МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
На етапі формування людини і суспільства велике значення мали сприятливі природні умови.Роль природно-історичного середовища та спадковості у формуванні й розвитку людини. Історичне завершення еволюційного процесу виникнення сучасного виду людини (людини розумної) вчені відносять до рубежу 30 – 50 тис. років тому. Під впливом соціальних факторів відбувалася спрямована зміна генетичних програм, які давали б організму змогу успішно виконувати трудові та інші функції в нових умовах. Вплив праці та колективності буття на процес еволюційного розвитку організму виявлявся не лише на набутті нових тілесних та психічних властивостей і здатностей, а й у відмиранні тих тваринних властивостей, що заважали формуванню нових людських відносин. Стадний спосіб життя, трудова діяльність, виготовлення знарядь праці, необхідність спілкування та передачі набутого досвіду сприяли виникненню й розвитку мови.Все це й послужило передумовою становлення соціального середовища. З цього моменту розвиток людини відбувався вже не під впливом законів біологічної еволюції, а соціальних закономірностей. Співвідношення соціального й біологічного в людині, ступінь впливу природного середовища й спадковості – є проблема, яку вивчають біологія, генетика, психологія, соціологія, екологія і т.д. Проблемною є навіть відповідь на запитання про місце появи людини на Землі. З цього приводу сьогодні існують дві гіпотези: моноцентрична і поліцентрична. Згідно з моноцентричною, людина з’явилася 30 – 50 тис. років тому на основі близькородних популяцій гомінід, що проживали в регіоні Близького Сходу. Поліцентричнагіпотеза виходить з того, що людина виникла у декількох незалежних популяціях гомінід, які існували у Східній та Південно-Східній Азії, Африці, Європі. На підставі цієї гіпотези багато вчених пояснюють виникнення рас. Внаслідок пристосування до природно-кліматичних умов з’явилися групи людей з різними зовнішніми ознаками: кольором шкіри, волосся й очей, формами губ, носа, пропорціями і зростом. Расові ознаки не є суттєвими, вони не впливають ні на психіку людини, ні на розумові здібності. З іншого боку, відмінності в генетичній структурі у двох індивідуумів, які належать до однієї раси, можуть бути значно більшими, ніж відмінності між генетичними структурами двох різних мас. Вплив природного середовища на існування людини історичний і мінливий. Ступінь впливу природного середовища залежить від рівня розвитку виробничих сил суспільства. Чим він нижчий, тим більшою мірою існування людини визначає специфіка середовища. Вплив природного середовища на існування та розвиток людини властивий первісному, землеробському суспільству. Природне середовище: визначило життєві та виробничі цикли, міграцію, матеріальну й побутову культуру, відтворення нових поколінь. Через традиції і звичаї середовище впливало на духовну культуру, визначало своєрідність релігійних вірувань, мистецтва, етнічних особливостей. З розвитком матеріального виробництва людина дедалі більше дистанціювалася від природи. Вона стала не тільки протистояти природі, але й нищити її, внаслідок чого виникла екологічна криза. Так само і роль спадковості історично мінлива й багатопланова. Сам процес формування людини визначався тим, що по-перше зменшувався ступінь спадкової передачі інформації, яка визначала здібності й поведінку людини. По-друге, еволюційна спрямованість виявилася в тому, що більшу здатність до виживання мали ті особини та їх групи, в генетичних програмах яких були певні ступені свободи, що давало змогу модифікувати тілесні та психічні функції відповідно до умов природного й соціального середовища. Насамперед це стосується вищих психічних функцій людини, які формуються лише під впливом соц. середовища і не успадковуються (мовні навички, трудова діяльність і т.д.) Ця здатність активного розвитку після народження у соціальному середовищі біологічно закладена в людині. Читайте також:
|
||||||||
|