Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Питання 2. Основні адміністративні функції менеджера.

Основні принципи керівництва.

Основні адміністративні функції менеджера.

Менеджер - центральна фігура системи управління організації.

Лекція 2. Функції менеджера та функції керівництва.

 

Організація.

Адміністративна функція "організація" передбачає забезпечення підприєм­ства матеріальними, фінансовими і людськими ресурсами. Наявність всіх цих ре­сурсів дає можливість виконувати стратегічні, тактичні та оперативні плани.

За Файолем адміністративні організаційні функції передбачають виконання менеджером таких обов'язків:

1.Встановити програму дій, в якій ресурси організації приводяться у відповідність із задачами, засобами і потребами підприємства.

2.Спостерігати за виконанням програми.

3.Установити єдине, компетентне і енергійне керівництво.

4.Сприяти хорошому добору персоналу, енергійних і компетентних людей як керівниківокремих служб, функціонерів, які відповідають їх службовій ролі.

5.Точно визначити повноваження.

6.Об'єднувати роботу, узгоджувати зусилля.

7.Ясно, виразно і точно формулювати рішення.

8.Заохочувати дух відповідальності та ініціативи.

9.Справедливо й уміло робити винагороди за виконані послуги.

10.Попереджати помилки та непорозуміння.

11.Примушувати дотримуватися дисципліни.

12.Слідкувати, щоб приватні інтереси були підкорені інтересам підприєм­ства.

13.Звертати особливу увагу на єдність розпорядності.

14.Встановити всеохоплюючий контроль.

15.Боротися зі зловживаннями регламентації, бюрократичного формаліз­му, паперової волокити.

Ця адміністративна робота повинна виконуватися менеджером будь-яко­го підприємства. Вона проста у малому приватному підприємстві, але усклад­нюється все більше, коли збільшується управлінський апарат.

Це правило підтверджується дійсним розвитком і удосконаленням со­ціального організму.

Одноосібний менеджер приватного підприємства стає керівником апара­ту управління і через нього здійснює управління підприємством.

При збільшенні підприємства з'являється ціла ієрархія посад, а з функці­ональної структури управління виникають нові органи управління: збори ак­ціонерів, спостережна рада, правління голови, правління, а також підвідомчиййому ієрархічний адміністративний апарат. Виконавчий орган управління підприємства розвивається і удосконалюється зі зростанням соціального орга­нізму, а керівнику, навіть з найвищими достоїнствами, вже неможливо самому виконувати всі процеси управління підприємством. Виконавчий апарат посту­пово перетворюється у свого роду штаб управління.

Цей штаб як група функціональних спеціалістів, наділений владними по­вноваженнями, є помічником керівника, розширює його особистість і цим полегшує виконання управлінських дій, сприяючи йому у прийнятті компе­тентних рішень.

У зв'язку з цим керівник повинен організовувати не тільки особисту пра­цю на підприємстві, а і управлінського апарату. Лінійні та функціональні ме­неджери повинні організовувати працю підпорядкованих їм людей для кращо­го виконання покладених на них завдань.

Сучасний менеджмент розглядає адміністративну функцію "організація" з точки зору організації взаємодій і повноважень та побудови організацій з та­ких питань:

одноосібне керівництво;

делегування повноважень;

відповідальність;

влада;

лінійні і штабні(апаратні) повноваження;

функціональні повноваження;

проектування організаційної структури фірм;

департаменталізація;

побудова централізованих і децентралізованих фірм;

організація праці та процесу управління.

Після побудови соціального організму треба привести йогоудію, прийма­ти рішення, розпоряджатися — вести справу, господарство, управляти проце­сами. Це завдання виконують менеджери загального керівництва, лінійні та функціональні менеджери. Для кожного з них метою керування є одержання найбільшої користі від апарату управління і підпорядкованих працівників в інте­ресах підприємства.

Керування вимагає від менеджера високих особистих професійних якос­тей. Вимоги для менеджера вже розглядалися у попередній главі. У своїй роботі менеджер безпосередньо здійснює підготовку, прийняття і реалізацію управлін­ських рішень. А результати керівництва залежать від обґрунтованості, своєчас­ності й оперативності управлінських рішень.

Від уміння правильно вирішувати тактичні й стратегічні виробничі зав­дання залежать результати роботи всього колективу організації. За масштаба­ми рішення можна поділити на оперативні, тактичні й стратегічні.

Оперативні рішення приймають всі менеджери від нижчого рівня до ви­щого керівництва. Особливо важливе місце вони займають у роботі менеджерів нижчого рівня.


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. IV. Питання самоконтролю.
  3. V офісну частину – станцію менеджера.
  4. V. Питання для самоконтолю
  5. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  6. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  7. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  8. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  9. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  10. Адміністративні зміни кінця 18-19 ст. та утворення нових архівів
  11. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  12. Адміністративні методи управління




Переглядів: 696

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Безпека праці в Україні | Компетенція прийняття управлінських рішень передбачається статутами організації і законодавчими актами України.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.