МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||
Питання перше. Суть, типи та фактори економічного зростанняТема 12. Циклічність економічного розвитку та економічне зростання. Література Основна: 3,5,6,7,13,16,18,19. Додаткова: 14,21,28. План 1. Суть, типи та фактори економічного зростання. 2. Циклічність економічного розвитку. Економічні характеристики циклів. 3. Особливості сучасних економічних циклів. Антициклічна політика держави. Економічне зростання– це розвиток національної економіки протягом певного періоду, котрий вимірюється абсолютним приростом чи темпами приросту ВВП й НД в цілому або темпами приросту цих показників у розрахунку на душу населення. На рис. 12.1 відображено основні типи і фактори економічного зростання.
Рис. 12.1 Типи економічного зростання Екстенсивний типекономічного зростання досягнення завдяки кількісному приросту факторів виробництва за їхнього технічного рівня. У таких умовах обсяг національного продукту зростає за рахунок кількісного збільшення обсягів праці (чисельності працівників, збільшення тривалості робочого часу), залучення у виробництво нових джерел сировини, палива енергії, використання додаткових земельних плац ( при незмінній віддачі природних ресурсів), а також на основі незмінної ефективності використання засобів праці. Інтенсивний тип економічного зростання характеризується зростанням обсягу ВВП за рахунок удосконалення факторів виробництва та ефективного їх використання. Він здійснюється на базі технічного й технологічного вдосконалення виробництва, якісних змін у кваліфікації робочої сили, економії природних ресурсів тощо. Виділяють також третій тип економічного зростання – реальний та змішаний.Його притаманне збільшення обсягів ВВП як завдяки залученню більшої кількості факторів виробництва, так і за рахунок удосконалення техніки, технології, організації виробництва. Факторами економічного зростанняназивають явища та процеси, які впливають на обсяги реального виробництва і якість продукції. 1. Прямі факторибезпосередньо впливають на економічне зростання. До них належать: - удосконалення технології та організації виробництва; - збільшення кількості та поліпшення якості природних ресурсів, зростання чисельності й професіоналізму трудових ресурсів; - збільшення обсягу і поліпшення якісного складу основного капіталу; - розвиток підприємства. 2. Непрямі фактори– впливають на можливість реалізації потенціалу прямих факторів. До них відносяться: рівень цін на виробничі ресурси, рівень податків, норма позичкового відсотка ступінь монополізації ринку. Читайте також:
|
||||||||||||||||||
|