Кожному кольору властива деяка емоційна складова. З його допомогою можна створити образ легкості, висоти, ваги, широти. Тільки не професіонали підходять до вибору кольору тільки з технічного боку. Але підходячи до вирішення даної проблеми тільки з одного боку не можна вирішити її позитивно.Навіть у звичайному непоказному приміщенні можна за допомогою кольору створити свій неповторний образ. За допомогою фарб створюється штучний образ сонячного світла або змінюються відстані від підлоги до стелі. Прозорі поверхні не переносять сірих і похмурих тонів. Скло жовтого кольору, освітлене сонцем, буде багатшим і тепліше, а золотий і помаранчевий перетворюються на «спекотний». Сонячне світло, потрапляючи через фіолетове і синє скла, перетворює їх подібно сутінковим, а зелене скло - незвичайно крижаним. Тому колір необхідно підбирати таким чином, щоб він ніби грав у сонячних променях. По-різному нашим оком перетворюється зелений колір на сонці і в тіні. З цієї причини стіна, яка знаходиться в тіні, розглядається набагато темніше протилежної. Але у випадку, коли ми затемнену стіну перетворимо в світліший зелений колір, і тільки в такому випадку обидві стіни стануть однакового тону. Необхідно відзначити, що слід запобігати довільного, нічим не виправданого розчленування приміщення на окремі зони. Стінні фризи фахівці рекомендують робити тільки там, де стеля пофарбована в темний колір, або тоді, коли два протилежних кольори необхідно певним чином розділити вирівнюючим по відношенню до них кольором. Часто це відбувається при відділенні рожевої стелі від світло-зелених стін. У цьому випадку, крім усього, можлива ніжна жовта проміжна зона. Підлогу , як не дивно, теж можна вкоротити або подовжити за рахунок колірної комбінації. Розмальовка смугами приковує увагу людини в певному напрямку, тому можна розширити межі зорового сприйняття. Якщо ваша підлога забарвлена в інших колірних тонах, ніж стіни, то розширення простору створюється нанесенням одних і тих же малюнків, але в контрастних кольорах і тональностях.Якщо ви витримуєте все в одному кольорі, то краще використовувати приглушені тони.
Функціональне значення кольору у брендінгу(імідж)
Вибір провідних кольорів для рекламних комунікацій бренду в більшості випадків не просто данина «красивого дизайну», але комунікаційної стратегії бренда. Психологи давно помітили, що колір і поєднання кольорів можуть заспокоювати і порушувати, наводити на роздуми або вселяти довіру, підвищувати або знижувати кров'яний тиск. Так, наприклад, для оформлення кафе швидкого харчування рекомендують використовувати червоний колір: так клієнти швидше їдять і швидше звільняють місця для нових відвідувачів. Колір в оформленні упаковки, у фірмовому стилі - це настрій і характер бренду, - те, що відрізняє справжній бренд від торгової марки. В оформленні упаковки колірні поєднання можна розділити на кілька стилеутворюючих груп.Кожна з них показана суворо певним типам товарів і характерам брендів. Монохромність Монохромність - часто є особливістю брендів сегментів upper-meddle і premium. Придумати і реалізувати якісний монохром часом складніше, ніж яскраве різнобарв'я. Прикладом монохромного дизайну виконаного в преміальному кольорі може служити бренд O'Grae. Він виконаний у кольорі червоного оксамиту, дорогоцінного каміння рубіна, а також схожого на рубін зерна граната - провідного соку лінійки. Колір тут - і доповнення до форми (багатогранна рубінова пляшка), і важливий елемент позиціонування. Кілька кольорів в одній гамі Спокійні, частіше пастельні тони, характерні для сегмента upper-middle і premium. Візуальні комунікації бренду дорогого шоколаду Cote D'Or, наприклад, будуються на відтінках коричневого (шоколадного) і бежевого кольорів, які несуть асоціації з продуктом, а також вигідно поєднуються із золотим тисненням - статусним елементом дизайну. Багатобарвність Багатобарвні, яскраві відтінки часто притаманні оформлення дитячих і підліткових брендів. Їх функція - веселити і радувати. Їх девіз - гра і динаміка.Яскраві кольори також служать ефективними стопера: зупиняють на собі погляд покупця. Це особливо важливо, якщо товар розміщений на полиці супермаркету в довгому конкурентному ряду, якщо вперше виходить на ринок.Такий, наприклад, розрахований на підліткову аудиторію бренд Frustyle компанії Лебедянський, дизайн для якого розробило агентство Soldis.Багатобарвність і яскравість створюють відчуття соковитості фруктів і динамічність загальної композиції. Висока контрастність зображення Це часто контраст фону і малюнка. Пиво Т (жовтий і синій), Swell (чорний і яскраво-оранжевий). Залежно від кольоросполучень така колірна простота розрахована або на молодь, або, як у випадку зі Swell, - на більш вимогливу міську аудиторію (витонченість простоти). У випадку зі Swell контраст фону і продуктової зони покликані зробити візуальний акцент на типі напою. Чорний колір також традиційно асоціюється з елегантністю, він є основним кольором в одязі сучасних чоловіків і жінок, що живуть в містах, які складають цільову аудиторію продукту. Крім того, здатність чорного кольору прекрасно поєднується з іншими кольорами дуже корисна при створенні широкої смакової лінійки. Природні кольори Інститут фарб Pantone опублікував прогноз по найбільш популярним в поточному році колірних відтінках тканин. За запевненням фахівців інституту хітом сезону стануть природні кольори, тобто відтінки зеленого (колір природного зелені), синього (свіжого повітря), м'яко-коричневого (землі і кори), ніжно-персикового. Ці ж кольори все частіше з'являються на упаковці продуктів харчування.Дизайнери сьогодні намагаються уникати «кислотних», тобто неприродних відтінків, при створенні зображення продукту віддають перевагу фотореалістичної ілюстрації, а фоном, так званої емоційної зоною, все частіше стає природний ландшафт і зелень. Прикладами такого природного дизайну є бренд питної води Aqua Minerale Beauty, фільтр Бар'єр, печиво Ювілейне. У першому випадку природа комунікує користь води, у другому - корисність використання фільтра для здоров'я, в третьому - ідею про те, що печиво зроблене з природних злаків і не містить консервантів. Кольорозалежності
Отже, колірні переваги, як з'ясували маркетологи, залежать від вікової групи споживача, від рівня його доходу, а також освітнього рівня. Чим вище освітній рівень, тим більше прихильність до ніжних кольорів, така ж тенденція виявляється у сегментів з високим доходом. Тому упаковка дорогих трюфелів Моранді, наприклад, виконана в білих і ніжно бежевих тонах. На вибір кольору впливає і регіональна, національна приналежність. Так, червоний колір улюблений італійцями і мексиканцями, причому привабливість до червоного вище у італійців з доходами нижче середнього рівня. Враховуючи особливості кольоросприйняття при створенні рекламних матеріалів та упаковки, можна підвищити рівень продажів.