Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контроль за сплатою фіксованого сільськогосподарського податку

Фіксований сільськогосподарський податок - це податок, який не змінюється протягом визначеного Законом «Про фіксований сільськогосподарський податок» від 3 лютого 1999 року N 414-XIV (із змінами та доповненнями) терміну і справляється з одиниці земельної площі.

Єдиний сільськогосподарський податок є загальнодержавним податком і являє собою платіж, поглинаючий сукупність податків і зборів(обов'язкових платежів), що сплачуються до бюджетів і державних цільових фонди, а саме:

ü податку на прибуток підприємств;

ü плати (податку) за землю;

ü податку з власників транспортних засобів і інших самохідних машин і механізмів;

ü комунального податку;

ü збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету;

ü збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи і соціального захисту населення;

ü збору на обовязкове соціальне страхування;

ü збору на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг загального користування України;

ü збору на обов'язкове державне пенсійне страхування;

ü збору в державний інноваційний фонд;

ü плати за придбання торгового патенту на здійснення торгової діяльності;

ü збору за спеціальне використання природних ресурсів (щодо користування водою для цілей сільського господарства).

Інші податки і збори (обов'язкові платежі), закріплені Законом України «Про систему оподаткування», сплачуються сільськогосподарськими товаровиробниками в порядку і розмірах, визначених законодавством.

Сьогодні фіксований сільськогосподарський податок сплачується платниками тільки у грошовій формі 1.

Платниками фіксованого податку є сільськогосподарські підприємства різних організаційно-правових форм (колективні і державні сільськогосподарські підприємства, акціонерні товариства, агрофірми, селянські (фермерські) господарства та інші виробники сільськогосподарської продукції (далі — підприємства), що здійснюють діяльність звиробництва, переробки і збуту сільськогосподарської продукції. Причому сума доходу таких підприємств, отримана від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва і її переробки за попередній звітний (податковий) рік, повинна становити не менше 75% загальної суми валового доходу цього підприємства, за наявності сільськогосподарських угідь.

Нормами Постанови від 23 квітня 1999 р. конкретизується поняття валового доходу таких підприємств від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва. У такий доход входить не тільки вартість реалізованої продукції тваринництва і рослинності, а й, наприклад, вартість наданих послуг (послуги машинно-тракторного парку, будівельних і ремонтних бригад тощо), що пов'язані із сільськогосподарським виробництвом.

До платників фіксованого сільськогосподарського податку належать також власники земельних ділянок та землекористувачі, в тому числі орендарі, які виробляють товарні сільськогосподарську продукцію, крім власників та землекористувачів земельних ділянок, переданих для ведення особистого підсобного господарства, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель (присадибна ділянка), садівництва, дачного будівництва, а також наданих для городництва, сінокосіння та випасання худоби.

Об'єктом оподаткування є площа сільськогосподарських угідь, переданих сільськогосподарському товаровиробнику у власність або наданих йому в користування, у тому числі й на умовах оренди, а також земель водного фонду, які використовуються рибницькими, рибальськими та риболовецькими господарствами для розведення, вирощування та вилову риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах).

Для сільськогосподарських товаровиробників, зареєстрованих після 1 січня 1999 року, нарахування фіксованого сільськогосподарського податку здійснюється на підставі грошової оцінки сільськогосподарських угідь, що перебувають у його власності чи надані йому в користування, у тому числі на умовах оренди.

Ставка фіксованого податку встановлюється по областях з кожного гектара сільськогосподарських угідь у процентному співвідношенні до їх грошової оцінки, проведеної за станом на 1 липня 1995 р., згідно з Методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, у таких розмірах: для ріллі, сінокісних угідь і пасовищ — 0,5; для багаторічних насаджень — 0,3; для земель водного фонду, які використовуються рибницькими, рибальськими та риболовецькими господарствами для розведення, ви­рощування та вилову риби у внутрішніх водоймах, — 1,5 відсотка грошової оцінки одиниці площі ріллі.

Грошова оцінка сільськогосподарських угідь може уточнюватися в разі потреби відповідно до законодавства.

У разі виникнення форс-мажорних обставин (стихійного лиха, дії нездоланної сили) у кожному конкретному випадку за клопотанням платника податку компетентний орган приймає рішення про реструктуризацію(відстрочення) сплати фіксованого сільгоспподатку.

Сплата фіксованого податку провадиться протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем базового звітного (податкового) місяця, у розмірі третини суми податку, визначеної на кожний квартал від річної суми податку, у таких розмірах:

у 1-му кварталі — 10%,

у 2-му — 10%,

у 3-му — 50%,

у 4-му — 30%.

Сплачуючи фіксований податок, платники сільгоспподатку перераховують кошти на окремий рахунок відділень Державного казначейства України в районах за місцем розташування земельної ділянки. Відділення Державного казначейства України наступного дня після надходження коштів розмежовують і перераховують суми єдиного податку до відповідних бюджетів і державних цільових фондів, про що повідомляють відповідний податковий орган.

Отже, сплата фіксованого сільськогосподарського податку має низку переваг порівняно із загальною системою оподаткування. Серед них необхідно виділити зменшення кількості податків і зборів, що сплачуються. Це істотно полегшує ведення податкових обліку і звітності, не вимагає додаткових знань у галузі оподаткування і необхідності відстеження змін, які стосуються сплати всіх передбачених Законом «Про систему оподаткування» податків і зборів та досить часто вносяться у чинне податкове законодавство.

При проведенні документальних перевірок з питання контролю за сплатою фіксованого сільськогосподарського податку перевірять:

ü основні положення Наказу про облікову політику підприємства щодо сплати фіксованого сільськогосподарського податку. При цьому потрібно перевіри­ти постійність дотримання облікової політики на підприємстві, а саме відсутність змін у сплаті видів податків та зборів (обов'яз­кових платежів) протягом звітного (податкового) року.

ü статус платника фіксованого сільськогоспо­дарського податку (чи може бути підприємство платником фіксованого сільськогосподарського податку, чи відповідає його статус визначенню платника фіксованого сільськогосподарського податку згідно чинного законодавства);

ü підприємства, що утворилися в результати реорганізації сільськогосподарських підприємств - необхідно перевірити, чи було «батьківське» підприємство платником фіксованого сільськогосподарського податку. Якщо ж «батьківське» підприємство було платником фіксованого сільськогосподарського податку, то підприємства, що утворені в результаті реорганізації автоматично є платниками фіксованого сільськогосподарського податку до кінця звітного періоду, незалежно від обсягу реалізації сільськогосподарської продукції.

ü правильність визначення питомої ваги доходу (виручки) підприємства від реалізації власної сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки;

ü наявність виробництва та реалізації підакцизної продукції;

ü встановлення та дотримання загального порядку сплати різних податків та платежів;

ü визначення об’єкту оподаткування платників фіксованого сільськогосподарського податку за допомогою перевірки достовірності відображення в Розрахунку площі сільськогосподарських угідь, що знаходяться в користування (на правах власності; на умовах права користування);

ü державні реєстрація Договорів оренди землі (офіційне визнання або припинення права оренди земельних ділянок);

ü повноті відображення орендних операцій в бухгалтерському обліку у відповідності з П(С)БО 14 «Оренда» (звірка оперативна чи фінансова оренда).

При перевірці розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку та заповнення форми розрахунку, на початковому етапі перевіряється правильність та відповідність відображення грошової оцінки площі сільськогосподарських угідь у відповідності з проведеними розрахунками. Державного комітету України по земельних ресурсах та Методикою грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів № 123 від 23.03.95.

Потім перевіряється своєчасність складання та подачі Розра­хунку фіксованого сільськогосподарського податку. Розрахунок фіксованого сільськогосподарського податку щороку до 1 лютого поточного року подається платником податку до органу держав­ної податкової служби за місцезнаходженням платника податку.

Для перевірки правильності розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку необхідно встановити чи не відноситься підприємство до гірських зон та поліських тери­торій згідно Постанови КМУ №2068 від 25.12.1998 р. «Про визначення поліських територій України».

При перевірці правильності розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку для платників такого податку, земельні угіддя яких не входять до гірських зон та поліських територій, повинен застосовуватися розрахунок суми податку за формулою:

(7.1.)

де ФСП - фіксований сільськогосподарський податок;

/7о, Пс, Пп, Пбн - площа відповідно ріллі (оранок), сіножаті, пасовищ, багаторічних насаджень, внутрішні водоймища, що належать платнику податку, в тому числі на умовах оренди;

Го, Гс, Гп, Г - грошова оцінка відповідно оранок, сінокосів, пасовищ, багаторічних насаджень, розрахована за Мето­дикою грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженою поста­новою Кабінету Міністрів України від 23.03.95 №213.

При перевірці розрахунку податку для платників фіксова­ного сільськогосподарського податку, які здійснюють діяльність у гірських зонах та на поліських територіях, розрахунок суми податку повинен розраховуватися за формулою:

(7.2)

 

Для перевірки повноти сплати фіксованого сільськогосподарсь­кого податку за користування внутрішніх водоймищ для вирощу­вання та вилову риби у внутрішніх водоймищах, що сплачується рибальськими та риболовецькими господарствами необхідно вста­новити законність використання внутрішніх водоймищ. Для цього перевіряється договори оренди внутрішніх водоймищ. При пе­ревірці повноти нарахування фіксованого сільськогосподарського податку необхідно перевірити правильність застосування ставки податку. Дію земель водного фонду, що використовується ставка 1,5 відсотка від грошової оцінки одиниці площі ріллі по областях та Автономній Республіці Крим. Тобто, одна ставка (1,5%) застосо­вується не залежно від зони розташування земельних фондів.

Фіксований сільськогосподарський податок для рибницьких, рибальських та риболовецьких господарств розраховується за такою формулою:

(7.3)

Розрахунок суми податку здійснюється за формою, затвер­дженою Державною податковою адміністрацією України.

Таблиця розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку повинна заповнюватися в такому порядку:

1. На підставі первинних документів, що підтверджують як кількісні параметри земельних ділянок, так і їх якісні характе­ристики, перевіряється правильність визначення окремо площі ріллі, сіножатей, пасовищ та багаторічних насаджень та запов­нення вказаних сум (площі) відповідно в колонках 1 (площа ріллі), 4 (площа сіножатей), 7 (площа пасовищ), 10 (площа ба­гаторічних насаджень) у Формі розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку. Таку інформацію можна пере­вірити на основі наступних первинних документів:

♦ Державного акта на право власності на землю;

♦ сертифікатів на право власності на земельну частку (пай);

♦ договорів оренди земельної ділянки, договорів оренди земельної частки (паю), що зареєстровані в установлено­му порядку;

♦ плани меж земельної ділянки; рішення органу виконав­чої влади про передачу землі, в тому числі і в постійне ко­ристування;

♦ нотаріально засвідчений договір про відчуження земель­ної ділянки (купівлі-продажу, міни, дарування тощо);

♦ свідоцтво про право на спадщину, видане державним нотаріусом;

♦ акт (інший, встановлений законом, документ) про прид­бання ділянки при проведенні земельних торгів;

♦ рішення суду, яким вирішено спір щодо права власності на земельну ділянку;

♦ інший правовстановлюючий документ, що передбачений законами України.

2. На основі даних розрахунку грошової оцінки сільськогос­подарських угідь, у відповідності з Методикою грошової оцін­ки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів Украї­ни від 23.03.95 № 213 перевіряється правильність відображен­ня вартісної оцінки сільськогосподарських земельних угідь, що є базою нарахування фіксованого сільськогосподарського по­датку у колонках 2, 5, 8, 11 Форми розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку. При перевірці суми грошової оцінки землі для нарахування фіксованого сільськогосподарсь­кого податку не враховується методика проведення індексації грошової оцінки земель згідно Постанови КМУ від 12.05.2000р. №783 «Про проведення індексації грошової оцінки земель. Дана методика індексації розроблена для платників податку на зем­лю, а платники фіксованого сільськогосподарського податку не є платниками на землю.

3. Перевіряючи дані у колонці 3 Форми розрахунку фіксова­ного сільськогосподарського податку потрібно перевірити пра­вильність арифметичного розрахунку, як результату множення даних колонки 1 на дані колонки 2, з урахуванням ставки подат­ку 0,5 відсотка для ріллі (перша складова формули 7.1), а для плат­ників фіксованого сільськогосподарського податку, які здійснюють діяльність у гірських зонах та на поліських територіях, враховуєть­ся ставка податку 0,3% (перша складова формули 7.2).

4. Перевіряючи дані колонки 6 Форми розрахунку фіксовано­го сільськогосподарського податку потрібно перевірити пра­вильність арифметичного розрахунку, як. результату множення даних колонки 4 на дані колонки 5, з урахуванням ставки подат­ку 05 відсотка для сіножатей (друга складова формули 7.1), а для платників фіксованого сільськогосподарського податку, які здійснюють діяльність у гірських зонах та на поліських територі­ях, враховується ставка податку 0,3% (друга складова формули 7.2).

5. При перевірці даних колонки 9 Форми розрахунку фіксо­ваного сільськогосподарського податку потрібно аналогічно перевірити правильність арифметичного розрахунку, як резуль­тату множення даних колонки 7 на дані колонки 8, з урахуван­ням ставки податку 0,5 відсотка для пасовищ (третя складова формули 7.1), а для платників фіксованого сільськогосподарсько­го податку, які здійснюють діяльність у гірських зонах та на поліських територіях, враховується ставка податку 0,3% (третя складова формули 7.2).

6. Аналогічно перевіряється сума відображена в колонці 12 - результат множення даних колонки 10 на дані колонки 11, але з урахуванням ставки податку для багаторічних насаджень 0,3 % (четверта складова формули 7.1), а для платників фіксованого сільськогосподарського податку, які здійснюють діяльність у гірських зонах та на поліських територіях - 0,1% (четверта скла­дова формули 7.2).

7. У колонці 13 Форми розрахунку фіксованого сільськогос­подарського податку вказується сума колонок 3, 6, 9, 12 (як результат обчислення суми фіксованого сільськогосподарсько­го податку за формулою 7.1 або формулою 7.2).

Перевірка здійснюється по кредитовому обороті рахунка 642 в частині нарахованого фіксованого сільськогосподарського податку по таким регістрам бухгалтерського обліку:

♦ при комп'ютерному обліку або меморіально-ордерній формі: відомість за рахунками 901, 642 у частині фіксова­ного податку;

♦ журнально-ордерна форма: журнал - ордер №3 розділ II р.14(гр.9), відомість № 3.6. р.2.(гр.18,19).

У формах фінансової звітності : Ф-2:р.040, гр.3 та для СМП -Ф-2М:р.131. гр..3

8. У колонці 14 Форми розрахунку фіксованого сільськогос­подарського податку вказується сума податків та обов'язкових платежів, що нарахована було підприємством у 1997 році, якщо таке підприємство зареєстроване до 1997 року та здійснювало свою діяльність по виробництву і переробці сільськогосподарської про­дукції. Результат розрахунку податків та обов'язкових платежів перевіряється за формулою 7.3, що наведена вище за текстом.

9. Перевірка розрахунку показника для колонки 15 Форми роз­рахунку фіксованого сільськогосподарського податку здійснюється з метою визначення коефіцієнта перевищення суми податків та платежів нарахованих у 1997 році та фіксованого сільськогоспо­дарського податку нарахованого в звітному періоді. Такий розраху­нок потрібно перевірити з метою правильності визначення остаточ­ної суми фіксованого сільськогосподарського податку. Виходячи з форми розрахунку в колонці 15 відображається результат ділення (співвідношення) даних колонки 14 на дані колонки 13.

10. Остаточна річна сума нарахованого для сплати протягом року (платежі здійснюються починаючи з лютого місяця поточ­ного року та закінчуючи 20 січня наступного за звітним року) фіксованого сільськогосподарського податку повинна бути відображена в колонці 17 Форми розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку. Остаточна сума фіксованого сільськогосподарського податку дорівнює добутку даних колон­ки 13 та даних колонки 16. Результат такого розрахунку пере­віряється за формулою порядку розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку:

(7.4)

11. Графи 18 - 22 при поданні загального розрахунку не заповнюються і в них відповідно проставляються прочерки, але заповнюються у разі подання нового (уточненого) розрахунку податку, що містить виправлені показники.

По рядку 19 «Сума податку (недоплата), яка збільшує подат­кове зобов'язання в зв'язку з виправленням помилки (гр. 17 -гр. 18) на підставі довідки бухгалтера робиться запис по креди­ту 642 на суму недоплати фіксованого сільськогосподарського податку. Перевірка по регістрам бухгалтерського обліку:

♦ при комп'ютерному обліку або меморіально-ордерній формі: відомість за рахунками 901, 642 у частині донара­хованого фіксованого податку;

♦ журнально-ордерна форма: журналу-ордеру № 3 розділ II р.14 (гр.9, відомість № 3.6. р.2.(гр.18,19).

У формах фінансової звітності: Ф-2:р.040, гр.3 та для СМП -Ф-2М : р.131. гр,3.

По рядку 20 «Сума податку, яка зменшує податкові зобов'я­зання у зв'язку з виправленням помилки (гр. 18 - гр. 17)» на підставі довідки бухгалтера робиться запис по операції сторно кредиту рахунку 642 на суму переплати фіксованого сільсько­господарського податку.

По рядку 21 «Сума штрафу в розмірі 5 відсотків від суми недоплати (нараховується платником самостійно відповідно до пункту 17.2 статті 17 Закону України «Про порядок погашен­ня зобов'язань платників податків перед бюджетами та держав­ними цільовими фондами») (гр. 19x5 %)» нараховується сума штрафу.

Наступним етапом перевірки є перевірка сплати щомісяч­них платежів, що здійснюються 30 календарних днів, наступ­них за останнім календарним днем базового (податкового) міся­ця починаючи з лютого поточного року, і завершуються 30 січня наступного за звітним року. Причому сума сплати платники податку повинні сплачувати щомісячно протягом 30 календарних днів наступного місяця третину суми податку, визначеної на кожний квартал від річної суми податку, у такому обсязі:

щомісячно у І кварталі ∑ ФСП остаточна * 10 : 100 : 3

щомісячно у ІІ кварталі ∑ ФСП остаточна * 10 : 100 : 3

щомісячно у ІІІ кварталі ∑ ФСП остаточна * 50 : 100 : 3

щомісячно у ІУ кварталі ∑ ФСП остаточна * 30 : 100 : 3

Порядок сплати фіксованого сільськогосподарського подат­ку протягом звітного періоду перевіряється шляхом арифметич­ної перевірки визначення щомісячних платежів, як 1/3 части­ни ставки щоквартальних платежів та правильності рознесенням таких сум у розрахунку за термінами сплати.

Відображення в обліку нарахованого фіксованого сільськогос­подарського податку у відповідності з поданою до податкових органів Формою розрахунку фіксованого сільськогосподарсько­го податку повинно здійснюватися за дебетом рахунку 91 « Загальновиробничі витрати» і кредитом рахунку 641 «Розрахун­ки за податками». Вказана сума нарахованого податку в кінці звітного періоду списується в дебет рахунку 23 «Виробницт­во» з кредиту рахунку 91 «Загальновиробничі витрати» про­порційно бази розподілу таких витрат.

Перевірка відповідності нарахування та сплати фіксовано­го сільськогосподарського податку може здійснюватися і шля­хом взаємозвірки даних Форми розрахунку фіксованого сільськогосподарського податку, що відображено в колонці 17 «Остаточна сума фіксованого податку» з даними рядка 0222 «Сума нарахованого фіксованого сільськогосподарського подат­ку» форми статистичної звітності №50 сг «Основні економічні показники роботи сільськогосподарських підприємств» що «Довідково» вписується в графу 6 до рядка 0220.

Правильність, повнота відображення в обліку і звітності та своєчасність оплати фіксованого сільськогосподарського подат­ку перевіряється шляхом звірки даних наступних документів: дані рядка «За строками оплати» Форми розрахунку фіксовано­го сільськогосподарського податку, дані «Довідково» вписаного рядка 0223 «Сума сплаченого фіксованого сільськогосподарсько­го податку» статистичної форми 50сг, дані платіжних документів, товарно-транспортних накладних та актів приймання передачі продукції в рахунок сплати податку, які повинні бути затверд­жені органами державної податкової служби у випадках сплати податку в натуральній формі, витягів банку тощо.

Зміна протягом сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) протягом звітного (податкового) року не допускається.

 

& Питання для самоперевірки, повторення

1. Розкрийте методику проведення документальної перевірки правильності нарахування єдиного податку.

2. В чому полягає суть спрощеної системи обліку для суб’єктів малого бізнесу?

3. Які документи використовуються при проведенні перевірки єдиного податку?

4. Який порядок перевірки правильності нарахування фіксованого сільськогосподарського податку?

5. Чи мають право бути платниками фіксованого сільськогосподарського податку приватні підприємці?

6. Які недоліки та переваги використання спрощеної системи оподаткування?

7. Що виступає об’єктом оподаткування при фіксованому сільськогосподарському податку?

8. Які основні документи необхідні при сплаті єдиного податку?

 

 


Читайте також:

  1. III. Контроль знань
  2. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  3. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  4. VII Контроль постачальника
  5. Акустичний контроль приміщень через засоби телефонного зв'язку
  6. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  7. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.
  8. База оподаткування
  9. База оподаткування
  10. База оподаткування
  11. База оподаткування
  12. База оподаткування




Переглядів: 843

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Документальна перевірка єдиного податку | ЛЕКЦІЯ 13

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.