Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Таким чином, існування й розвиток людини неможливі без спілкування.

Людська діяльність (праця) включає мету, засоби її досягнення, процес діяльності та результат. Першоосновою та визначальним видом її є праця. Вона – перша й основна умова всього людського життя.

Діяльність – це специфічна людська форма, спосіб активного ставлення до навколишнього світу, що складається із перетворення цього світу меті людини.

Сутність людської діяльності. Діяльність і спілкування як умови розвитку людини.

Відмінність людського способу життя від тваринного.

В оцінці ролі спадковості в розвитку людини є стійким погляд, згідно з яким людина успадковує лише задатки до окремих видів діяльності. Але, щоб вони сформувалися у здібності, необхідне відповідне соціальне середовище, спілкування з іншими людьми, інтенсивна праця для опанування певного виду людської діяльності.

Людина генетично успадковує запас інформації, яка через структуру тіла, мозку і нервової системи позначається на індивідуальних особливостях чуттєвості, сприйняття, пам’яті, темпераменту. Проте й ці генетично детерміновані особливості людини соціально коригуються.

Людина – єдина істота, яка у цілісній формі містить у собі всі основні форми буття (природне, соціокультурне та духовне).

Специфіка людини виявляється в тому, що її діяльність еволюційно вбирає і містить у перетвореному вигляді біологічну життєдіяльність.

Дослідження показують, що тварини наділені властивостями, зовні аналогічними людським (можуть використовувати елементи природи, як знаряддя, володіють емоційною реакцією і т.д.)

Чим вищий еволюційний рівень тварини, тим менш важливий генетичний спосіб передачі інформації, тим більше значення має для її існування набутий в результаті виховання досвід. (Для того, щоб групі шимпанзе прищепити якусь нову навичку, достатньо навчити цьому її лідера.).

Тваринам властиве активне пізнання довкілля, формування на базі цього умовних рефлексів.

Втім, способи існування тварин і людини принципово різні. Дослідження показують, що вплив соціальних факторів на тілесне і психічне здоров’я людини, майбутні особливості її поведінки починається ще в період внутрішньоутробного розвитку і залежить від емоційного стану матері, тобто її соціального оточення.

На відміну від тварин, людина народжується непристосованою до середовища проживання. Вона не має генетично заготовлених способів взаємодії із зовнішнім середовищем. Якщо у тварини основою життєдіяльності є інстинкти, то людина позбавлена інстинктів для свого існування.

 

 

За своїм змістом діяльність (праця)- це виробництво матеріальної та духовної культури, форм спілкування людей, перетворення суспільних відносин і таким чином розвиток самої людини.

Сутність людської діяльності.

1. На відміну від існування тварини, діяльність людини має творчийхарактер. Це перетворююча діяльність. У тварин – пристосувальна діяльність.

2. Людська діяльність свідома. Людина пізнає навколишній світ, усвідомлює своє ставлення до нього та можливості щодо використання його об’єктів.

3. На відміну від тварини, діяльність людини завжди спрямована на досягнення мети.

4. Людська діяльність предметна.Залежно від ступеню розвитку знарядь праці, технологій, знань, людина перетворює об’єктивну реальність, включає у свою життєдіяльність певні об’єкти природи.

5. Людська діяльність чи праця здійснюється за допомогою знарядь. Тварина використовує їх випадково, людина – цілеспрямовано. Праця людини як процес перетворення природи за допомогою виготовлених знарядь з самого початку має суспільний характер.

6. Людська діяльність, праця соціальна. Вона завжди відбувається у певній суспільній формі, яка представлена сукупністю суспільних відносин у конкретно-історичному суспільстві.

На відміну від тварини, людина – істота соціальна. Вона формується і розвивається лише у взаємодії з іншими людьми, тобто у суспільстві, яке, у свою чергу, є історично змінювана сукупність форм спільної діяльності.

У широкому значенні діяльність та суспільнівідносини – поняття одного ряду. Це форма і процес взаємодії людей, без яких неможливе їхнє існування і за допомогою яких відбувається їхня життєдіяльність.

Форми діяльності людьми не успадковуються. Вони виникають у процесі спільного існування та освоюються кожною новою людиною і поколінням у процесі їхнього входження в суспільне життя.

Спілкування – це процес взаємозв’язку і взаємодії суспільних об’єктів (класів, груп, осіб), у якому відбувається обмін діяльністю, інформацією, здібностями, уміннями, навичками, а також результатами діяльності.


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  3. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  4. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  5. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  6. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  7. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  8. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  9. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  10. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  11. Акустичні поля людини
  12. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.




Переглядів: 1012

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
На етапі формування людини і суспільства велике значення мали сприятливі природні умови. | Людина, особистість, індивід та індивідуальність.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.