Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фізична допомога та страховка

Серед методичних прийомів навчання, які використовуються на заняттях гімнастикою, чільне місце приділяється різноманітним прийомам фізичної допомоги й страховки. Досвід практичної роботи з гімнастики та проведені наукові дослідження пере­конливо доводять доцільність застосування прийомів страховки і допомоги на різних стадіях формування рухових навичок. Ці прийоми допомагають учням опановувати техніку гімнастичних вправ, полегшують їхнє виконання, дозволяють уникнути помилок, а також є одним із заходів попередження травм. Допомога складається з фізичних зусиль, прикладених викладачем (тренером)з метою правильного та успішного завершення частини або всієї вправи, що досліджується учнем. Фізична допомога при навчанні техніці різноманітних елементів і з’єднань повинна сприяти формуванню конкретних рухових навичок школярів. В одних випадках, застосовуючи її, викладач допомагає школярам переміщатися у просторі (визначити напрямок, амплітуду), в інших — уточнити ступінь докладених зусиль, а також полегшити виконання статичних елементів і можливих переміщень із них.

До основних різновидів фізичної допомоги відносяться:

а) допомога «проводкою»;

б) підтримка (фіксація);

в) допомога підштовхуванням.

Проводка— надання фізичної допомоги від початку до завер­шення досліджуваного елемента або з’єднання. Прийоми «про­водки» полегшують оволодіння рухом у цілому. Застосовуючи допомогу «проводкою», тренер повинен додавати такі фізичні зусилля, які б не підмінювали дії самого учня. За допомогою «проводки» успішно виконуються підйоми, обороти, з’єднання одних елементів з іншими.

Підтримка (фіксація) — один із важливих прийомів допомоги. При його застосуванні тренер утримує тіло гімнаста в необхідній позі. Фіксувати положення гімнаста на кілька секунд рекомендується у вихідних і кінцевих положеннях, а також у проміжних фазах.

Цей прийом особливо необхідний при розучуванні махових рухів, окремі фази яких виконуються в лічені частки секунди. Прийоми фіксації дозволяють надати тілу необхідного положення щодо снаряда і вчасно виконувати перехоплення руками. Так, наприклад, при розучуванні повороту навкруги на маху вперед (бруси) тренер утримує гімнаста у найвищій точці маху, допомагаючи вчасно перехопити й поставити прямі руки після завершення повороту. Прийомами фіксації вміло користуються при завершенні підйомів, махів з упору (поперечина) та ін.

Підштовхування— це короткочасна фізична допомога, що надається по ходу виконання окремих частин руху. Вона застосовується головним чином при вивченні рухових навичок

Надаючи короткочасну допомогу в окремих фазах руху викладач сигналізує гімнастам про необхідність виконувати вправу швидше, повільніше або зменшити амплітуду маху, допомагає вчасно зробити поворот або зіскок зі снаряда.

У результаті застосування різновидів фізичної допомоги в учня формуються правильні рухові відчуття, які в результаті багаторазових повторень вправ уточнюються, і надалі він може самостійно виконати рух, що розучує.

На початковій стадії навчання переважає допомога «провод­кою» і підтримкою. У міру вдосконалювання техніки ці прийо­ми замінюються іншими, а потім припиняються. При опорних стрибках і зіскоках зі снарядів звичайно учнів підтримують за­хопленням за передпліччя й плече; таку допомогу зручніше ро­бити вдвох. При виконанні вправ на кільцях, брусах і поперечині часто надають допомогу стоячи на спеціальній підставці (коні, козлі). У спортивній практиці при виконанні підйомів, оборотів, переворотів, різноманітних ризикованих зіскоків та інших вправ допомогу гімнастам надають поясом для страховки.

У процесі навчання освоєння техніки та закріплення рухових навичок не завжди проходять гладко. Можливі помилки. Для їх усунення часто доводиться видозмінювати види фізичної допо­моги і страховки.

Щоб правильно надавати фізичну допомогу, викладач зобов’язаний добре знати особливості техніки вправ, що розучуються, моменти прикладання учнем основних зусиль, а також ступінь зміни швидкості в різних фазах елемента або з’єднання. Надмірна допомога не стимулює утворення необхідних відчуттів, знижує якість навчання, учні гублять упевненість у своїх силах. Уміла та своєчасна допомога сприяє скороченню строків навчання й вихованню необхідних вольових якостей школярів.

Застосовуючи варіанти фізичної допомоги на заняттях гімнастикою, тренер виховує у школярів упевненість у своїх силах і дозволяє їм зосередити увагу на виконанні поставлених рухових завдань.

Страховка — готовність учителя або школяра надати допомо­гу учню, який невдало виконав вправу. Страховка й фізична допомога пов’язані між собою.

Питома вага різновидів страховки особливо зростає при самостійному виконанні вправ, коли фізична допомога зводиться до мінімуму або припиняється.

До основних різновидів страховки відносяться страховка (індивідуальна та групова) із застосуванням технічних засобів і пристосувань (поясні ремені, амортизуючи пристрої, петля, поролонові мати та ін.) і самостраховка.

Той, хто страхує, повинен уважно стежити за виконанням вправи до кінця, тому що травми можуть виникнути через падіння після приземлення.

Використання варіантів страховки залежить від індивідуальних особливостей того, хто страхує, і того, хто навчається (зріст, вага, швидкість, реакція, фізична сила, розмір долонь рук та ін.). і допомоги учні вивчають паралельно з освоєнням гімнастичних вправ, спочатку під контролем викладача, а потім самостійно.

Навчаючи прийомам фізичної допомоги й страховки, вчитель повинен уважно стежити за діями учнів і вчасно усувати помилки, що допускаються ними. Доцільно навчати школярів прийомам допомоги й страховки в одному з видів гімнастичного багатоборства, передбаченого планом уроку, а потім закріплювати набуті навички в інших видах.

Досить корисно залучати школярів до групової страховки, особливо при виконанні зіскоків зі снарядів.

Самостраховка — здатність гімнаста самостійно виходити небезпечних положень, припиняючи виконання вправи або змінюючи його для запобігання можливої травми. Викладач зобов’язаний навчати учнів навичкам самостраховки по ходу навчання.

 


Читайте також:

  1. Антидоти і порядок їхнього використання. Само і взаємодопомога при ураженні ОР.
  2. Державна допомога сім'ям з дітьми
  3. Дилер – фізична або юридична особа, яка провадить діяльність за свій рахунок і від свого імені.
  4. Долікарська допомога при різних видах ушкоджень
  5. Долікарська допомога при термічних впливах
  6. Допомога Італії Франції.
  7. Допомога консультантів в роботі з ПК
  8. Допомога малозабезпеченим сім'ям
  9. Допомога потенційному суїциданту
  10. Допомога при особливих видах травм
  11. Допомога при тимчасовій непрацездатності
  12. Допомога самотнім непрацездатним громадянам




Переглядів: 1972

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Заходи попередження травм на заняттях гімнастикою. | Види мовлення та їх характеристика

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.