діяльності центральних органів виконавчої влади та контроль за провадженням такої діяльності; - координація роботи з виконання Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства ЄС; - організація виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів, робота з кадрами, експертне забезпечення правосуддя; - організація роботи нотаріату та органів реєстрації актів громадянського стану; - розвиток правової інформатизації, формування у громадян правового світогляду; - здійснення міжнародно-правового співробітництва.
Міністерство юстиції очолює Міністр, який призначається на посаду і звільняється з посади в установленому порядку Верховною Радою України за поданням Прем'єр-міністра України. Міністр має заступників, які призначаються на посаду і звільняються з посади Кабінетом Міністрів України. Пропозиції щодо кандидатур заступників Міністра вносить на розгляд Кабінету Міністрів України Прем'єр-міністр України за поданням Міністра юстиції. Для підготовки рекомендацій з питань формування та реалізації державної політики, обговорення найважливіших напрямів діяльності в Міністерстві юстиції утворюється колегія. До складу колегії входять Міністр (голова колегії) та заступники Міністра, начальники головних управлінь юстиції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, керівники структурних підрозділів центрального апарату Міністерства та інші особи. Членів колегії затверджує та увільняє Міністр. Рішення колегії проводяться в життя наказами Міністерства. Для розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій щодо основних напрямів розвитку правової системи в Міністерстві може бути утворена наукова рада. Склад ради та положення про неї затверджує Міністр. Граничну чисельність працівників Мін'юсту затверджує Кабінет Міністрів України. Структуру центрального апарату Міністерства затверджує Міністр за погодженням з Прем'єр-міністром України. Положення про структурні підрозділи центрального апарату Міністерства затверджує Міністр юстиції. Міністерство юстиції є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням. § 3. Система та повноваження територіальних органів юстиції Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі; районні, районні у містах, міські (міст обласного значення) управління юстиції підпорядковуються Міністерству юстиції і є його територіальними органами. Управління юстиції підпорядковуються Мін'юсту України та безпосередньо Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласним, Київському та Севастопольському міським управлінням юстиції. Головні управління та управління юстиції у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мін'юсту України, наказами Головного управління юстиції в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції тощо. Основними завданнями управління юстиції є: -участь у забезпеченні реалізації державної правової політики, сприяння розвитку системи надання правової допомоги з метою реалізації прав і свобод громадян, захисту законних інтересів фізичних та юридичних осіб; - підготовка пропозицій щодо проведення в Україні правової реформи, участь в роботі з удосконалення законодавства, у розробці проектів нормативно-правових актів та сприяння відповідно до своєї компетенції розвитку правової науки; - забезпечення захисту прав людини і громадянина у визначеній сфері діяльності;- державна реєстрація нормативно-правових актів міністерств і республіканських комітетів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, інших структурних підрозділів, а також місцевих органів господарського управління і контролю; - розвиток правової інформатизації; координація правової освіти населення, формування у громадян правової культури; участь у підготовці юридичних кадрів; - відповідно до законодавства ведення Державного реєстру застав рухомого майна, Державного реєстру іпотек, Державного реєстру правочинів та Державного реєстру актів цивільного стану громадян; Нчальник управління юстиції має такі повноваження: 1) організовує роботу управління та підвідомчих органів і установ юстиції на виконання завдань, покладених на Мін'юст та його територіальні органи; 2) здійснює керівництво управлінням юстиції і підвідомчими установами, несе персональну відповідальність за організацію та результати діяльності управлінь юстиції згідно з Положенням про Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головні управління юстиції в областях, містах Києві та Севастополі; В управлінні юстиції для колективного вирішення питань, що належать до його компетенції, утворюється колегія в складі начальника управління юстиції (голова колегії), заступників начальника управління юстиції за посадою. До складу колегії можуть входити керівники районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних управлінь юстиції, а також інші фахівці. Склад колегії затверджується начальником управління юстиції. Рішення колегії запроваджуються в життя наказами начальника управління юстиції. Для розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій щодо поліпшення організації і діяльності установ юстиції при управлінні юстиції може бути утворена наукова рада, склад якої та положення про неї затверджує начальник управління юстиції. З метою координації діяльності місцевих органів виконавчої влади, інших організацій та методичного забезпечення правової освіти населення управління юстиції вносить місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування пропозиції про створення міжвідомчої координаційно-методичної ради з правової освіти з представників відповідних органів, установ та організацій, про склад цієї ради та проект положення про неї; бере безпосередню участь у роботі ради. Управління юстиції є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і свого найменування. § 4. Порядок організації та діяльності державної виконавчої служби Державна виконавча служба входить до системи органів Міністерства юстиції України і здійснює виконання рішень судів, третейських судів та інших органів, а також посадових осіб відповідно до законів України. Завданням державної виконавчої служби є своєчасне, повне і неупереджене примусове виконання рішень, передбачених законом. Правову основу діяльності державної виконавчої служби становлять Конституція України, Закон України "Про державну виконавчу службу", а також інші закони та нормативно-правові акти, що прийняті на їх виконання. Систему органів державної виконавчої служби складають: -Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України; - відділи державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції; - районні, міські (міст обласного значення), районні в містах відділи державної виконавчої служби відповідних управлінь юстиції. Міністерство юстиції України через Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України здійснює керівництво органами державної виконавчої служби та контроль за їх діяльністю, добір кадрів, методичне керівництво діяльністю державних виконавців, підвищення їх професійного рівня, фінансове і матеріально-технічне забезпечення органів державної виконавчої служби, розглядає скарги на дії державних виконавців, організовує виконання рішень відповідно до закону, надає роз'яснення та . рекомендації щодо виконання державними виконавцями рішень у порядку, встановленому законом. Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції щодо відділів державної виконавчої служби здійснюють такі повноваження: - організовують виконання законів і здійснюють керівництво відділами державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції, районними, міськими (міст обласного значення), районними в містах відділами державної виконавчої служби, координують і контролюють їх діяльність; - організують професійну підготовку і атестацію державних виконавців; розглядають скарги на дії державних виконавців; - заохочують за успіхи в роботі і накладають стягнення за порушення трудової дисципліни; здійснюють матеріально-технічне забезпечення державної виконавчої служби; організовують виконання рішень; - відповідно до закону, надають рекомендації щодо виконання державними виконавцями рішень у порядку, встановленому законом. Виконання рішень, перелік яких встановлено законом, покладається на державних виконавців. Державними виконавцями є: -заступник директора Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України - начальник відділу примусового виконання рішень; - заступник начальника відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України; - головний державний виконавець, старший державний виконавець, державний виконавець відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України; - начальники підрозділів примусового виконання рішень відділу державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції, їх заступники; — головні державні виконавці, старші державні виконавці, державні виконавці підрозділів примусового виконання рішень відділів державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції; - начальник, заступник начальника, головний державний виконавець, старший державний виконавець, державний виконавець районного, міського (міста обласного значення), районного в місті відділу державної виконавчої служби. Державний виконавець є представником влади і здійснює примусове виконання судових рішень, постановлених іменем України, та рішень інших органів (посадових осіб), виконання яких покладено на державну виконавчу службу, у порядку, передбаченому законом. Державним виконавцем може бути громадянин України, який має юридичну освіту, здатний за своїми особистими і діловими якостями виконувати покладені на нього обов'язки. На керівні посади в системі органів державної виконавчої служби призначаються громадяни, які постійно проживають на території України не менше п'яти років, мають вищу юридичну освіту і стаж юридичної роботи не менш як три роки. Не можуть бути призначеними на посаду державного виконавця особи, відносно яких існують обмеження, передбачені Законом України "Про державну службу". Директор Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України призначається на посаду та звільняється з посади Міністром юстиції України. Контроль за діяльністю державних виконавців здійснюють Міністерство юстиції України через Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, а Головне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції - через відповідні відділи державної виконавчої служби. Державні виконавці несуть дисциплінарну відповідальність в порядку, встановленому законом. У разі вчинення державним виконавцем під час виконання службових обов'язків діяння, що має ознаки злочину чи адміністративного правопорушення, він підлягає кримінальній чи адміністративній відповідальності у порядку, встановленому законом. Шкода, заподіяна державним виконавцем фізичним чи юридичним особам під час виконання рішення, підлягає відшкодуванню за рахунок держави. Дії або бездіяльність державного виконавця можуть бути оскаржені до вищестоящої посадової особи або до суду. Читайте також:
|
||||||||
|